ΑΡΘΡΟ

Του Captain Νικόλαου Κ. Μεταξά

ATPL

AIRLINE PILOT

B737NG AIRBUS 320

 

(συνέχεια από το προηγούμενο)

Διαστροφή; Εάν σκέφτεστε να απαντήσετε ναι, τότε θα σας χαρακτηρίσω μεμψίμοιρους που είστε ανίκανοι να συνειδητοποιήσετε πως η ευημερία των εργατών δεν είναι δυνατή παρά μέσω των φιλελεύθερων πολιτικών που απελευθέρωσαν από τα δεσμά των συντεχνιών και από την κηδεμονία του δημοσίου την επιχειρηματική δραστηριότητα των αρίστων της κοινωνίας… Παρά ταύτα αν προχωρήσετε την ανάγνωση επιθυμώ να ανοίξετε λίγο τον δρόμο της υπερβατικότητας και να παραμερίσετε τη αθέατη ιδεοληψία σας.

Ξεκινώντας έρχεται και η όρεξη…

Πριν μερικές μέρες ο προερχόμενος από την τάξη των αρίστων επενδυτής, Πρόεδρος και βασικός μέτοχος Ευτύχης Βασιλάκης (με ποσοστό συμμετοχής 36,68%. Άλλοι μέτοχοι: Siana Enterprices Company Limited, Alnesco Enterprices Company Limited, Αχιλλέας Β. Κωνσταντακόπουλος) της Aegean Airlines και μέλος του Δ.Σ. της Endeavor Greece μίλησε για ανάγκη δημόσιας οικονομικής ενίσχυσης της εταιρείας του γιατί η πανδημία του κορωνοϊού μείωσε κατά 56% την επιβατική κίνηση.

Στάση εδώ…

Δεν νομίζω ο Ευτύχης Βασιλάκης να κάλεσε τους υπαλλήλους του ή το δημόσιο όταν διένειμε στους μετόχους της η Aegean 210,7 εκ. ευρώ ή όταν άμειβε τα μέλη του Δ.Σ., με ποσά που φτάνουν το 1,5 εκ. ετησίως. Ούτε έκανε κοινωνό το κράτος στα κέρδη της εταιρείας του που έφτασαν από το 2005 μέχρι και το 2019 τα 522,9 εκ. ευρώ και μάλιστα μετά φόρων. (Λεωνίδας Βατικιωτης – Λεφτά υπάρχουν για την Aegean: στους τραπεζικούς… leonidasvatikiotis.wordpress.com)

Ενώ η τρέχουσα οικονομική κατάσταση Aegean όσο αφορά τα επίπεδα ρευστότητάς της στο τέλος του 2019 ήταν στα 510 εκ. ευρώ!!! (Διαβάστε την Χρηματοοικονομική Έκθεση της εταιρείας για το 2019).

Ωστόσο ο Ευτύχης Βασιλάκης, λόγω αριστείας να υποθέσω, νιώθει ελεύθερος να αφεθεί να θέσει ο ίδιος τους κανονισμούς που θα του προτείνουν οι κυβερνητικοί συνεταίροι του ώστε να μας κάνει την χάρη και να δεχτεί τη δημόσια χρηματοδότηση της εταιρείας του.

Άλλωστε σε ένα οικονομικό φιλελεύθερο περιβάλλον η διαχείριση του συμφέροντος του επενδυτή ταυτίζεται με το δημόσιο συμφέρον…

Ως επακόλουθο λοιπόν ο Βασιλάκης-Λουδοβίκος, απαιτεί το ελληνικό δημόσιο να μη ζητήσει μετοχές ως αντάλλαγμα μα ούτε να παρέμβει στο Δ.Σ. διορίζοντας κάποιον για να ελέγχει τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης.

Δεν επιθυμώ να σας ανεβάσω την αρτηριακή υπέρτασή σας, αλλά νιώθω υποχρεωμένος να σας κάνω σαφές πως την δημόσια οικονομική στήριξη που ζήτησε ο Πρόεδρος της Aegean δεν την ζητά για την διάσωση της εταιρείας ούτε για την διατήρηση των θέσεων εργασίας, άλλωστε ο κ. Βασιλάκης δήλωσε ξεκάθαρα πως: «Δυστυχώς είναι μονόδρομος η μείωση του κόσμου που απασχολούμε». (Μονόδρομος η μείωση του προσωπικού της Aegean σύμφωνα με τον Ευτύχη Βασιλάκη).

Την δημόσια χρηματοδότηση τη ζητάει, όχι γιατί κινδυνεύει, αλλά για να σιγουρέψει ότι θα επεκταθεί. Κάτι που δήλωσε ευθαρσώς ο κ. Βασιλάκης καθώς ανέφερε ότι: «Η κρατική βοήθεια είναι εκείνη που θα κρίνει και το επιχειρηματικό μέγεθος της εταιρείας στο εξής»!

