Μετά από δύο χρονιές στις οποίες ο εορτασμός του Πάσχα ήταν εντελώς διαφορετικός λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, (2020 με αυστηρό lockdown και θείες λειτουργίες χωρίς την παρουσία πιστών και 2021 με απαγόρευση μετακινήσεων από Νομό σε Νομό και Ανάσταση στις 9 το βράδυ), τα όσα καταγράφηκαν φέτος μπορούν να θεωρηθούν και ως επιστροφή στην κανονικότητα, καθώς μόνο οι μάσκες ήταν αυτές που θύμιζαν ότι ο Covid-19 δεν αποτελεί παρελθόν.

Πλήθος κόσμου προσήλθε στους Ιερούς Ναούς και στον Νομό Δράμας, όπως και στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας, στις ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας, με την κορύφωση των Παθών του Κυρίου την Μεγάλη Παρασκευή και την περιφορά του Επιταφίου. Ίδια ήταν η εικόνα και το βράδυ της Ανάστασης, όπου μετά από δύο χρόνια η τελετή πραγματοποιήθηκε στην κεντρική πλατεία της Δράμας, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δράμας κ. Παύλο, με μαζική συμμετοχή πιστών, της Φιλαρμονικής του Δήμου και στρατιωτικού αγήματος.

Όσον αφορά ανήμερα της ημέρας του Πάσχα, την Κυριακή 24 Απριλίου, σε όλη τη χώρα, κάτω από εξαιρετικές καιρικές συνθήκες, επικράτησε η ατμόσφαιρα του γλεντιού, με τον κόσμο να φαίνεται πως είχε ανάγκη να ξεσπάσει μετά από έναν δύσκολο από κάθε άποψη χειμώνα. Τα χωριά γέμισαν με κόσμο, σπίτια άνοιξαν ξανά, συγγενείς ξανάσμιξαν, φίλοι είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν μετά από καιρό… Έτσι, έπειτα από δύο χρόνια η Πασχαλιά εορτάστηκε σε όλη την Ελλάδα σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση και τουλάχιστον αυτές τις ημέρες ο κορωνοϊός φάνταζε ως ανάμνηση…

 

Το βαμβάκι

Διαβάστε επίσης:

 

Το Α’ τρίμηνο του 2026 αναφέρεται ως χρόνος παράδοσης για τον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Δράμα – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη), μήκους 43 χλμ. και προϋπολογισμού 275 εκατ. ευρώ, σε ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ» (Κυριακή 24 Απριλίου) σχετικά με τα μεγάλα έργα ανά την Ελλάδα.

Η εφημερίδα, σε δισέλιδο ρεπορτάζ, με τίτλο «Στο φουλ οι μηχανές για τα μεγάλα έργα από Ορμένιο ως Κρήτη», παρουσιάζει τον χάρτη και τα χρονοδιαγράμματα της «μεταμόρφωσης» των υποδομών της χώρας. Στο ρεπορτάζ η αναφορά για τον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη έχει ως εξής: «Δύο ακόμη ΣΔΙΤ θα ενισχύσουν τη διασυνδεσιμότητα της Βόρειας Ελλάδας με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026. Πρόκειται για το Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, κόστους 419 εκατ. ευρώ, και το Δράμα – Αμφίπολη, μήκους περίπου 43 χλμ. και προϋπολογισμού 275 εκατ. ευρώ».

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στα μεγάλα ανά την Ελλάδα συμπεριλαμβάνονται και δύο σιδηροδρομικά έργα στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, τα οποία όμως δεν σχετίζονται με το Νομό Δράμας. Συγκεκριμένα πρόκειται για τα εξής:

-Σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Τοξότες, μήκους 206 χλμ., προϋπολογισμού 1,68 δισ. ευρώ, με χρόνο παράδοσης το 2028.

-Σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,078 δισ. ευρώ, με χρόνο παράδοσης το 2028.

Επίσης αναφέρεται και ένα ακόμη οδικό έργο στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, η ολοκλήρωση της ανατολικής περιφερειακής οδού της Αλεξανδρούπολης, μήκους 3,6 χλμ. και προϋπολογισμού 36 εκατ. ευρώ, με χρόνο παράδοσης το Δ’ τρίμηνο του 2023.

 

Το τριφύλλι

 

 

Ο Γαλλογερμανικός άξονας παραμένει ως έχει μετά τις γαλλικές εκλογές και την επικράτηση Μακρόν, οπότε η Ε.Ε. έχει τον κινητήριο μοχλό Βερολίνου – Παρισιού σε ευθεία γραμμή. Πόσο δε τώρα που η Μόσχα δεν απέδειξε ότι η «αντοχή» της εξέλειπε, οπότε η απέναντι αντοχή είναι το ζητούμενο.

Το ξαναγράφουμε, η 24-2-2022 είναι μια ξεχωριστή ημερομηνία για όλα τα επίπεδα κρατών, μπλοκ, οικονομιών και όλα πλέον υπό αναθεώρηση. Ο αναθεωρητισμός της Μόσχας «γοητεύει» καθεστώτα και απολυταρχικούς ηγέτες, κάτι που μας βρίσκει ως χώρα σε αμυντική διάταξη, λόγω του γείτονα εξ Ανατολών.

Οπότε ο όποιος προεκλογικός διχασμός εάν δεν ξεπεραστεί θα είναι μια ροή στον μύλο της παθογένειας, ενώ το διεθνές σκηνικό είναι σε καθεστώς απροβλεψίας.

 

Το σιτάρι