ΑΡΘΡΟ

Του Captain Νικόλαου Κ. Μεταξά

ATPL

AIRLINE PILOT

B737NG AIRBUS 320

 

 

Μου επεσήμανε ο Εκδότης και Ιδιοκτήτης και φίλος της Εφημερίδος μάλλον χαριτολογώντας ότι «τελευταία βλέπω ότι γράφεις και θρησκευτικά άρθρα». Μάλλον ίσως να εννοούσε ότι έχω «περιπέσει εν μετάνοια και νηστεία», λόγω Χριστουγέννων. Για να μην τον δυσαρεστήσω παραπάνω επανέρχομαι με ένα άκρως δυναμικό άρθρο για να του επιβεβαιώσω «μεγάλη χαρά εν τη γη, και ουρανω επί ενός αμαρτωλού μετανοούντος».

Τελείωσε 6ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Μα δεν το βλέπουμε καθημερινά και διαχρονικά ότι: «τιμώνται στην πόλη τα πλούτη και οι πλούσιοι και περιφρονείται η αρετή και οι χρηστοί: Τιμωμένου δη πλούτου εν πόλει και των πλουσίων, ατιμοτέρα αρετή τε και οι αγαθοί.». (Πλάτων).

Η σύνδεση της Δράμας με τους οδικούς άξονες που ενώνουν την ηπειρωτική Ελλάδα είναι ένα θέμα που ταλανίζει το Νομό μας εδώ και δεκαετίες. Δεν θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ιστορική αναδρομή. Τα περισσότερα είναι γνωστά σε όλους τους Δραμινούς. Ούτε θα αναλωθούμε στο να αποδώσουμε ευθύνες. Τις ευθύνες τις αποδίδουν και θα τις αποδίδουν πάντα οι πολίτες στις κάλπες.

Η μη ίδρυση κάποιας Πανεπιστημιακής Σχολής, η συστηματική υποβάθμιση της πόλης από κάθε κρατική μέριμνα, η έκρηξη της τοπικής ανεργίας παρότι ακόμη υφίστανται από τους εναπομείναντες συνταξιούχους Γερμανίας οι δυνατές συντάξεις τους, μα αυτό που κάνει πολύ ΜΠΑΜ-ΠΡΟΚΛΗΣΗ είναι το εξής:

Σε μια πόλη με τόση ανεργία με πάνω από 30 ενεργά καταστήματα Σουπερ Μαρκετ, με κορεσμένη παρουσία καταστημάτων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών και σε πολλούς άλλους τομείς μεγάλη παρουσία, παρόλα αυτά έρχονται και έτερες αλυσίδες οι οποίες ξοδεύουν πακτωλό χρημάτων και εδώ είναι το περίεργο σε μια κορεσμένη κοινωνία. Μάλλον γίνεται ξέπλυμα μαύρου χρήματος που βρισκόταν στο εξωτερικό, άλλως δεν εξηγούνται αυτές οι κινήσεις, μιας και οι μισθοί των υπαλλήλων κυμαίνονται στα χαμηλότερα επίπεδα, ακόμη κάτω και από της Βουλγαρίας.

Ενώ οι πολίτες των όμορων Νομών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βλέπουν κάποια ανάπτυξη, πάντα σε συνάρτηση με την οικονομική ύφεση που επικρατεί, πο πολίτες της όμορφης Δράμας βλέπουν το ίδιο σήριαλ, με το γνωστό τέλος της αποτυχημένης κατάληξης λόγω ανικανότητας, λόγω διχογνωμιών μεταξύ τους, και το τρίτο λόγω τσαρλατανισμού ο όποιος αυτός δόκιμος όρος καθεύδει εκεί που ο έχων εξουσία δεν προάγει το κοινό λαού συμφέρον αλλά των δικών του.

Μήπως διότι δεν φροντίζετε το δικό σας πολιτικό και ίδιο συμφέρον, διότι ο πολιτικός «ου πέφυκε (δεν έγινε) το αυτώ (το δικό του) συμφέρον σκοπείσθαι (να φροντίζει), αλλά το τω αρχομένω.»; (Πλάτων).

Πώς αλλιώς θα μπορούσε να εξηγηθεί αυτές οι συνεχόμενες αποτυχίες οι οποίες έχουν καταστήσει την πόλη ουραγό κατά κυριολεξία.

