
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΑΡΓΥΡΗ ΠΑΤΑΚΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΦΑΛΑΚΡΟΥ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2024-2025
Συνέντευξη τύπου για τον απολογισμό λειτουργίας του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού τη χιονοδρομική περίοδο 2024-2025 παραχώρησε ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αρμόδιο για το Χιονοδρομικό Κέντρο, κ. Αργύρης Πατακάκης.
Στην αρχική του τοποθέτηση ο κ. Πατακάκης ανέφερε τα εξής:
«Η χειμερινή περίοδος 2024-2025 σηματοδότησε μια νέα αρχή για το Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού, το μοναδικό χιονοδρομικό κέντρο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς λειτούργησε για πρώτη φορά με καθεστώς πλήρους νομιμότητας.
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση κατορθώσαμε την επαναλειτουργία, μετά από 16 ολόκληρα χρόνια, του αναβατήρα “Παππούς”, ο οποίος αποτελεί σημείο αναφοράς του Χιονοδρομικού Κέντρου.
Παράλληλα, έπειτα από τις εντατικές προσπάθειές μας, επαναλειτούργησε ο τετραθέσιος αποσυμπλεκόμενος αναβατήρας, μετά από 5 χρόνια ακινησίας, προσφέροντας και πάλι στους επισκέπτες τη δυνατότητα να απολαύσουν την πανοραμική θέα από την κορυφή του Φαλακρού, ενώ ταυτόχρονα ολοκληρώθηκε και η συντήρηση του κτιρίου του καφέ στη “Χιονότρυπα”.
Εξασφαλίστηκε μέσω νομοσχεδίου η ρύθμιση για τη νόμιμη χρήση, χωρίς οικονομικό κόστος, έκτασης περίπου 6.500 στρεμμάτων, για την άσκηση των λειτουργιών του Χιονοδρομικού Κέντρου, πέραν της αρχικά παραχωρηθείσας, από το 2013, έκτασης των 732 στρεμμάτων.
Επίσης, σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση του Χιονοδρομικού Κέντρου συνιστά και η ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάθεσης μελέτης για τη χωροθέτηση μονάδας βιολογικού καθαρισμού.
Η φετινή σεζόν ξεκίνησε στις 29 Δεκεμβρίου 2024 και ολοκληρώθηκε στις 13 Απριλίου 2025, μετρώντας συνολικά 35 ημέρες λειτουργίας. Κατά το διάστημα αυτό, το Χιονοδρομικό Κέντρο υποδέχθηκε περίπου 30.00 επισκέπτες, με τον αριθμό εισιτηρίων να ανέρχεται στις 11.000.
Η επαναλειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού είχε θετικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία, καθώς αποτελεί έναν σημαντικό πυλώνα για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Στρατηγικός μας στόχος είναι η πλήρης αποκατάσταση της αίγλης του Φαλακρού και η μετατροπή του σε προορισμό τεσσάρων εποχών, που θα προσφέρει ποικιλία δραστηριοτήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Προετοιμαζόμαστε ήδη, με δομημένο προγραμματισμό και προσήλωση, για τη χιονοδρομική περίοδο 2025-2026.
Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλο Τοψίδη για τη διαρκή στήριξή του στην προσπάθεια αυτή. Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλω στις Διευθύνσεις Τεχνικών Έργων και Διοικητικού – Οικονομικού της Π.Ε. Δράμας, για την πολύτιμη συμβολή τους στην επιτυχημένη λειτουργία του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού.
Ευχαριστούμε από καρδιάς όλους όσοι αγκάλιασαν αυτή την προσπάθεια και απέδειξαν την αγάπη τους για το Φαλακρό.
Μείνετε συντονισμένοι, τα καλύτερα έρχονται».
Στη συνέχεια, ο κ. Πατακάκης απάντησε σε ρωτήματα που του τέθηκαν. Σχετικά με τη φωτιά στο Χιονοδρομικό, σημείωσε: «Δεν έχει εξιχνιαστεί ακόμη. Περιμένουμε από το ανακριτικό τμήμα της Πυροσβεστικής. Είμαστε σε πλήρη επικοινωνία για ο,τιδήποτε ζητηθεί, να τους μεταβιβάσουμε στοιχεία και δεδομένα».
Όσον αφορά για τον προγραμματισμό και τις ενέργειες αποκατάστασης του χώρου που κάηκε, ο κ. Πατακάκης είπε: «Ο προγραμματισμός για την αποκατάσταση του καμένου κτιρίου είναι το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να αναλάβει μια εταιρεία να πάρει δείγματα μέσα από το κτίριο, ώστε να δούμε αν πληρείται η στατική επάρκεια, ώστε μετά να μπούμε στη διαδικασία μιας μελέτης αποκατάστασης των κτιριακών υποδομών».
Σχετικά με το ενδεχόμενο πολυετούς εκμίσθωσης του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού σε ιδιώτη, ο κ. Πατακάκης επεσήμανε: «Είμαστε υπό συζήτηση μαζί με τον Περιφερειάρχη και δρομολογούμε κάποιες εξελίξεις, οι οποίες θα είναι ανακοινώσιμες το επόμενο χρονικό διάστημα. Θέλουμε να βγει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ήδη από την επόμενη χιονοδρομική περίοδο, αλλά θα είναι ανακοινώσιμο, μόλις κάνουμε τη συνάντηση και με τις νομικές υπηρεσίες της Περιφέρειας για να δούμε ότι μπορούμε να το κάνουμε για τη φετινή χιονοδρομική περίοδο».
«Θέλουμε να δώσουμε την ευκαιρία σε αυτούς που θα αναλάβουν τη λειτουργία, να μπορούν να λειτουργούν και τους υπόλοιπους μήνες του έτους, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους επισκέπτες να μπορούν να αξιοποιήσουν την τετραθέσια καρέκλα και να έχουν πρόσβαση και στο σαλέ, το οποίο βρίσκεται στην κορυφή, και έχουν γίνει πολύ σημαντικές παρεμβάσεις και επισκευές ήδη από φέτος. Έχοντας βάλει επιπλέον ένα χρηματικό ποσό στην ΟΧΕ, η οποία θα τρέξει το επόμενο χρονικό διάστημα, της τάξεως των 150.00 ευρώ για παράλληλες δραστηριότητες στο κομμάτι του Χιονοδρομικού, το οποίο συμπεριλαμβάνει πέρα από πεζοπορία, αναρριχήσεις και καταρριχήσεις. Είναι σημεία που θέλουμε να αναδείξουμε και υπάρχει ενδιαφέρον από τον κόσμο, καθώς ήδη ανεβαίνουν τους καλοκαιρινούς μήνες και επισκέπτονται το Χιονοδρομικό. Θέλουμε να αυξήσουμε αυτή την επισεψιμότητα, τονώνοντας τη Δράμα και την τοπική οικονομία», ανέφερε ο κ. Πατακάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τον στόχο λειτουργίας του Χιονοδρομικού Κέντρου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

