Ως θεατρικό έργο μπορεί να χαρακτηριστεί η επιθυμία των Δραμινών να συναντήσουν την εποχή μας στην διαδρομή από Δράμας προς οδικούς άξονες (βλέπε Εγνατία) και εδώ ο τίτλος του έργου «Δράμα – Αμφίπολη» έπαιξε με πολλούς πρωταγωνιστές.

Φτάνει ο λαϊκισμός, το είδαμε το έργο, το ζήσαμε, «χορτάσαμε» από επιτροπές και διεκδικήσεις.

Φτάνει ο κοκορισμός! Πρακτικά η Δράμα είναι σε απομόνωση για την εποχή μας. Αυτό είναι το δεδομένο, αυτό ζούμε, αυτό βιώνουμε. Όλα τα άλλα είναι προσωπικές στρατηγικές, κυβερνητικών, μη κυβερνητικών, μνημονιακών, αντιμνημονιακών.

Τέλος ως Δράμα πληρώσαμε, πληρώνουμε τον ξύλινο λόγο, τους επαγγελματίες των κομμάτων, τους συστημικούς, τους ιμιτασιόν συστημικούς κ.ο.κ..

Τόσα χρόνια, τόσες κυβερνήσεις, τόσοι «πρωταγωνιστές» είχαν κοινή παράμετρο την αποτυχία. Ώρα λοιπόν να έρθουν, νέοι άφθαρτοι, ας τους αναζητήσουμε στις επόμενες εκλογές, τους θρασείς και τους τηλε-μαϊντανούς τους είδαμε. Ας τολμήσουμε! Ας ξεφύγουμε…

 

Το καρπούζι

 

 

Διήμερη περιοδεία στην Ανατολική Μακεδονία αναμένεται να πραγματοποιήσει στις 26 και 27 Ιουλίου ο Πρόεδρος της Ν.Δ. κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες η πρώτη ημέρα της περιοδείας, Τετάρτη 26 Ιουλίου, θα είναι αφιερωμένη σε επισκέψεις και συναντήσεις στη γειτονική Καβάλα, ενώ η δεύτερη, Πέμπτη 27 Ιουλίου, θα περιλαμβάνει σειρά επαφών στη Δράμα. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να επισημοποιηθεί το πρόγραμμα της περιοδείας του κ. Μητσοτάκη, ο οποίος θα επισκεφθεί για πρώτη φορά τη Δράμα ως Πρόεδρος της Ν.Δ..

 

Ο ανανάς

 

 

Το άμεσο «πάγωμα», την αναστολή, αλλά και την ακύρωση της υπουργικής απόφασης που επιβάλλει την καθιέρωση των πληρωμών μέσω κάρτας (POS) ζητούν από το Συμβούλιο της Επικρατείας οι Δικηγορικοί Σύλλογοι Σερρών και Δράμας.

Οι δύο Δικηγορικοί Σύλλογοι με την αίτησή τους υποστηρίζουν ότι η επίμαχη από 19.4.2017 υπουργική απόφαση, όσο και το άρθρο 65 του νόμου 4446/2016 που επιβάλουν την καθιέρωση των πληρωμών μέσω κάρτας (POS) είναι αντισυνταγματική, αντίθετη τόσο στο Ευρωπαϊκό όσο Ελληνικό δίκαιο αλλά και μη νόμιμη.

Oι δυο Σύλλογοι επισημαίνουν ότι πριν την έκδοση της επίμαχης υπουργικής απόφασης δεν ζητήθηκε προηγούμενα η γνώμη της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (European Central Bank), όπως απαιτεί η Συνθήκη για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) και προβλέπει η απόφαση 84/415/ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κατά συνέπεια, επισημαίνουν οι δύο Σύλλογοι ανακύπτει ζήτημα «ασυμβατότητας της επίδικης εθνικής ρύθμισης (υπουργικής απόφασης) προς το Ενωσιακό Δίκαιο, πρωτογενές και παράγωγο, οπότε και πρέπει να μην εφαρμοστεί και να ακυρωθεί».

Παράλληλα, η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση παραβιάζει την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 15 Συντάγματος) και το επίσης συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της οικονομικής ελευθερίας (άρθρο 5 Συντάγματος).

Η υποχρέωση των πληρωμών μέσω POS προϋποθέτει την σύναψη πολυετούς σύμβασης με Τράπεζα. Όμως η υποχρέωση αυτή συνιστά επέμβαση αλλά και περιορισμό στο δικαίωμα της συμβατικής ελευθερίας, κάτι που παραβιάζει την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας.

Σε άλλο σημείο αναφέρουν ότι η επίμαχη υπουργική απόφαση είναι αντισυνταγματική (αντίθετη στο άρθρο 43 του Συντάγματος), για τον πρόσθετο λόγο, ότι για παρόμοια ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος πρέπει εκδίδονται Προεδρικά Διατάγματα και όχι υπουργικές αποφάσεις όπως έγινε στην προκειμένη περίπτωση.

Πέρα από όλα αυτά όμως, η εφαρμογή του POS, πλέον του ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί εκτός του δικηγορικού γραφείου, απαιτεί και την σύναψη σύμβασης με Τράπεζα, δηλαδή το άνοιγμα Τραπεζικού λογαριασμού όψεως (και όχι ταμιευτηρίου) και την οικονομική επιβάρυνση καθώς για τις συναλλαγές θα πραγματοποιούνται χρεώσεις (προμήθεια) από τα πιστωτικά ιδρύματα σε βάρος των δικηγόρων.

Την ίδια στιγμή για την τήρηση των λογαριασμών αυτών τα Τραπεζικά Ιδρύματα θα χρεώνουν έξοδα ετήσιας τήρησής τους τα οποία κυμαίνονται από Τράπεζα σε Τράπεζα και τα οποία όμως δεν έχουν καν ανακοινωθεί από τα εν λόγω πιστωτικά ιδρύματα, ενώ αναφέρουν ότι η προμήθεια των Τραπεζών είναι από 0,70% έως 2,20% ανά συναλλαγή.

Τέλος, υπογραμμίζουν οι δύο Σύλλογοι, ότι τα POS στους δικηγόρους επιφέρει μεγάλες δεσμεύσεις και επιβαρύνσεις «οι οποίες καταλύουν κάθε έννοια ορθής άσκησης του δικηγορικού επαγγέλματος και απολήγουν στην δυσβάστακτη οικονομική επιβάρυνση ιδίως των οικονομικά λιγότερο εύρωστων δικηγόρων».

Υπενθυμίζεται ότι αιτήσεις με τις οποίες ζητείται η ακύρωση της ίδιας υπουργικής απόφασης έχουν καταθέσει ήδη η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ), Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών (ΔΣΑ) και δύο δικηγόροι.

 

Το πεπόνι