Βεβαιότατα για τα πανηγύρια και για κάθε είδους εκδηλώσεις είμαστε πρώτοι σε αυτήν την πόλη, το να δικαιολογούμε τις αποτυχίες μας λόγω ανικανότητας, στην οποία ισχύει το εξής παράδοξο, ότι πάντα φταίνε οι άλλοι-τρίτοι και ποτέ εμείς.

Μην στεναχώριεστε Δραμινοι, έρχεται η Ονειρούπολη και θα γεμίσει η τσέπη σας λεφτά, θα έρθουν 20 εκατομμύρια τουρίστες και η πόλη στον μήνα αυτό θα καλύψει τους υπολοίπους που υπολείπονται σε έξοδα μιας και τα έσοδα θα είναι απερίγραπτα.

Θέλω να μου πείτε έναν από αυτούς που μετέχει στο Συμβούλιο της Ονειρούπολης.

Τι έχει να μου πει και τι ξέρει για την ανάπτυξη και την προκοπή της πόλης; Ψάχνω έναν.

Επίσης σε μια πόλη με τέτοια επιχειρηματική δραστηριότητα, με ένα Επιμελητήριο το οποίο διαλαλεί προς κάθε κατεύθυνση ότι πρωτοστατεί μέσα στα καλύτερα ανά την χώρα με ποικίλα προγράμματα, με πολλούς Αγιοβασιλιάτικους σπόνσορες που δια μέσου των δωρεών ξεπλένουν είτε μαύρο χρήμα είτε επιζητούν φοροαπαλλαγές κατευθυνόμενοι από τους αυλικούς τους που δεν είναι άλλοι από τον κάθε λογιστή της εταιρείας τους, αλλά και κατά ελεύθερο επαγγελματία από τους υπολοίπους λογιστές οι οποίοι από άσημοι αριθμοπαίγνιοι κατέστησαν ως μεγάλοι παίχτες παίζοντας πάντοτε εις βάρος του Κράτους και κλείνοντας το μάτι πονηρά σε κάθε Ελληναρά ο όποιος δεν λέγει να αποχωριστεί το εθνικό σπορ της φοροδιαφυγής.

Επίσης μια τουριστική πόλη με το ότι έχει καταστεί χειμερινός προορισμός μιας και οι πολίτικοι ταγοί αυτής της μεθόριας πόλης δεν μπόρεσαν να μας φέρουν θάλασσα μιας και υποβαθμίστηκε το υπάρχον Σιδηροδρομικό Δίκτυο, αλλά μας έφεραν χιλιάδες χειμερινούς τουρίστες δια μέσου της Ονειρούπολης μιας και τα Χριστούγεννα ξεκινάνε από την Δράμα, μεγαλύτερη μαλ…α από αυτήν δεν άκουσα. Θα σας είναι γνωστό ότι πριν χρόνια έγινε προσπάθεια αλλά λανθασμένη από σχεδιασμού μέχρι εκτέλεσης το να φέρουν κάποιους τουριστικούς πράκτορες οι οποίοι πέρασαν καλά, φάγανε καλά και μας γράψανε στα παλαιά τους υποδήματα μιας και οι μεγαλόσχημοι δεν ερωτάνε νομίζοντας ότι έχουν το αλάθητο του Πάπα…

Έχοντας όλα αυτά κατά νου αναρωτιέται ο καθένας γιατί να αγωνιστούν αυτοί έτσι ώστε η πόλη και ο Νόμος να προϊδεάσει να έρθουν επενδύσεις;

