Ερώτηση με θέμα «Σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης» κατέθεσε η παράταξη «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία».
Σε αυτήν αναφέρονται τα εξής:
Η Hellenic Train ανακοίνωσε τις προηγούμενες ημέρες την επανεκκίνηση των επιβατικών δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που είχε τα γνωστά προβλήματα μετά τις πλημμύρες στον θεσσαλικό κάμπο.
Η επανεκκίνηση των δρομολογίων αφορά στη γραμμή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης αλλά και στο υπόλοιπο τμήμα της μέχρι τον Έβρο, με εξαίρεση τη Δράμα.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, από το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023, επανακυκλοφόρησαν επιπλέον σιδηροδρομικά επιβατικά δρομολόγια στις γραμμές αλλά επήλθαν και τροποποιήσεις σε δρομολόγια ορισμένων γραμμών.
Στο πλαίσιο της ίδιας απόφασης καταργούνται τα δρομολόγια 882/887 Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Δράμα και ισχύουν νέα δρομολόγια στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Σέρρες και τοπική εξυπηρέτηση με λεωφορείο στο τμήμα Σέρρες – Δράμα.
Στις 25/10/2023 είχαμε εκδώσει δελτίο τύπου όπου αναφέραμε:
«O κ. Μητσοτάκης παίρνει πίσω άλλη μία εξαγγελία του που αφορά την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και ειδικά τον πολύπαθο Έβρο.
Η εξαγγελία αφορούσε την αναβάθμιση και τον διπλασιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,07 δις ευρώ, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.
Τον Μάρτιο του ’23, είχε δηλώσει από τον Έβρο όπου περιόδευε: “…κάποιοι αγωνιστήκαμε στην Ευρώπη για να αυξήσουμε το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας. Διότι διεκδικήσαμε πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης τους οποίους μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για σημαντικά έργα υποδομής, όπως η διπλή γραμμή του τρένου από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, που όταν ολοκληρωθεί, το 2028, πραγματικά θα αλλάξει όψη ο Έβρος».
H Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία από την άλλη αναδεικνύει την αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ των πόλεων της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου , που είναι εφικτή με την δρομολόγηση τακτικής σιδηροδρομική συγκοινωνίας – με μικρές γρήγορες αυτοκινητάμαξες, όχι με συρμούς δυσκίνητους – μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Δικαίων, για να δώσουμε μία δυναμική στον βόρειο Έβρο.
Ένα γρήγορο μέσο σταθερής τροχιάς, όπως το τραίνο, να μπορεί να ενώσει αυτά τα σημαντικά αστικά κέντρα του Έβρου, μαζί με το απομακρυσμένο Τρίγωνο”.
Κύριε Περιφερειάρχη,
Ο αποκλεισμός της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης από τον υπόλοιπο ηπειρωτικό χώρο είναι απαράδεκτος.
Από το 2019, που ανέλαβε η κυβέρνηση της «ανάπτυξης» τα τρένα δεν υπάρχουν πια.
Οι σταθμοί στην ΑΜΘ χορταριάζουν, προσωπικό δεν υπάρχει και ο ταλαίπωρος επιβάτης που θέλει να πάει από την Αλεξανδρούπολη στη Θεσσαλονίκη είναι υποχρεωμένος να φτάσει μέχρι τη Ξάνθη και από εκεί να πάρει λεωφορείο για τις Σέρρες για να πάρει το τρένο που πάει στη Θεσσαλονίκη.
Ανάμεσα στην Ξάνθη και στη Δράμα δεν υπάρχει τρένο.
Ερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης και η Περιφερειακή Αρχή ποιες είναι οι ενέργειες που θα πραγματοποιήσουν ώστε να αρθεί ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Περιφέρειας μας και αν θεωρούν το θέμα ως αιχμή διεκδίκησης απέναντι στην κυβέρνηση.
Οι ερωτώντες Περιφερειακοί Σύμβουλοι
Ηλιόπουλος Στέργιος
Λυμπεράκης Δημήτρης