Η Aegean είναι σε περίοδο ανανέωσης και αύξησης του στόλου της. Θα παραλάβει κατ’ ελάχιστον 46 νέα αεροσκάφη έως το 2024 συνολικής αξίας 6 δισ. δολαρίων. Η εταιρεία έχει παραλάβει ήδη τρία αεροσκάφη.

Στην τελετή παράδοσης ο Πρωθυπουργός Κυριάκος-Μωυσής-Μητσοτάκης δήλωσε όλος περηφάνια ότι «η παραγγελία αυτή παραπέμπει σε ηρωικούς καιρούς του παρελθόντος» (;) κι έκανε αναφορά στο 1930 όταν «ο Ελευθέριος Βενιζέλος ίδρυε την Ελληνική Πολιτική Αεροπορία» αλλά και στη χρυσή εποχή των αεροπορικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα, «τότε που ο Αριστοτέλης Ωνάσης δημιουργούσε και έστελνε στις πέντε ηπείρους την Ολυμπιακή Αεροπορία. Άξιος συνεχιστής αυτής της παράδοσης ενός αιώνα είναι η Aegean». (Καθημερινή: Με νέα Airbus «απογειώνεται» η Aegean). Δηλαδή ακόμα και την επέκταση της εταιρείας δεν θέλουν να την αναλάβουν εξ ολοκλήρου από την τσέπη τους οι μέτοχοι που όλα τα προηγούμενα χρόνια θησαύριζαν από την γιγάντωση του μονοπωλίου που δημιούργησε ο άνθρωπος-πλασιέ της δημόσιας περιουσίας, Υπουργός Κωστής Χατζηδάκης.

Άλλη μια στάση εδώ καθώς θεωρώ χρήσιμο να μεταφέρω τα λόγια του Υπουργού, τότε Μεταφορών, από την Βουλή, τον καιρό που πούλησε την Ολυμπιακή Αεροπορία:

«Ο αείμνηστος κ. Πετσάλνικος σε άλλη συζήτηση που είχε γίνει για νομοσχέδιο στο οποίο ενσωματώθηκε τροπολογία για την Ολυμπιακή έλεγε “και ενισχύετε μόνο καθιστώντας πλέον αποκλειστικά μονοπώλια τους ιδιώτες, τους ιδιοκτήτες της Aegean στη συγκεκριμένη περίπτωση”.

Τα πράγματα όμως, κύριοι συνάδελφοι, γύρισαν με τρόπο περίεργο για εσάς, καμιά φορά χαμογελάει η τύχη, καμιά φορά όποιος έχει δίκιο το βρίσκει μέσα και από συμπτώσεις, ήρθαν τα πράγματα έτσι που έκανε προσφορά η MIG, έκανε προσφορά και η Aegean στη συνέχεια, και ο διαγωνισμός, η διαδικασία κατέληξαν προς την κατεύθυνση της MIG Ιδρυτής Κ. Βγενόπουλος, και τότε κατέρρευσαν σαν χάρτινος πύργος όλα τα έωλα επιχειρήματα και όλη η απαράδεκτη και προσβλητική πολλές φορές επιχειρηματολογία, προσβλητική για εμένα, επιχειρηματολογία του Πα.Σο.Κ. που προσπαθούσε τόσον καιρό να παρουσιάσει τόσο τον αρμόδιο Υπουργό όσο και την Κυβέρνηση ολόκληρη ως όργανο των ανταγωνιστών της Ολυμπιακής. Ακόμη και σήμερα ακούστηκαν τέτοιου είδους σχόλια για τις ερωτήσεις που είχα υποβάλλει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Για τις ερωτήσεις αυτές είμαι υπερήφανος».

Και πώς να μην ήταν περήφανος καθώς έκανε τα πάντα για να δυσφημίσει την Ολυμπιακή στο Ευρωκοινοβούλιο όταν ήταν Ευρωβουλευτής. Πού είσαι Ευάγγελε Αβέρωφ να δεις το πολίτικο σου τέκνο;

Αλήθεια, πώς και από ποιους μεθοδεύτηκε η συγχώνευση των δύο αεροπορικών εταιρειών και καταλήξαμε στο μονοπώλιο της Aegean κύριε Χατζηδάκη;

Και γιατί η δημόσια ενίσχυση στην Ολυμπιακή ήταν παράνομη ενώ στην Aegean είναι νόμιμη και απαραίτητη;

Ωστόσο στον Πρόεδρο Ευτύχη Βασιλάκη, ο οποίος εγκατέλειψε το αυτορρυθμιζόμενο και ελεύθερο οικονομικό σύστημα, στρεφόμενος στον προστατευτισμό της ελληνικής… Σοβιετίας, έσπευσε να απαντήσει ένας μεταξύ των πολλών που διαθέτει η χώρα οι οποίοι αρέσκονται να πιστεύουν πως εκπροσωπούν την λόγια αρχαία γραμματεία. Μια μετριότητα της μετριότητας, χωρίς ταλέντο, αλλά με ντελίριο ανωτερότητας και αριστείας, που εξισορροπεί την πολιτική του αθλιότητα με την άμετρη ματαιοδοξία του για τηλεοπτική αναγνώριση. Έκανε καριέρα στα ανώτερα κλιμάκια της πολιτικής φάσκοντας και αντιφάσκοντας συνεχώς αλλά ήταν καλός και στον τομέα των διασυνδέσεων και των πολιτικών γλειψιματιών ισχυρών της εξουσίας. Μιλάω για τον Άδωνη Γεωργιάδη.

