ΝΕΑ ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ Α. ΠΑΤΑΚΑΚΗ

 

  • Επίκειται και νέα συνάντηση με διευρυμένη εκπροσώπηση φορέων για λήψη οριστικών αποφάσεων σχετικά με το πλαίσιο διεκδίκησης του Νομού

 

Νέα σύσκεψη για τη σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 11 Ιουλίου στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Αργύρη Πατακάκη. Παρόντες ήταν ο Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Ν. Δράμας κ. Χρήστος Καραγιαννίδης, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης κ. Γιάννης Σάββας, οι Δήμαρχοι Προσοτσάνης κ. Άγγελος Λύσσελης και Παρανεστίου κ. Αλίκη Σωτηριάδου, ο Αντιδήμαρχος και Αναπληρωτής Δημάρχου Δράμας κ. Δημήτρης Καραμπατζάκης, ο Αντιδήμαρχος και Αναπληρωτής Δημάρχου Κ. Νευροκοπίου κ. Γιώργος Σαββίδης, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης κ. Χρήστος Λιθηρόπουλος, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Στέφανος Γεωργιάδης και ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. Ανατολικής Μακεδονίας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης. Παρών επίσης στην έναρξη της σύσκεψης ήταν ο Αντιπεριφερειάρχης Σερρών κ. Γιάννης Μωυσιάδης, ο οποίος ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για προβλήματα που υπάρχουν στις μελέτες του δρόμου Δράμα – Καβάλα, που τα γνωρίζει λόγω της επαγγελματικής του ενασχόλησης πριν αναλάβει καθήκοντα Αντιπεριφερειάρχη.

Από τη σύσκεψη απουσίαζαν οι Βουλευτές κ. Δημήτρης Κυριαζίδης και κ. Χαρά Κεφαλίδου. Η απουσία της κ. Κεφαλίδου ήταν απολύτως δικαιολογημένη καθώς την ίδια ημέρα ήταν ειδική αγορήτρια από πλευράς Δημοκρατικής Συμπαράταξης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής σε Νομοσχέδιο για τα πνευματικά δικαιώματα. Όσον αφορά τον κ. Κυριαζίδη, ο ίδιος με επιστολή του από την Δευτέρα 10 Ιουλίου είχε κάνει γνωστό ότι δεν θα συμμετάσχει στη σύσκεψη επικαλούμενος τρεις λόγους (αναλυτικά για τους συγκεκριμένους λόγους και την επιστολή του κ. Κυριαζίδη, αλλά και για τις απαντήσεις από πλευράς Αντιπεριφερειάρχη κ. Πατακάκη και Βουλευτή κ. Καραγιαννίδη αναλυτικό ρεπορτάζ φιλοξενείται στη διπλανή σελίδα της εφημερίδας).

Η σύσκεψη της περασμένης Τρίτης ήρθε ως συνέχεια της ενημερωτικής συνάντησης θεσμικών εκπρόσωπων της Δράμας με μελετητές τμημάτων του άξονα Δράμα – Αμφίπολη την Δευτέρα 26 Ιουλίου. Απλά στη νέα συνάντηση υπήρχε εκπροσώπηση από όλους τους Δήμους. Επιπλέον σε αντίθεση με την αρχική συνάντηση η οποία ήταν κλειστή για τα Μ.Μ.Ε., στη συνάντηση της Τρίτης 11 Ιουλίου παραβρέθηκαν εκπρόσωποι των Μ.Μ.Ε..

Στη σύσκεψη παρουσιάστηκε η υφιστάμενη κατάσταση, ενώ σε σχέση με τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την προηγούμενη συνάντηση δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση, καθώς οι θεσμικοί της Δράμας φαίνεται να κατευθύνονται προς την διεκδίκηση υλοποίησης των 10 χλμ. του τμήματος Μαυρολεύκη – Μπάφρα, το οποίο παρουσιάζει υψηλή μελετητική ωριμότητα και αποτελεί κοινό τμήμα τόσο για τον άξονα Ε61 (Καβάλα – Δράμα – Σέρρες) όσο και για τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη. Αντίθετα, για το Δράμα – Καβάλα, όπως ειπώθηκε, και στα τρία τμήματά του υπάρχουν προβλήματα στις μελέτες.

