ΕΥΡΕΙΑ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ ΜΕΡΩΝ
- Α. Σολάκης, Αντιδήμαρχος Δήμου Δράμας: «Η όλη διαδικασία είναι μια συνεχόμενη τεχνική διαβούλευση»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ευρεία σύσκεψη στο γραφείο του Δημάρχου Δράμας κ. Χριστόδουλου Μαμσάκου πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018 με σκοπό την εύρεση κατάλληλων σημείων στο κέντρο της πόλης για δημιουργία θέσεων φορτοεκφόρτωσης. Στη συνάντηση, εκτός από το Δήμαρχο, συμμετείχαν ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου, υπεύθυνος για τη Δημοτική Αστυνομία κ. Άγγελος Σολάκης, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Δράμας κ. Αντώνης Σκουλίδης, η Διευθύντρια των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου κ. Νίκη Καρατζόγλου, ο Προϊστάμενος της Δημοτικής Αστυνομίας κ. Γιάννης Τσαμπαλάκης, καθώς και δύο εκπρόσωποι από το Τμήμα Τροχαίας Δράμας.
Να σημειωθεί ότι η σύσκεψη ήρθε ως συνέχεια εκτενής συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου, την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018, όταν το σώμα ασχολήθηκε με τις αντιδράσεις καταστηματαρχών, λόγω των παρεμβάσεων από το Δήμο (δημιουργία νησίδων κυκλοφορίας) στη συμβολή των οδών Βεργίνας και Σκρα και στη συμβολή των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βεργίνας. Οι καταστηματάρχες είχαν εκφράσει τον προβληματισμό τους για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους, καθώς πλέον στερούνται χώρους για την φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων. Στη συνεδρίαση είχε αποφασιστεί να πραγματοποιηθεί η σχετική σύσκεψη για την εύρεση κατάλληλων σημείων φορτοεκφόρτωσης αρχικά στις συγκεκριμένες περιοχές, όπου το πρόβλημα είναι επείγον, και εν συνεχεία αντίστοιχες ενέργειες να γίνουν για το σύνολο του κέντρου της πόλης.
Για όσα διημείφθησαν στη σύσκεψη μίλησε στην εφημερίδα «Εργασία… συν» ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Δράμας, υπεύθυνος για τη Δημοτική Αστυνομία, κ. Άγγελος Σολάκης, ο οποίος δήλωσε ότι «η όλη διαδικασία είναι μια συνεχόμενη τεχνική διαβούλευση» και ότι για τις θέσεις που προτάθηκαν θα πρέπει να συμφωνήσουν και οι ενδιαφερόμενοι επαγγελματίες για να προχωρήσει η δημιουργία τους.
Αρχικά ο κ. Σολάκης ανέφερε: «Ξεκινήσαμε από το γεγονός ότι το κέντρο κάθε μοντέρνας πόλης θα πρέπει να διέπεται από μορφές ήπιας κυκλοφορίας όσον αφορά το αυτοκίνητο. Βλέπουμε ότι υπάρχει μια τάση το αυτοκίνητο να απομακρυνθεί από το κέντρο. Άρα, λοιπόν, να δημιουργηθεί ένας περιφερειακός δακτύλιος στον οποίο θα γίνεται η κύρια κυκλοφορία και κάπου εκεί να σταθμεύουν τα αυτοκίνητα, ενώ εάν πρέπει να πάνε στο κέντρο, αυτό να γίνεται με πάρα πολύ μικρή ταχύτητα και με περιορισμένους τους χώρους τους. Αυτή είναι η βασική φιλοσοφία με την οποία είναι δομημένη η κυκλοφοριακή μελέτη όλων των πόλεων». Άλλωστε, συνέχισε ο κ. Σολάκης, μορφές ήπιας κυκλοφορίας προβλέπουν τόσο το έργο της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (στην οδό 19ης Μαΐου) όσο και η μελέτη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
Για τις παρεμβάσεις στη συμβολή των οδών Βεργίνας και Σκρα, ο κ. Σολάκης ανέφερε ότι υπάρχει «συνεχόμενη τεχνική διαβούλευση» και πρόσθεσε «τα κολονάκια δεν μπήκαν με την αναγκαιότητα να υπάρξουν στο μέλλον». Όπως εξήγησε, «μπήκαν για να δούμε τι ατέλειες θα αναδειχτούν από την εφαρμογή, ούτως ώστε να γίνει μια πιο μόνιμη λύση, η οποία θα φύγει από τα κολονάκια και θα γίνει ανάλογα, με παρτέρι, διαγραμμίσεις ή ο,τιδήποτε άλλο». Ακόμη, επεσήμανε ότι «μπορεί για παράδειγμα στην κάθοδο της Εμμανουήλ Παπά από την Σκρά προς τη Βεργίνας, να χρειαστεί να μεγαλώσουμε χωροταξικά την λωρίδα κυκλοφορίας ή να τη μικρύνουμε. Ή μπορεί να διαπιστώσουμε ότι για την πορεία ενός πεζού εκεί που εφάπτεται η Σκρά με τη Βεργίνας να χρειαστεί να μεγαλώσουμε ή να μικρύνουμε το σημείο διέλευσης των πεζών».
Ο κ. Σολάκης σημείωσε ότι μετά τη διαπίστωση ότι υπάρχουν καταστήματα τα οποία χρειάζονται οπωσδήποτε χώρους φορτοεκφόρτωσης, «συναντηθήκαμε, ούτως ώστε να εξασφαλίσουμε χώρους, όπου θα γίνεται, χωρίς να παρακωλύεται η κυκλοφορία, η φορτοεκφόρτωση των εμπορευμάτων». Μάλιστα, ο Αντιδήμαρχος του Δήμου τόνισε ότι δεν είναι οριστική η χωροθέτηση, καθώς «ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου θα ενημερώσει τους καταστηματάρχες» και εφόσον συμφωνήσουν θα προχωρήσει η δημιουργία. «Η όλη διαδικασία, έτσι κι αλλιώς, είναι μια συνεχόμενη τεχνική διαβούλευση» υπογράμμισε ο κ. Σολάκης.
Τα σημεία που έχουν προταθεί για δημιουργία θέσεων φορτοεκφόρτωσης, μετά τη σχετική σύσκεψη στο Δημαρχείο, είναι τα εξής:
- Τρεις θέσεις στην οδό Σκρα, στη δεξιά πλευρά, μετά τη συμβολή της με την Εμμανουήλ Παπά
- Δύο θέσεις, στην αρχή και στο τέλος της οδού Ίωνος Δραγούμη στην αριστερή πλευρά
- Μία θέση στην οδό 40 Εκκλησιών, μπαίνοντας από Βεργίνας, στη δεξιά πλευρά
- Μία θέση στην οδό Κωνσταντινουπόλεως, μπαίνοντας από Βεργίνας
Όπως σημείωσε ο κ. Σολάκης «με αυτά τα σημεία δεν παρακωλύεται η κυκλοφορία και υπάρχει συνεχόμενη ροή οχημάτων».