Συζητήθηκε πριν από λίγη ώρα, το μεσημέρι της Παρασκευής 5 Μαρτίου, επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Ν.Δ. Νομού Δράμας κ. Κωνσταντίνου Μπλούχου, σχετικά με τον δρόμο Δράμα – Αμφίπολη, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλής (Αναλυτικά η επίκαιρη ερώτηση του κ. Μπλούχου ΕΔΩ).

Αυτό που προέκυψε από την απάντηση του αρμόδιου Υπουργού κ. Καραμανλή είναι ότι μέσα στο 2021 δημοπρατείται το τμήμα του δρόμου Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους 29,5 χλμ., με προϋπολογισμό 150 εκ. ευρώ. Μάλιστα, εξετάζεται η δυνατότητα να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και για το λόγο αυτό ετοιμάζεται μελέτη κόστους – οφέλους. Όσον αφορά το τμήμα του δρόμου Μαυρολεύκη – Δράμα, μήκους 13,6 χλμ., για το οποίο υπεύθυνη πλέον είναι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (Λεπτομέρειες ΕΔΩ), ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι χρειάζονται 18 μήνες για να ωριμάσουν οι μελέτες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Καραμανλής στην πρωτολογία του επεσήμανε πως ακόμη κι αν το έργο Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη δεν χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, «θα βρούμε άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία για το εντάξουμε». «Θέλω να ελπίζω ότι σε συνεργασία με τον κ. Σκυλακάκη και με τα συναρμόδια Υπουργεία θα μπορέσουμε να πετύχουμε την ένταξη αυτού του δρόμου, διότι έχει ωριμότητα από τη στιγμή που θα δημοπρατηθεί στο 2021 μέσα στο ευρύτερο πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης».

Στη δική του τοποθέτηση ο κ. Μπλούχος έκανε λόγο για «ικανοποιητική απάντηση όσον αφορά το κομμάτι του δρόμου που αφορά το τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη», λέγοντας πως είναι δεδομένη η πολιτική βούληση «για να μην χάσουμε άλλο χρόνο και να μπούμε στη διαδικασία της ολοκλήρωσης λόγω και της αναγκαιότητάς του, αλλά κυρίως της σημαντικότητας στην τοπική κοινωνία». Παράλληλα, ο Βουλευτής του Νομού Δράμας ζήτησε λεπτομέρειες για την κατασκευή του τμήματος Μαυρολεύκη – Δράμα, αναφέροντας: «Γνωρίζω πολύ καλά ότι η μελετητική ωριμότητα στο συγκεκριμένο τμήμα ήταν πολύ ταπεινή. Δεν υπήρχε καν μελετητική ωριμότητα, παρά του περί αντιθέτου λεγόμενα». Βέβαια, στο σημείο αυτό ο κ. Μπλούχος επεσήμανε: «Νομίζω ότι τέτοια έργα δεν πρέπει να οξύνουν και να προκαλούν πόλωση, αντιθέτως –και για αυτό και η παρουσία του συναδέλφου εδώ (σ.σ. του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κ. Θεόφιλου Ξανθόπουλου), αυτό τονίζει- το ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερο από σύμπασα τη Δραμινή κοινωνία».

Στη δευτερολογία του ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως «το έργο αυτό έχει χωριστεί σε 2 τμήματα» και πρόσθεσε πως για να μην υπάρξει καθυστέρηση, έγινε επαφή με την Περιφέρεια Α.Μ.Θ. και τον Περιφερειάρχη για το τμήμα Μαυρολεύκη – Δράμα. Όσον αφορά το τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη, ο Υπουργός Υποδομών σημείωσε πως «υπήρχαν κάποιες μελέτες από το 2013» και συνέχισε λέγοντας: «Εγώ δεν θέλω να τα ισοπεδώσω όλα και θέλω από αυτό βήμα να πω κάτι που νομίζω ότι όσοι έχουμε την τιμή να είμαστε στη θέση των Υπουργών, δεν πρέπει να μηδενίζουμε τα έργα των προηγούμενων. Η προηγούμενη δεκαετία ήταν μια πολύ δύσκολη δεκαετία. Πάρα πολλά έργα κολλήσανε. Υπήρχαν κάποιες προμελέτες σε πολύ ανώριμο στάδιο. Κάναμε το προφανές. Τις τρέξαμε αυτές τις μελέτες για το κομμάτι Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και είμαστε έτοιμοι αυτό το έργο να το δημοπρατήσουμε μέσα στο 2021. Αυτό αποτελεί νομίζω μια πολύ μεγάλη επιτυχία».

