ΑΡΘΡΟ
του Παναγιώτη Χατζηγεωργίου
Δικηγόρου, συντονιστή Νέας Αριστεράς Δράμας

Πέρυσι ο Δικηγορικός Σύλλογος Δράμας διοργάνωσε εκδήλωση με ομιλητή τον εξαίρετο καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου Νίκο Αλιβιζάτο. Σε σχετική ερώτηση παρισταμένου απάντησε: «Δεν θα συμφωνήσω ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε Κράτος Δικαίου».
Του ζήτησα στη συνέχεια διευκρινίσεις και αναφέρθηκα σε περιπτώσεις παραβίασης από πλευράς Πολιτείας του Κράτους Δικαίου με κορυφαία την υπόθεση των παράνομων υποκλοπών. Ο καθηγητής αναφώνησε: «Έχουμε Κράτος Δικαίου, αλλά με πολλές μαύρες τρύπες». Του ανταπάντησα πως εδώ δεν μιλάμε για μερικές μαύρες τρυπούλες, αλλά για κάτι μαύρες τρυπάρες!!!
Προ ημερών ο Π/Θ περιχαρής μας ανακοίνωσε πως τα στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση διαψεύδουν τους μονίμως γκρινιάρηδες και καταγγέλλοντες. Γιατί λέει η χώρα μας σημείωσε πρόοδο στον τομέα αυτό.
Ναι δεν λέει ψέματα. Δεν είμαστε Τουρκία. Δεν φυλάκισε τον Δήμαρχο της Αθήνας και τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Δεν έδιωξε από το στράτευμα όσους δεν είναι της αρεσκείας του. Δεν έστειλε κατηγορούμενους στα δικαστήρια Υπουργούς του, που θεωρούσε εν δυνάμει δελφίνους του. Δεν εξόντωσε όσους δημοσιογράφους, του ασκούν κριτική. Απλά τους παρακολουθούσε! Για το εθνικό συμφέρον!!!
Όμως κύριε Μητσοτάκη, δεν μπορεί να συγκρινόμαστε με τη γείτονα. Με τις χώρες της ΕΕ πρέπει να συγκριθούμε. Ακόμη κι αν κάτι διορθώσαμε, κάτι καλυτερέψαμε για να αποφύγουμε τον διασυρμό και τον πλήρη εξευτελισμό μας. Η αλήθεια είναι πως παραμένουμε ουραγοί. Τελευταίοι και στον πάτο. Και ναι έχουμε Κράτος Δικαίου. Αλλά με κάτι σκουληκότρυπες, που μπορεί να πέσεις μέσα και να σε φάει το μαύρο το σκοτάδι.
Θα ‘λεγε κανείς και ίσως καλοπροαίρετα, πως διακατεχόμενος από αντιπολιτευτικό μένος σας κατηγορώ. Πως δεν έχετε δώσει τέτοια δείγματα γραφής. ΟΚ αυτά συμβαίνουν στη Δημοκρατία. Κάποιοι γίνονται πραιτωριανοί και Ηρακλειδείς της Εξουσίας και άλλοι διαπρύσιοι κατήγοροι. Ο καθείς εφ’ ω ετάχθη.
Ας δούμε όμως τα γεγονότα. Που είναι αμείλικτα.
