Με 1 δις επιπλέον, με διαδικασίες «fast track», αποφασίστηκε η ενίσχυση του οπλοστασίου των 3 κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων και είναι μια φυσιολογική απάντηση, αφού οι απέναντι με τον Ταγίπ – Σουλτάνο έχουν μπει σε αχαρτογράφητα νερά.

Σίγουρα η «προίκα» του κακού γείτονα έχει βαρύ οικονομικό κόστος για την χώρα, πέρα των μνημονίων, αλλά και η περίοδος του οικονομικού θαύματος για την Τουρκία έφυγε ανεπιστρεπτί και αυτός είναι ένας επιβαρυντικός παράγοντας.

Η μετάβαση στα μεσαία στρώματα των οικονομικά ασθενέστερων τάξεων στην Τουρκία έφερε τον Ταγίπ ψηλά στη δημοφιλία, τώρα η οπισθοδρόμηση είναι δύσκολο μονοπάτι και εκεί ακριβώς «επενδύεται» ο εθνικισμός περί του κακού Yunan (Ίωνα = Έλληνα). Επιπλέον τα ελεγχόμενα Μ.Μ.Ε. στη γείτονα βοηθούν τις μάζες για αυτή την αποδοχή.

Σίγουρα είναι θετικό η υπόμνηση ότι οι παραβιάσεις στο Αιγαίο είναι παραβιάσεις του Διεθνούς Δικαίου, αλλά στην Τουρκία αυτά τα έχουν ως «ψιλά γράμματα».

Υπομονή και καλό Πάσχα, χωρίς φυσικά τους 2 στρατιωτικούς. Η επιστροφή τους θα έχει πολλά σενάρια ακόμη…

 

Η φακή

 

 

Στην τελική ευθεία μπαίνει η κατασκευή του αγωγού TAP, καθώς σύμφωνα με το σχεδιασμό το Νοέμβριο του 2018 θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, μήκους 550 χιλιομέτρων, από τους Κήπους του Έβρου έως τα ελληνοαλβανικά σύνορα, στην Κρυσταλλοπηγή της Καστοριάς. Στη συνέχεια προβλέπονται δοκιμές μέχρι τα μέσα του 2019, οπότε θα αρχίσει η εισαγωγή υδρογονανθράκων και το 2020 το έργο θα είναι έτοιμο για εμπορική λειτουργία.

Αυτά τα στοιχεία επεσήμανε η διευθύντρια του έργου για την Ελλάδα κ. Κατερίνα Παπαλεξανδρή, στο πλαίσιο ενημέρωσης για την εξέλιξη των εργασιών που πραγματοποιήθηκε στην Καστοριά.

Να σημειωθεί ότι ο αγωγός θα μεταφέρει σε πρώτη φάση 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα αερίου ετησίως, από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη, με προοπτική διπλασιασμού της μεταφορικής ικανότητας σε επόμενο στάδιο, στα 20 δισεκατομμύρια κυβικά, ενώ θα συνδέεται σε τρία σημεία (στην Πέλλα, την Καστοριά και την Κοζάνη) με το ελληνικό σύστημα φυσικού αερίου.

Ο αγωγός διέρχεται από 13 περιφερειακές ενότητες και 140 κοινότητες στη Βόρειο Ελλάδα ενώ διαθέτει 23 συνολικά βαλβιδοστάσια, μέσω των οποίων θα διακόπτεται η ροή, προκειμένου να γίνονται εργασίες συντήρησης ανά τμήμα του αγωγού.

Η επένδυση για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού φθάνει στο 1,5 δισ. ευρώ, μεγάλο μέρος των οποίων αφορά εργολαβίες, προμήθειες υλικών και υπηρεσιών που έχουν ανατεθεί σε ελληνικές επιχειρήσεις. Συνολικά 367 ελληνικές επιχειρήσεις έχουν υπογράψει σύμβαση συνεργασίας με την κοινοπραξία κατασκευής.

Πάντως, σε εκκρεμότητα παραμένει το ζήτημα της διέλευσης του αγωγού από περιοχή της Καβάλας όπου σε μήκος 11 περίπου χιλιομέτρων η χάραξη έχει προκαλέσει αντιδράσεις από τοπικούς φορείς. Όπως έγινε γνωστό η πρόταση της εταιρίας για παραπομπή του θέματος σε διαιτησία απορρίφθηκε από την άλλη πλευρά. Η κ. Παπαλεξανδρή, τόνισε, ωστόσο, ότι παραμένει ανοιχτή σε διάλογο με στόχο την ολοκλήρωση του έργου στις προθεσμίες που προβλέπονται.

Οι εκπρόσωποι της Κοινοπραξίας τόνισαν ότι το έργο κατασκευάζεται με αυστηρές προδιαγραφές για την προστασία του περιβάλλοντος, την αποκατάσταση των εδαφών και την μεγιστοποίηση του οφέλους για τις τοπικές κοινωνίες.

 

Το φασολάκι

 

 

Λύση φαίνεται ότι δίνεται ζήτημα που έχει δημιουργηθεί με τους Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών σχετικά με την τακτοποίηση των οφειλών τους.

Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) «μετά από πολλαπλές επικοινωνίες με τους φορείς, κατάθεση και τροποποίηση προτάσεων προϋπολογισμού για όλους τους υφιστάμενους φορείς, μέχρι σήμερα:

α) εγκρίθηκε το χρηματοδοτικό πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου για το έτος 2018, προκειμένου οι ΦΔΠΠ να καλύψουν τις δαπάνες μισθοδοσίας του υφιστάμενου προσωπικού για το 2018 και εκκρεμότητες του 2017.

β) Κατόπιν σχετικού αιτήματος του ΥΠΕΝ, το Υπουργείο Οικονομικών ενέγραψε στον προϋπολογισμό του ΥΠΕΝ επιπλέον πίστωση, προκειμένου να καλυφθούν τα λειτουργικά έξοδα των ΦΔΠΠ για το 2018».

Ακόμη, το Υπουργείο αναφέρει ότι «ως αποτέλεσμα των παραπάνω, οι ΦΔΠΠ θα μπορέσουν, αφού καταθέσουν σχέδιο προϋπολογισμού τους για το 2018, να προχωρήσουν άμεσα στην πληρωμή δαπανών μισθοδοσίας του υφιστάμενου προσωπικού και άλλων λειτουργικών εξόδων τους».

Και η ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας καταλήγει ως εξής: «Όπως επανειλημμένα έχει τονίσει το ΥΠΕΝ, για πρώτη φορά από την ίδρυσή τους, οι ΦΔΠΠ καλύπτουν μέρος του προϋπολογισμού τους από τον κρατικό προϋπολογισμό και η αλλαγή αυτή στον τρόπο χρηματοδότησής τους σηματοδοτεί την επόμενη μέρα των Φορέων και το πέρασμά τους στην πιο αποτελεσματική εκπλήρωση του έργου τους».

 

Το σέλινο