Για το τμήμα Μαυρολεύκη – Δράμα, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε: «Δεν υπάρχει μελετητική ωριμότητα. Οπότε για το δεύτερο κομμάτι ούτε ο ομιλών ούτε η Περιφέρεια μπορεί αυτή τη στιγμή να σας δώσει προϋπολογισμό. Αυτό, όμως, που γνωρίζω είναι ότι η Περιφέρεια τρέχει τις διαδικασίες για τον προϋπολογισμό και για τις μελέτες. Θεωρούμε ότι αυτό το ποσό είναι γύρω στα 2,1 εκ. ευρώ. Θα τα καλύψει από το ΠΕΠ της η Περιφέρεια και αν δεν μπορεί, εδώ είμαστε, είτε η Εγνατία Α.Ε. είτε το Υπουργείο, να συνδράμουμε».

Ειδικά για τη συνεργασία με την Περιφέρεια, ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Η Κυβέρνηση αυτή πιστεύει πραγματικά στην αποκέντρωση και ο ομιλών, ως Υπουργός, σε πολλές περιπτώσεις θεωρεί ότι όταν ένα έργο μπορεί να το τρέξει καλύτερα από το Υπουργείο, δεν έχω κανένα πρόβλημα να δώσω την αρμοδιότητα στην Περιφέρεια. Το Υπουργείο Υποδομών πρέπει να κάνει τα έργα εθνικής σημασίας, τα μεγάλα έργα, και εκεί που χρειάζεται πρέπει να συνεργάζεται με την Περιφέρεια. Οπότε για αυτό το λόγο ήρθαμε σε συμφωνία με την Περιφέρεια και είπαμε ότι ο φορέας υλοποίησης του έργου για το δεύτερο κομμάτι, θα είναι η Περιφέρεια η δική σας».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε πως «θέλουμε τουλάχιστον 18 μήνες για να ωριμάσει η Περιφέρεια τις μελέτες του τμήματος Μαυρολεύκη – Δράμα και για να μπορέσει μετά από αυτό το διάστημα να το δημοπρατήσει» και πρόσθεσε: «Όμως κάνουμε πράξη, το μεγαλύτερο κομμάτι των 29-30 χλμ. Έχουμε και το υπολειπόμενο κομμάτι των σχεδίων 14 χλμ. Αυτό το κομμάτι δημοπρατείται στο 2021 και θέλω να πιστεύω ότι θα έχουμε την καλή εξέλιξη να το εντάξουμε στο Ταμείο Ανάκαμψης».

Για την πιθανότητα ένταξης του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης, ο κ. Καραμανλής σημείωσε: «Να πω εδώ ότι τα οδικά έργα δεν είναι στην προτεραιότητα του Ταμείου Ανάκαμψης και δίνουμε μια μεγάλη μάχη για να εντάξουμε μερικά από αυτά, μεγαλύτερα βέβαια από το Δράμα – Αμφίπολη. Δίνουμε μια μάχη για τον Ε-65, για τον ΒΟΑΚ, για να εντάξουμε κάποια έργα, σημαντικά, εναπομείναντα έργα οδικά. Παρόλα αυτά θέλω να πιστεύω ότι επειδή έχουμε τρέξει τις διαδικασίες γρήγορα, επειδή σε σύντομο διάστημα θα είναι έτοιμη η μελέτη κόστους – οφέλους. Να πούμε εδώ ότι η μελέτη αυτή είναι απαραίτητη για να μπορέσουμε να πάρουμε κονδύλια από την Ευρώπη. Χωρίς μελέτη κόστους – οφέλους, που σημαίνει χωρίς να πούμε στην Ευρώπη γιατί τον θέλουμε αυτό τον δρόμο, ποιοι είναι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι, ποιες θα είναι οι επιπτώσεις του δρόμου αυτού στο τοπικό ΑΕΠ της περιοχής, όλα αυτά πρέπει να τα βάλουμε σε μια σοβαρή μελέτη για να τύχουμε χρηματοδότησης από την Ε.Ε.».

Ο κ. Καραμανλής ολοκλήρωσε τη δευτερολογία του, αναφέροντας: «Επομένως είμαστε σε καλό δρόμο. Το έργο δημοπρατείται το 2021, που σημαίνει ότι μπαίνει σε μια συγκεκριμένη διαδρομή με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και σημαίνει ότι το έργο αυτό θα γίνει πραγματικότητα, αφού θα δημοπρατηθεί και αφού θα έχει τη χρηματοδότηση. Θέλω να πιστεύω ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η περιοχή αυτή, η οποία έχει απίστευτες προοπτικές ανάπτυξης –το γνωρίζουμε όλοι σε αυτή την αίθουσα που έχουμε σχέση με την περιοχή-, θα μπορέσει αυτή η περιοχή να βγει πολύ γρήγορα από την ιδιότυπη απομόνωση που έχει και να γίνει αυτή η οδική αρτηρία, αυτή η οδική σύνδεση, πραγματικότητα, μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες».