Η πρόσφατη εξαγγελία του Πρωθυπουργού στην Κομοτηνή για την επιδότηση μόνο των σιδηροδρομικών μεταφορών από την περιφέρεια προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη είναι κενή περιεχομένου, τονίζουν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Χαρίτου Δημήτρης, Γκαρά Αναστασία, Ελευθεριάδου Τάνια, Ζεϊμπέκ Χουσείν και Ξανθόπουλος Θεόφιλος, σε ερώτηση που κατέθεσαν προς τον Υπουργό Οικονομικών.
Όπως επισημαίνουν, μια τέτοια εξαγγελία για τη καθιέρωση άμεσα του λεγόμενου μεταφορικού ισοδύναμου είναι εκτός πραγματικότητας, όταν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας στη Βουλή, σε ερώτησή τους αποκάλυπτε πως: «Οι επιβάτες δεν ταξιδεύουν ακόμα μέχρι σήμερα με τρένο σε όλη τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη» καθώς, όπως εξήγησε, «η σύνδεση στο τμήμα Δράμα-Κομοτηνή-Αλεξανδρούπολη, αυτή τη στιγμή τα σιδηροδρομικά δρομολόγια υποκαθίστανται με λεωφορείο λόγω της μη ορθής συντήρησης του δικτύου».
Αναγνώρισε δηλαδή ότι δεν υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση της Θράκης με τα αστικά κέντρα. Ενώ η σιδηροδρομική απομόνωση αναμένεται να συνεχιστεί και κατά τα επόμενα 10+5 χρόνια, καθώς η σύμβαση που υπογράφηκε στις 14-4-2022 μεταξύ του Δημοσίου και της Hellenic Train για την κάλυψη των δρομολογίων της άγονης γραμμής προβλέπει μια ημερησίως σιδηροδρομική σύνδεση που φτάνει έως τη Δράμα. Πραγματικότητα που η τοπική κοινωνία και η επιχειρηματικότητα γνωρίζει καλά αφού η Θράκη βρίσκεται την τελευταία τριετία σε πλήρη σιδηροδρομικό αποκλεισμό.
Με δεδομένο ότι η Θράκη βρίσκεται σε σιδηροδρομική απομόνωση καθώς υπάρχει ένα μόνο δρομολόγιο ημερησίως που φτάνει έως την Δράμα, οι Βουλευτές ερωτούν την Κυβέρνηση πως προτίθεται να υλοποιήσει την δέσμευση του Πρωθυπουργού για την επιδότηση του κόστους των σιδηροδρομικών μεταφορών που πραγματοποιούνται από και προς στη Θράκη.