Τα άκουσα και τα είδα ιδίοις όμμασι στο 6ο Συνέδριο, το οποίο έγινε πριν λίγο καιρό στην πόλη της Κομοτηνής, και άκουσα πολλές ομιλίες Υπουργών αλλά και συνέδρων, παραγόντων κλπ. Και αυτό που διαπίστωσα ήταν ότι όλοι οι Νομοί Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έκτος της Δράμας πήραν, κέρδισαν και κατοχύρωσαν επενδύσεις και έργα και ανάπτυξη με μοναδική την πόλη της Δράμας που όταν έφτασε ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του να αναφερθεί και στην Δράμα, και στην Πόλη μας ανέφερε ΔΙΧΟΓΝΩΜΙΑ σε όλα τα ζητούμενα. Ζήτησα εκείνη την στιγμή να ανοίξει η γη να με καταπιεί μιας και ήθελα να πιάσω στα χέρια μου και να @…ω, αυτούς που τον Νομό και την πόλη εκπροσωπούν και παρίστανται εκεί και να μην έχουν «συκή» ντροπής για την ανικανότητα τους. Άκουσα επίσης τον Περιφερειάρχη ο όποιος μάλλον δεν άκουσε ποτέ το ρητό «χέρι που δεν μπορείς να το δαγκώσεις το φιλάς», ο όποιος έκανε αντιπολιτευτική κριτική στον κ. Πρωθυπουργό αντί να ζητήσει, να θελήσει να συνεργαστεί, για να κερδίσει η Περιφέρεια, αυτός έκανε στείρα αντιπολίτευση, διότι έτσι μάλλον τον διέταξαν. Και μου θύμισε τα χρόνια της Μαύρης Σημαίας στην πόλη μας επί Τζίμα και την ολική καθίζηση που υπέστη η πόλη χάνοντας τα πάντα από αυτόν τον αλλοπρόσαλλο χειρισμό του Τζίμα.

Διχογνωμία, εξηγείται κοινώς φαγωμάρα, αυτό σημαίνει αλλά εις βάρος ποιών;

Πείτε μας, λοιπόν, κύριοι, γιατί νομίζετε, ότι πρέπει να μας κυβερνάτε;

«Καθίσετε να σκεφτείτε τι είναι που σας κάνει τόσο υπεροπτικούς, ώστε να θέλετε να μας εξουσιάζετε: Επί τίνι υμίν μέγα φρονητέον εστίν, ώστε ημών άρχειν επιχειρείν. (Ξενοφών)

«Είστε λοιπόν δικαιότεροι; Πότερον δικαιότεροι εστέ;»

Μα εσείς «πολλά και αισχρά ένεκα κερδέων πεποιήκατε»

Μήπως διότι σκοπείτε «όπως οι βέλτιστοι τας τιμάς έξουσιν οι δ άλλοι μηδέν αδικήσονται;» (Ισοκράτης)

«Μα καθημερινά δεν βλέπουμε πως στις δημόσιες θέσεις χρησιμοποιείτε τοις «χαλκοίς και τοις πονηροίς: τους πονηρότερους και κάκιστους;»

Μήπως διότι δεν φροντίζετε το δικό σας πολιτικό και ίδιο συμφέρον, διότι ο πολίτικός «ου πέφυκε (δεν έγινε) το αυτώ (το δικό του) συμφέρον σκοπείσθαι (να φροντίζει), αλλά το τω αρχομένω.»; (Πλάτων).

Μα, δεν είστε εσείς που φωνάζετε, ακόμη και σήμερα: «κοίτα, νέα χελιδόνια. Κι’ αυτοί γύριζαν να δουν και ‘γώ έκλεβα το κρέας «Ώρα νέα, χελιδών. Οι δ’ έβλεπον…καγώ των κρεών έκλεπτον:.» (Αριστοφάνους Ιππείς).

Μήπως είστε αδέκαστοι;

Μα εσύ, ο πολιτικατζής, «ν’ αρπάζεις και να δωροδοκείσαι, ο δε λαός… σφιγμένος από την ανάγκη, τη μιζέρια και τον (κουτσουρεμένο) μισθό (και την πετσοκομμένη σύνταξη), να κρέμεται από σένα με το στόμα ανοιχτό: Συ μεν αρπάζης και δωροδοκείς… ο δε δήμος … υπ ανάγκης άμα και χρείας και μισθού προς σε κεχήνη» (Αριστοφάνης).

Μήπως διότι σέβεστε τον μόχθο του απλού ανθρώπου και τιμάτε τον χρηστό πολίτη.

«Θα διοικήσεις σωστά τον δήμο και την πόλη, τον Νόμο, το Κράτος, εάν δεν επιτρέπεις στον λαό να υβρίζει, ούτε ανέχεσαι να υβρίζεται, αλλά έχεις ως σκοπό οι μεν άριστοι να τιμώνται οι δε άλλοι, κατά κανένα τρόπο, να μην αδικούνται: Καλώς αν δημαγωγήσεις αν μηθ’ υβρίζειν τον όχλον εάς, μηθ’ υβριζόμενον περιοράς, αλλά σκοπής όπως οι βέλτιστοι μεν τας τιμάς έξουσιν οι δ’ άλλοι μηδέν αδικήσονται» (Ισοκράτης).