Οριστικές αποφάσεις σχετικά με το πλαίσιο διεκδίκησης του Νομού αναμένονται να ληφθούν σε επόμενη συνάντηση, η οποία θα πραγματοποιηθεί πιθανότατα την επόμενη εβδομάδα και η οποία θα έχει διευρυμένη σύνθεση, καθώς θα κληθούν να συμμετάσχουν όλοι οι θεσμικοί εκπρόσωποι της Δράμας. Μάλιστα, όπως ειπώθηκε στην πρόσφατη σύσκεψη, αναμένονται γραπτές απαντήσεις από πλευράς Πολιτείας και μελετητών για την ωριμότητα κάθε μελέτης, έτσι ώστε να ληφθούν και οι ανάλογες αποφάσεις.

Σε δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Αργύρης Πατακάκης ανέφερε: «Με την παρουσία και του Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης του κ. Σάββα είχαμε μια πολύ εποικοδομητική συνεργασία, παρουσία και του Βουλευτή κ. Καραγιαννίδη και των Δημάρχων και του Επιμελητηρίου και του ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας, αξιολογώντας και αναλύοντας όλες τις λεπτομέρειες από την τοποθέτηση και την εισήγηση την οποία μας έκαναν οι δύο μελετητές. Πιστεύω ότι την επόμενη εβδομάδα που θα έχουμε την τελική σύσκεψη εδώ, θα έχουμε ολοκληρώσει όλες μας τις προτάσεις, θα έχουμε συνθέσει μία και μοναδική πρόταση για το τι πραγματικά πρέπει να προτάξουμε σε αυτή την προσπάθεια, η οποία γίνεται για να συνδεθούμε επιτέλους με την Εγνατία. Σε μια δύσκολη περίοδο, που πραγματικά αντιμετωπίζουμε τεράστια προβλήματα, όταν πάνω από 33.700 οχήματα μετακινούνται από τη Δράμα – Αμφίπολη – Θεσσαλονίκη και θα πρέπει κάποτε να ξεκινήσει αυτή η προσπάθεια να υλοποιείται, γιατί έχει τη μεγαλύτερη ωριμότητα, αλλά και από όλα τα στοιχεία που έχουν δώσει οι μελετητές αναδεικνύεται πραγματικά ότι πληροί όλες τις προϋπόθεσες τους επόμενους μήνες, μπορεί κάποιοι να λένε ο,τιδήποτε θέλουν, αλλά ο δρόμος αυτός έχει τη μεγαλύτερη ωριμότητα και σε εθνικό επίπεδο. Πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα μπορέσουμε να υλοποιήσουμε ένα σημαντικό έργο, το οποίο θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη, στον τουρισμό και στην ασφαλή μετακίνηση των συμπολιτών μας».

Ο Βουλευτής κ. Καραγιαννίδης, μιλώντας στα Μ.Μ.Ε., σημείωσε: «Αυτή είναι η τελευταία σύσκεψη που γίνεται με αυτό τον τρόπο, αν και οι δημοσιογράφοι ήσασταν παρόντες, αλλά θέλω να πιστεύω ότι η επόμενη σύσκεψη θα είναι πιο ευρεία, θα έχουμε στοιχεία στα χέρια μας με το πιο δημόσιο τρόπο και από τις μελετητικές εταιρείες και από την Πολιτεία. Σε αυτό που έχουμε καταλήξει σε αυτή τη σύσκεψη είναι ότι ο Ε61 υφίσταται, το κομμάτι που ιεραρχούμε ότι πρέπει να ξεκινήσει είναι το Δράμα – Αμφίπολη και πιο συγκεκριμένα το Μαυρολεύκη – Μπάφρα και είναι ένα κομμάτι που είναι εφικτό να γίνει, τουλάχιστον τα πρώτα 10 χλμ., και από οικονομικής πλευράς. Είναι ζήτημα βούλησης. Εδώ η Τοπική Αυτοδιοίκηση και θεωρώ και όλοι οι Βουλευτές θα παρουσιαστούμε ενωμένοι ως πίεση προς την Πολιτεία, την Κυβέρνηση, τον αρμόδιο Υπουργό, αλλά και των Πρωθυπουργό. Μένει να ολοκληρώσουμε με μια ακόμη σύσκεψη που θα είναι ευρύτερη και θα είναι περισσότεροι θεσμικοί φορείς».

Ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Δράμας και Αναπληρωτής Δημάρχου κ. Καραμπατζάκης επεσήμανε στις δηλώσεις του: «Ο Δήμος Δράμας παραμένει σταθερός στις αποφάσεις που είχε πάρει εδώ και δύο χρόνια κατά την υλοποίηση του χωροταξικού σχεδιασμού. Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δράμας είναι να στηρίξει την υλοποίηση του δρόμου Ε61. Επομένως αυτό για να είναι εφικτό θα πρέπει αρχικά το Υπουργείο να λάβει απόφαση χαρακτηρισμό αυτού του δρόμου, που είναι διευρωπαϊκό δίκτυο και κατά δεύτερο, να λάβουμε τόσο από τους διάφορους μελετητές που έχει αναθέσει το Υπουργείο όσο και από την Εγνατία Α.Ε. τις εξελίξεις στα μέτωπα των μελετών, έτσι ώστε συντεταγμένα ως Δήμος να συμπορευτούμε μαζί με τους άλλους φορείς και να προκρίνουμε το κομμάτι αυτό, που είναι ένα από τα κομμάτια του ολοκληρωμένου δρόμου, το οποίο θα έχει την μεγαλύτερη ωριμότητα και θα τύχει χρηματοδότησης από την Κυβέρνηση για να το στηρίξουμε και να ξεκινήσει. Είναι αλήθεια, γιατί αναφέρθηκε και αυτό, ότι τόσο μεγάλοι δρόμοι οι οποίοι συνδέουν ένα λιμάνι, όπως είναι αυτό της Καβάλας, με το βαλκανικό χώρο, δηλαδή τη Σόφια μέσω Προμαχώνα, χρειάζονται πάρα πολλά χρόνια για να υλοποιηθούν. Για αυτό αρχικά χαρακτηρίστηκε το 1996, κάποια κομμάτια έχουν υλοποιηθεί, κάποια μελετούνται, κάποια θα τύχουν χρηματοδότησης και φυσικά τέτοιο έργο έχει δεσμευτεί η χώρα μας να το παραδώσει το 2050. Άρα όσα έχουν γραφτεί κατά καιρούς στις εφημερίδες είναι αληθινά, απλά πρέπει εμείς πλέον να ξεκινήσουμε να διεκδικούμε κομμάτι – κομμάτι να μπορέσουμε να φτιάξουμε έναν σύγχρονο και ενιαίο δρόμο». «Και τώρα όσα κομμάτια είναι ώριμα, αν ξεκινήσουν, θα ολοκληρωθούν ή σε αυτή ή στην επόμενη προγραμματική περίοδο, δηλαδή γύρω στο 2025. Μέχρι το 2025 μπορούν να ωριμάσουν και τα κομμάτια τα οποία δεν υπάρχουν και φυσικά, λαμβάνοντας υπόψη και τα οικονομικά μίας χώρας και γενικότερα του χώρου που βρίσκεται στη βαλκανική, ναι μπορεί να πάρει μέχρι το 2030, το 2040 και είναι απόλυτα λογικό να γίνει αυτό το πράγμα» συμπλήρωσε ο κ. Καραμπατζάκης.