Κατά το άρθρο 95 του Συντάγματος η Διοίκηση υποχρεούται να συμμορφώνεται στις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Τον Απρίλιο του 2024 η Ολομέλεια του ΣτΕ αποφάσισε, πως είναι αντισυνταγματική η διάταξη του άρθρου 87 του ν 4790/2021 περί απαγόρευσης στην ΑΑΔΕ να ενημερώνει θιγόμενο πολίτη από παρακολουθήσεις της ΕΥΠ. Γιατί η ΕΥΠ αρνήθηκε να δώσει στοιχεία στην ΑΑΔΕ; Γιατί ο Δικαστής Χρήστος Ράμμος ως Πρόεδρος Ανεξάρτητης Αρχής αντιμετωπίστηκε σκαιότατα και τελικά αποπέμφθηκε;
Στις 5.3.2026 η ολομέλεια του ΣτΕ διέταξε την ΕΥΠ να δώσει στην ΑΑΔΕ τον πλήρη φάκελο για άρση του τηλεφωνικού απορρήτου του δημοσιογράφου Θανάση Κουκάκη. Και με τη ρητή επισήμανση, «αν μας πείτε πως τον καταστρέψατε, ενημερώστε μας με ποια διάταξη έγινε αυτό. Και σε κάθε περίπτωση να κάνετε ανασύσταση φακέλου και να μας τον φέρετε!». Γιατί το ΣτΕ δεν εμπιστεύεται την ΕΥΠ;
Στις 6.3.2026 το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) καταδίκασε τη χώρα μας, γιατί επί 11 χρόνια δεν εφαρμόζει την με αριθμό 2950/2013 εκτελεστή απόφαση του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης. Γιατί άραγε;
Κατά το ευρωβαρόμετρο 7 στους 10 Έλληνες πολίτες πιστεύουν πως η κυβέρνηση Σας είναι πολύ κατώτερη των περιστάσεων στο ζήτημα σεβασμού των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είμαστε ουραγοί στην ΕΕ. Γιατί;
Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο πρώην Υπουργός Δικαιοσύνης και πρώην Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθήνας (Εφ Συντακτών 28.2.2026) Αντώνης Ρουπακιώτης, θεωρεί ότι διάγουμε τη χειρότερη περίοδο της Δικαιοσύνης. Γιατί αισθάνεται έτσι;
Ναι κύριε Πρωθυπουργέ, έχετε δίκιο. Δεν είμαστε Τουρκία. Ναι σε γενικές γραμμές έχουμε Κράτος Δικαίου. Ναι βρέθηκαν Πρόεδρος Μονομελούς Πλημμελειοδικείου και Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών που έσωσαν προ ημερών την τιμή της Δικαιοσύνης. Ξεσκέπασαν το σκάνδαλο των υποκλοπών. Που έκαναν, ότι δεν έκανε ο Άρειος Πάγος, που έκρινε «αναντίλεκτα» πως δεν υπάρχει θέμα και έστειλε την υπόθεση στο αρχείο!!! Γιατί άραγε τόσοι και τόσοι Υπουργοί και στρατηγοί δεν κατήγγειλαν τις υποκλοπές; Γιατί δεν πήγαν στα δικαστήρια να στηρίξουν το δίκιο τους; Τι φοβούνται; Με τις τους κρατάτε;
Γιατί καλύψατε Υπουργούς και συνεργάτες σας στο σκάνδαλο των υποκλοπών; Γιατί δηλώσατε πως αγνοούσατε το θέμα, παρόλο που πρώτο σας μέλημα ήταν υπαγωγή της ΕΥΠ στο Πρωθυπουργικό Γραφείο και υπό τον άμεσα έλεγχο του έμπιστου ανιψιού σας Δημητριάδη; Γιατί αλλάξατε τον νόμο για να διορίσετε επικεφαλής της τον εξ απορρήτων σας Παναγιώτη Κοντολέοντα; Γιατί παραγνωρίσατε ευθύνες Υπουργών σας στο έγκλημα των Τεμπών, αφήσατε να εξευτελιστεί η αρμόδια Επιτροπής της Βουλής, ξαναβάλατε υποψήφιο Βουλευτή τον αρμόδιο Υπουργό Κώστα Καραμανλή; Γιατί δεν αφήσατε τις αρμόδιες Αρχές και τη Δικαιοσύνη να κάνουν το έργο τους; Γιατί εκθρέψατε το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ; Γιατί επιτρέψατε στους Βουλευτές σας να εξευτελίσουν το έργο της αρμόδιας Επιτροπής και να καταλήξουν στο συμπέρασμα πως φταίνε ΣΥΡΙΖΑ και Ανδρουλάκης; Γιατί ευτελίσατε την Πολιτική και εξευτελίσατε τους θεσμούς;
Είναι ηλίου φαεινότερο, πως αυτό το Κράτος Δικαίου έχει κάτι τεράστιες μαύρες τρύπες. Ικανές να ρουφήξουν το δίκιο του πολίτη. Να τον καταπιούν. Και αυτό κύριε Μητσοτάκη είναι δικό σας έργο.


