ΑΡΘΡΟ

Του Captain Νικόλαου Κ. Μεταξά

ATPL

AIRLINE PILOT

B737NG AIRBUS 320

 

 

 

 

  • Η ισονομία στο κενό

 

Επιμένει στην εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής η Υπουργός και διάγει εις βάρος χιλιάδων νέων που για δυο σχολικές χρονιές μαθήματα δεν έγιναν, προαγωγικές δεν έγιναν, αλλά Πανελλήνιες έγιναν και θα γίνουν, με οικτρά αποτελέσματα και αυτό θα συμβεί και φέτος, μιας και η Υπουργός προάγει στο έπαρκον την Παραπαιδεία και τους θιασώτες αυτής που είναι οι παπαγαλίζοντες και δίχως γνώση αυριανοί φοιτητές.

Δεν έχει τα κότσια να δει κατάματα τα θέματα της Παιδείας και την αρρωστημένη πολίτικη που ασκείται κάθε χρόνο με την αλλαγή ενός νέου σχεδίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Παρά το γεγονός ότι αποφασίστηκε να μην διεξαχθούν ούτε φέτος οι ενδοσχολικές/προαγωγικές εξετάσεις, ακυρώνοντας ουσιαστικά στην πράξη την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, που επανέφερε πρόσφατα με νόμο, η Υπουργός εμμένει στην εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, αγνοώντας τις έντονες αντιδράσεις από τον εκπαιδευτικό κόσμο.

«Το Υπουργείο Παιδείας προσδοκά να εισάγονται στο Πανεπιστήμιο φοιτητές που πληρούν ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, που θα μπορέσουν να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν από το Πανεπιστήμιο, και που συνεπώς θα έχουν προοπτικές για το μέλλον τους. Προσδοκά να θωρακίσει το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών και να ενισχύσει τη δυνατότητα του κάθε πανεπιστημιακού τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία επιλέγοντας το συντελεστή της βάσης εισαγωγής που επιθυμεί».

Εισαγωγή χωρίς πανελλήνιες στα πανεπιστήμια θέλει κότσια και πρωτοποριακά μυαλά, αλλά από τέτοια στην Ελλάδα μάλλον δυσεύρετα είναι.

Γιατί να μην σταματήσει η έξοδος ροής χιλιάδων φοιτητών για να σπουδάσουν σε άλλες χώρες και να χάνονται δισεκατομμύρια σε συνάλλαγμα, γιατί να μην υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια στη χώρα μας, είναι από τις ελάχιστες χώρες ανά τον πλανήτη που δεν έχει ιδιωτικά ιδρύματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και γιατί όχι να μην καταργηθούν οι εξετάσεις εισαγωγείς και με βάση το απολυτήριο να μπαίνουν οι μελλοντικοί φοιτητές και να ισχύει ότι στα περισσότερα ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια

που μπαίνεις σχετικά εύκολα, αλλά βγαίνεις διαβάζοντας και έχοντας ευκαιρία τρεις φόρες σε κάθε μάθημα το να το περάσεις αποφεύγοντας με δίκαιο τρόπο τους αιώνιους φοιτητες.

Η πολυδιαφημιζόμενη πλατφόρμα Webex δεν ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις για την πολυ-υποστηριζόμενη εξ αποστάσεως διδασκαλία – «κράσαρε» – ήταν τα λόγια της Υπουργού και της Υφυπουργού.

Ενδεικτικό της κατάστασης και της έλλειψης προνοητικότητας είναι το γεγονός πως μετά την πλατφόρμα Webex, προβλήματα σύνδεσης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο αντιμετώπισαν και χιλιάδες εκπαιδευτικοί.

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο δυστυχώς δεν ήταν έτοιμο να δεχτεί το φόρτο των μαθητών.

Η Σχολική χρονιά που διανύουμε δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Τα κενά στα σχολεία ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, όχι μόνο σε αριθμούς, αλλά και σε διάρκεια. Το αποτέλεσμα ήταν τον Φεβρουάριο να υπάρχουν σχολεία, όπου τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, να μην έχουν κάνει ούτε μια ώρα σε μαθήματα κατεύθυνσης των Πανελλαδικών!

Αυτό συμβαίνει, για παράδειγμα, με την Γ’ Λυκείου στην Δεσφίνα της Φωκίδας, στο Δήμο Δελφών, τα οποία δεν έχουν διδαχτεί έστω μία ώρα Βιολογία, καθώς επίσης και στην Πύλη Βοιωτίας, όπου δεν έχουν κάνει Φυσική κατεύθυνσης.

Οι καθηγητές του σχολείου της Δεσφίνας απευθύνθηκαν και στο Υπουργείο Παιδείας: «Σε περίπου τρεις μήνες, οι μαθητές θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια. Τους μαθητές, όμως, της ομάδας προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις της Δεσφίνας τους έχετε ήδη ανεπανόρθωτα καταδικάσει σε αποτυχία, αφού έχουν χάσει το τρένο των πανελλήνιων, σημειώνοντας 0% κάλυψη της καθορισμένης διδακτέας και εξεταστέας ύλης στη Βιολογία».

Και προσθέτουν: «Παιδιά ενός κατώτερου Θεού; Μαθητές δεύτερης κατηγορίας; Αυτή είναι η ισονομία, οι ίσες ευκαιρίες και το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα όλων των μαθητών στη μόρφωση; Η πραγματικότητα για μια ακόμα φορά διαψεύδει τις μεγαλόστομες δηλώσεις του Υπουργείου Παιδείας περί «κανονικότητας» και επιβεβαιώνει πως η σημερινή Κυβέρνηση, αλλά και όλες οι προηγούμενες, υλοποιώντας τις μνημονιακές πολιτικές στην εκπαίδευση και όχι μόνο οδηγεί σε διάλυση τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και σε απόγνωση μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς».

Δεν μπορεί να κάνει όμως η πολιτεία για να μπει ένα τέλος στο Βατερλό των βάσεων; Την προηγούμενη χρονιά ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής των υποψηφίων με συντριπτική επιτυχία (77%) στα δημόσια ΑΕΙ της Ελλάδας.

Πανηγύρια, χαρές, γέλια και συγκίνηση συνέθεσαν το σκηνικό μετά την ανακοίνωση των μορίων εισαγωγής στα πανεπιστήμια.

Οι βάσεις κινήθηκαν σε ιστορικό χαμηλό, γεγονός που σηματοδότησε την εισαγωγή φοιτητή από ΕΠΑΛ με 625 μόρια σε ΑΕΙ της επαρχίας.

Όχι βέβαια πως στα ΓΕΛ δεν υπήρξαν ανάλογα ευτράπελα…

Είδαμε, βαθμολογία υποψηφίου με 3.000 μόρια να μπαίνει στο Μαθηματικό της Σάμου.

Είδαμε, Φιλολόγους στην Κομοτηνή και την Καλαμάτα με λιγότερο από 9.000 μόρια.

Είδαμε, δασκάλους με αντίστοιχες βαθμολογίες να μπαίνουν παραδόξως σε σχολές της επαρχίας π.χ. Αλεξανδρούπολη.

Πράγματι, άξιζαν τα πανηγύρια διότι με τέτοιες βαθμολογίες υπό άλλες συνθήκες, δεν θα έπιαναν ούτε στη Θεολογία (με όλο τον σεβασμό μου προς την σχολή) εις ότι αφορά τους μαθητές της θεωρητικής.

(συνεχίζεται…)