Ποιος θα αντέλεγε, πως αυτές οι αρχές αποτελούν το κώδικα συμπεριφοράς του πολιτικού άνδρα, τον χρυσό κανόνα της ορθολογικής πολιτικής, τα θεμέλια μιας ευνομούμενης πολιτείας ;

Και πού είναι αυτός ο πολιτικός άνδρας σήμερα;

Πού η πολιτική;

Πού η πολιτεία;

Μα την Δράμα φυσικά η οποία αποτελεί ένα Νομό ιστορικό, ένα Νομό που έχει τέσσερεις Ιστορικούς Δήμους λόγων σφαγιασθέντων, μπορεί να βρίσκεται στις εσχατιές των συνόρων με τους πρώην Λαιστρειγόνες γείτονες μας αλλά αυτή η πόλη εμπνέει ότι εμπνέει όλη η Ελλάδα.

Η Ελλάδα, που δεν είναι καθόλου μόνο αρχαιολογικός χώρος, ούτε ένα ιδιόμορφο τοπίο για τους τουρίστες, όπως θέλουν να τη βλέπουν κάποιοι. Ούτε αφηρημένη ιδέα για ιδεολογικά φληναφήματα.

Είναι ένας ζωντανός οργανισμός, που έρχεται στη ζωή στις αμμουδιές του Ομήρου, ανδρώνεται στην αγορά της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, κατακτά με τον αρχαιοελληνικό Λόγο το Λάτιο, γίνεται οικουμενική με την Μακεδονική Φάλαγγα, θεριεύει στην Πόλη στην Αγιά Σοφία, χαμωζεί μέσα στην Τουρκιά για τετρακόσια χρόνια, και «Νάτη πετιέται από ξαρχής κι αντρειεύει και θεριεύει και καμακώνει το θεριό με το καμάκι του ήλιου», με τους ήρωες του «21» και του έπους της Αλβανίας, με την αντίσταση του λαού της στον φασισμό και τον γερμανικό ναζισμό.

Έρχομαι λοιπόν και ρωτώ όχι από την θέση ενός επιστήμονος αλλά από την τελευταία θέση ενός απλού φαντάρου, γιατί συμπεριφέρεστε έτσι; Γιατί τρώγεστε σαν τα σκυλιά και ο ένας βγάζει τα άπλυτα του άλλου επί προσωπικού, ήμουν στην Κομοτηνή και έγινα δέκτης τόσο εγώ όσο και η γυναικά μου σχολίων αρνητικών ο ένας για τον άλλον. Αυτό δεν το καταλαβαίνω μιας και γνωρίζω ότι στην Πολίτικη δεν υπάρχουν φιλίες και εάν υπάρχουν είναι λυκοφιλίες. Και επίσης ότι οι περισσότεροι εκ των πολιτικών είναι άφιλοι, αλλά μπροστά στο καλό του τόπου σηκώνουμε όλοι τα μανίκιά μας, δίνουμε τα χέρια και προάγουμε το γενικό καλό.

Έπειτα αφού κάνετε και ασκείτε στείρα κριτική ενάντια στην Κυβέρνηση οι μεν στους δε και οι δε στους μεν, τότε γιατί παρευρίσκεστε; Μου είναι αδιάφορο το εάν σας έχουν προσκαλέσει και επειδή εκπροσωπείτε ένα θεσμό οφείλετε να πάτε ,και μιας και πήγατε εάν σας ρωτήσω το τι αποκομίσατε θα μου πείτε κάθε είδους ανοησία δήθεν ασκώντας κριτική.

Αυτή είναι η Δράμα και για την οποία πρέπει να δώσετε την τελευταία ικμάδα σας ακόμη και ζωής αφού θέλετε να την εκπροσωπείτε και όχι να μαλώνετε εις βάρος της για τα δικά σας πολιτικά παίγνια, διότι τότε μπορώ ευθαρσώς να φωνάξω το «Έξω που…δες από την παράγκα». Τάδε λέγει ο Χάρρυ Κλυν.