ΑΡΘΡΟ

Του Χρήστου Καραγιαννίδη

Πρώην Βουλευτή Ν. Δράμας

Μέλους Κ.Ε. ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία

 

 

Πέρσι τον Ιανουάριο ο Υπουργός Μεταφορών κ. Καραμανλής ανακοίνωσε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι η έναρξη κατασκευής του δρόμου Δράμα-Αμφίπολη θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο (του 2020). Όπως είναι πλέον φανερό δεν ξεκίνησε τίποτα αλλά τα λόγια είναι δωρεάν και ο συγκεκριμένος Υπουργός τα μοιράζει αφειδώς. Ποιος θα θυμάται τι είπε πέρσι ο Υπουργός και αν αυτό που είπε ήταν ένα ακόμα παραμύθι που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ;

Τώρα όμως η υπόθεση έχει προχωρήσει σε πιο επιστημονικές μεθόδους προπαγάνδας με αποτέλεσμα να κατατίθενται στημένες επίκαιρες ερωτήσεις για να ανακοινώσει ο Υπουργός Μεταφορών ξανά το έργο και την επικείμενη εκκίνησή του.

Μετά από 20 μήνες ο κυβερνητικός Βουλευτής της Δράμας ο κ. Μπλούχος καταθέτει την πρώτη του επίκαιρη ερώτηση προς την Κυβέρνηση για να μάθει για την τύχη ενός έργου για το οποίο ήταν και ο ίδιος παρών όταν δίνονταν οι υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν.

Το κόλπο είναι πιο παλιό κι από την ασπρόμαυρη ταινία «Υπάρχει και φιλότιμο». Η ερώτηση ουσιαστικά δίνει την ευκαιρία στον Υπουργό να αυτοθαυμαστεί με την ανακοίνωση εκκίνησης του έργου και του Βουλευτή να ακουστεί στην Δραμινή κοινωνία.

Η κατατεθείσα ερώτηση ρωτούσε πολύ ενοχλητικά πράγματα τον Υπουργό του στυλ «θα αφουγκραστεί (ο Υπουργός) την επιθυμία των κατοίκων της Δράμας ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία ωρίμανσης και δημοπράτησης του έργου;» και συνεχίζει με άλλα πιο δύσκολα ερωτήματα, «Έχει δρομολογηθεί η απαιτούμενη μελέτη Ανάλυσης Κόστους Οφέλους; – Προτάθηκε ως έργο στο ταμείο ανάκαμψης;».

Και φυσικά σε όλα αυτά ο Υπουργός θα απαντήσει θετικά με ένα λογύδριο αυτοθαυμασμού του ίδιου και της Κυβέρνησής του.

Όμως μια στιγμή! Αυτά τα έχει πει ήδη ο κ. Καραμανλής στις 27/6/2020 «Μέσα, λοιπόν, σε 10 μήνες ωριμάσαμε τις μελέτες, έχουμε μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το πρώτο κομμάτι. Για αυτό θα ξεκινήσουμε το πρώτο κομμάτι πρώτα και θα ωριμάσουμε τις υπόλοιπες μελέτες για να γίνει και το δεύτερο κομμάτι αργότερα. Επομένως ο δρόμος θα γίνει σε δύο τμήματα και η δέσμευση που είχαμε αναλάβει είναι μια δέσμευση την οποία θα αρχίσουμε να υλοποιούμε από το τέλος του χρόνου με τη δημοπράτηση του έργου».

Βέβαια πουθενά δεν γίνεται αναφορά μελέτης κόστους-οφέλους αλλά αυτό εξηγείται παρακάτω τι ακριβώς εξυπηρετεί τον Υπουργό και τις υποσχέσεις του. Ας αφήσουμε

όμως κατά μέρους το τι ωρίμασε αυτή η Κυβέρνηση κι ας πάμε στην παραδοχή της ωριμότητας του έργου και στην υπόσχεση που δεν υλοποιήθηκε. Αντί να γίνει λοιπόν ερώτηση γιατί καθυστερεί η υλοποίηση μίας δημόσιας δέσμευσης κατατίθεται ερώτηση για πράγματα που έχουν απαντηθεί.

Θέλετε να γίνει πιο αστείο το θέμα;

Στις 22/2/2020 είχε επισκεφθεί την Δράμα ο υφυπουργός μεταφορών κύριος Κεφαλογιάννης. Μεταφέρω τα λεγόμενα του από το ρεπορτάζ της εβδομαδιαίας εφημερίδας «Εργασία… συν», «…Σχετικά με τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι η ολοκλήρωση των μελετών του τμήματος Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη θα γίνει μέχρι τον Σεπτέμβριο – Οκτώβριο και ήδη υπάρχουν συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για χρηματοδότησή του με 150 εκ. ευρώ»

Ρώτησε λοιπόν ο Βουλευτής και απάντησε ο Υπουργός για κάτι που υποτίθεται ότι τελείωσε πέρσι τον Σεπτέμβρη.

Η επίκαιρη ερώτηση λοιπόν συζητήθηκε την Παρασκευή 5/3 στην Βουλή. Και εξελίχθηκε όπως έχω περιγράψει πιο πάνω με αλληλοθαυμασμούς μεταξύ Βουλευτή και Υπουργού. Ανακοινώθηκε λοιπόν πως μέρος του έργου θα δημοπρατηθεί μέσα στο 2021, είναι αυτό θα δημοπρατούνταν μέσα σε 18 μήνες από τον Σεπτέμβριο του 2019 σύμφωνα με την πρωθυπουργική δέσμευση. όπως επίσης είναι το ίδιο που θα ξεκινούσε τον Σεπτέμβριο του 2020 σύμφωνα με την υπουργική δέσμευση. Εδώ όμως έχουμε μία διαφοροποίηση από τις δηλώσεις του Υπουργού και Υφυπουργού που είχαν κάνει πέρσι κατά την επίσκεψή τους στη Δράμα και μιλούσαν για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Σήμερα στην απάντηση του ο Υπουργός είπε, «εξετάζεται η δυνατότητα να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και για το λόγο αυτό ετοιμάζεται μελέτη κόστους – οφέλους». Πέρσι στις δηλώσεις τους διαβεβαίωναν για την χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων τώρα ανακάλυψαν το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ δεν υπήρχε καμία αναφορά στις δηλώσεις τους για μελέτη κόστους-οφέλους. Σήμερα λοιπόν διατυπώθηκαν διαφορετικά πράγματα που στην πραγματικότητα είναι οι δικαιολογίες για τυχόν μη πραγματοποίηση ακόμα μίας υπόσχεσης.

Υπουργός, Υφυπουργός και Βουλευτής για δικούς τους λόγους ο καθένας δημιουργεί ένα αφήγημα που έχει τους κακούς προηγούμενους που δεν έκαναν τίποτα, τους ίδιους που μας έσωσαν με την εργατικότητα και δημιουργικότητά τους και τη Δράμα που βλέπει ώριμα έργα να σαπίζουν.

Για να μην πικράνουμε τους παραπάνω, δεν θα ρωτήσουμε τι γίνεται με τις φυλακές Νικηφόρου που μετά από 9 περίπου μήνες έμεινε η κομμένη κορδέλα των εγκαινίων στις κτιριακές εγκαταστάσεις να περιμένει την προκήρυξη για τις προσλήψεις του προσωπικού.

Μπορεί να γίνει η αφορμή να κάνει την δεύτερη επίκαιρη ερώτησή του ο κύριος Μπλούχος.