ΑΡΘΡΟ

Του Χρήστου Καραγιαννίδη

Πρώην Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ν. Δράμας

 

 

Αναπτυξιακό νομοσχέδιο στη Βουλή. Η δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα. Με συναινέσεις προχωράμε μπροστά. Η ανάπτυξη δεν μπορεί να συναντά εμπόδια. Θα μπορούσα να βάλω κι άλλα τσιτάτα που χρησιμοποιήθηκαν αυτές τις μέρες κι από την από ‘δώ πλευρά θα έλεγα. Ας δούμε όμως ποια είναι η πραγματικότητα, με βάση πληροφορίες από την «Εφημερίδα των Συντακτών».

Το αναπτυξιακό νομοσχέδιο ξεκίνησε με 85 άρθρα την καριέρα του κι έφτασε τα 234. Αυτό σημαίνει ότι οι φωτογραφικές ρυθμίσεις και τροπολογίες γέμισαν ένα άλμπουμ μεγάλου μεγέθους.

Μερικά παραδείγματα.

Μέχρι τώρα για να ενταχθεί κάποιος στις Στρατηγικές Επενδύσεις έπρεπε να εκπληρώνει συγκεκριμένα κριτήρια θέσεων εργασίας και οικονομικά. Πλέον αυτό δεν χρειάζεται!

Με τη νέα τροπολογία χαλαρώνουν οι προϋποθέσεις και μειώνονται τα όρια στον προϋπολογισμό και στον ελάχιστο αριθμό νέων θέσεων εργασίας που προέβλεπε ο Ν. 4608/2019 για να χαρακτηριστεί μια επένδυση «Στρατηγική» ή να ενταχθεί στις λεγόμενες «Εμβληματικές Επενδύσεις».

Η διεύρυνση αφορά τουριστικές επενδύσεις, για τις οποίες αρκεί προϋπολογισμός 50 εκατ. με 100 θέσεις εργασίας, ενώ για προϋπολογισμό άνω των 100 εκατ. καταργείται η προϋπόθεση των ελάχιστων θέσεων εργασίας. Ανάλογη υποβάθμιση των προϋποθέσεων προβλέπεται και στην ένταξη τουριστικών επιχειρηματικών σχεδίων για ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας στις κρατικές ενισχύσεις.

Επίσης ο κ. Γεωργιάδης με τροπολογία αποφάσισε την επιμήκυνση της τριετίας σε τετραετία για τις εκλογές σε Οικονομικό και Τεχνικό Επιμελητήριο. Γιατί έτσι γουστάρει! Και γιατί οι διοικήσεις εντελώς τυχαία είναι νεοδημοκρατικές. Τυχαία όμως!

Στις μεταμεσονύκτιες τροπολογίες επίσης περιλαμβάνονταν και η περαιτέρω διεύρυνση των λεγόμενων «Στρατηγικών Επενδύσεων», που βάσει του πρώτου άρθρου του νομοσχεδίου αντιμετωπίζονται ευνοϊκά, με κραυγαλέες παρεκκλίσεις από την πολεοδομική και περιβαλλοντική νομοθεσία. Ευρωπαϊκή χώρα αν μη τι άλλο.

Στο άρθρο 175 με τη διάταξη της παρ. 18 αποσαφηνίζεται ότι τα τυχόν κωλύματα που υπάρχουν για τους μετακλητούς συνεργάτες δεν εφαρμόζονται για όσους υπηρετούν ως άμισθοι ειδικοί σύμβουλοι. Με άλλα λόγια, θα μπορεί κάποιος να διορίζεται ως άμισθος ειδικός σύμβουλος ακόμη και αν είναι συγγενής α’ βαθμού με τον Υπουργό που τον διορίζει!

Στο άρθρο 116, παρ. 5 προστέθηκε εδάφιο σύμφωνα με το οποίο η Κυβέρνηση ουσιαστικά ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για την κάλυψη όλων των θέσεων ευθύνης της Προεδρίας της Κυβέρνησης (πέραν των θέσεων προϊσταμένων γραφείων ή υπαγόμενων σε αυτά τμημάτων που ούτως ή άλλως προβλέπονταν) από μετακλητούς υπαλλήλους. Εφεξής ο Πρωθυπουργός θα έχει την απόλυτη ευχέρεια να στελεχώνει τις υπηρεσίες της Προεδρίας της Κυβέρνησης και να κατανέμει το αντίστοιχο προσωπικό κατά το δοκούν. Κατά συνέπεια με πλάγιο τρόπο η Κυβέρνηση αυξάνει προκλητικά τον αριθμό των μετακλητών και μπορεί να εκτοξεύσει αντίστοιχα το μισθολογικό κόστος.

Ευτυχώς έφυγαν οι λαϊκιστές που άλωσαν το κράτος…