Ο Υπουργός δήλωσε: «Δεν θα αφήσουμε εταιρείες, όπως η Aegean, χωρίς στήριξη». Συμπλήρωσε, δε, πως η «Κυβέρνηση ετοιμάζει σχέδιο για την Aegean», το οποίο όπως διευκρίνισε δεν είναι ακόμη έτοιμο. Πάντως, σημείωσε: «Στόχος μας είναι να μην βρεθεί (σ.σ. η Aegean) σε θέση αδυναμίας». Κατέληξε ότι «το πρόβλημα δεν είναι αν θα μπει το δημόσιο ως μέτοχος στην εταιρεία, αλλά να παρουσιάσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο»!!!

Τι θαυμαστή δουλικότητα…

Έτσι κι αλλιώς χαμένος δεν θα είναι.

Λόγου χάρη ο πρώην Υπουργός Εξωτερικών στην κυβέρνηση του Κώστα Σημίτη, πρώην Υπουργός Εσωτερικών στην δοτή κυβέρνηση του τραπεζίτη Λουκά Παπαδήμου, πρώην Πρόεδρος του Δ.Σ. στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ Τάσος Γιαννίτσης, σήμερα κατέχει την θέση του Πρόεδρου στην εταιρεία LAMDA Development του Λάτση. Ο προερχόμενος από τον στενό κύκλο των αρίστων κ. Γιαννίτσης έχει αναλάβει να τρέξει το θέμα της επένδυσης του Ελληνικού…

Καθόλου δημόσιο κι εδώ! Ποιες οικογένειες είπαμε πως μοιράζουν τον πλούτο της χώρας; Δεν χρειάζεται κανείς να απαντήσει.

Διότι εσύ ηλίθιε πολίτη πρέπει να ακολουθείς συγκεκριμένες φιλελεύθερες βεβαιότητες που σου πλασάρει ο Άρχων Αφέντης, πλήρως υποταγμένος και χωρίς καμιά παρέκκλιση… Θα είσαι ελεύθερος όμως να διαλέξεις αυτά που θα σου προσφέρει στην «ελεύθερη» αγορά το… μονοπώλιο.

Έτσι, αφού δεχτούμε πως το λογαριασμό καλούνται να πληρώσουν – όχι ο Ευτύχης Βασιλάκης, τα μεγαλοστελέχη και οι μέτοχοι- οι φορολογούμενοι, μόνο και μόνο για να διατηρηθεί το «επιχειρηματικό μέγεθος της εταιρείας» – και με δεδομένο ότι τους όρους της δημόσιας χρηματοδότησης τους έθεσε ο καλός επενδυτής και σε αυτούς δεν περιλαμβάνεται κανένας έλεγχος της εταιρείας από δημόσιους θεσμούς – έχω να κάνω μια πρόταση:

Από την ημέρα που θα ισχύει η δημόσια χρηματοδότηση στην Aegean να απαγορευτούν οι απολύσεις του προσωπικού και όλα τα κέρδη, τα μετοχικά μερίσματα, και τα μπόνους των μεγαλοστελεχών να καταβάλλονται στο δημόσιο ταμείο μέχρι εξοφλήσεως της δημόσιας «βοήθειας» συν τους νόμιμους τόκους…

Τι λέτε κι εσείς υπουργέ Γεωργιάδη; Περιμένοντας τις μπουλντόζες από πέρσι τον Σεπτέμβριο και μεταξύ απολυμένων Ιατρών πρώην ΙΚΑ και ενεσκήψασα επιδημίας κορωνοϊού, έχετε να μας πείτε κάτι, μιας και οι άλλες Αεροπορικές Ιδιωτικές Εταιρείες, ασχέτως το εάν είναι ιδιωτικές, γιατί δεν τυγχάνουν έστω και σε λιγότερο επίπεδο την βοήθεια από το Κράτος με τους αυτούς όρους της ΑΙΓΑΙΟΥ;

Το εάν οι υπόλοιπες Ιδιωτικές Αεροπορικές Εταιρείες είναι «παιδιά ενός κατωτέρου Θεού» θα το δείξει και ο χρόνος, αλλά και η δηλωθείσα πολίτικη της Κυβέρνησης περί ευρύτατης στήριξης κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας.

ΙΔΩΜΕΝ…

 

ΥΓ.

Νίκος Κ. Μέταξας, Αερομεταφορές εν Ελλάδι

Κ. ΛΟΥΛΟΥΔΑΚΗ –Ιουλιανο

Insider

EUROPIAN TRANSPORTATION SOCIETY RULES

Ευρωπαϊκή Βιβλιοθήκη Αερομεταφορών και Ασφάλειας Πτήσεων