
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΞΑΛΕΙΨΗΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ
Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών πραγματοποιήθηκαν σχετικές εκδηλώσεις στην κεντρική πλατεία της Δράμας, τόσο το πρωί όσο και το απόγευμα της Τρίτης 25 Νοεμβρίου 2025, με γενικό τίτλο «Φωτίζουμε τον σκοτεινό δρόμο της βίας».
Συγκεκριμένα, το πρωί, μαθητές και πολίτες κατέγραψαν τα μηνύματά τους σε αναρτημένο πανό, ενώ παράλληλα διανεμήθηκε ενημερωτικό υλικό και αναμνηστικές υφασμάτινες τσάντες. Το πρόγραμμα της απογευματινής εκδήλωσης περιελάμβανε φωταγώγηση του παλιού Δημαρχείου και ομιλίες εκ μέρους των διοργανωτών.

Οι εκδηλώσεις διοργανώθηκαν από τη Δημοτική Επιτροπή Ισότητας των Φύλων του Δήμου Δράμας, σε συνεργασία με το Κέντρο Κοινότητας Δήμου Δράμας, την Αστυνομία, το ΣΑΕΚ, την Ένωση Κυριών και τον Εμπορικό Σύλλογο Δράμας.
Η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και Πρόεδρος της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων κ. Σοφία Τσακιρίδου ανέφερε: «Υψώνουμε τη φωνή μας απέναντι σε μια πραγματικότητα που δυστυχώς εξακολουθεί να αφορά χιλιάδες γυναίκες γύρω μας. Η βία κατά των γυναικών δεν είναι ένα μακρινό ζήτημα, δεν συμβαίνει “κάπου αλλού”. Συμβαίνει σε σπίτια, σε σχέσεις, σε γειτονιές που όλοι γνωρίζουμε.
Ως κοινωνία έχουμε χρέος να μην κλείνουμε τα μάτια. Κάθε φορά που σιωπούμε, κάθε φορά που φοβόμαστε να μιλήσουμε ή να βοηθήσουμε, η βία βρίσκει χώρο να ριζώσει. Η συγκεκριμένη Παγκόσμια Ημέρα μάς καλεί να κάνουμε το αντίθετο: να μιλήσουμε, να στηρίξουμε, να προστατεύσουμε… Όχι μόνο σήμερα».

Ακόμη επεσήμανε: «Αλλαγή σημαίνει σεβασμός στις σχέσεις, ισότητα στην καθημερινότητα, θάρρος να πεις “όχι” σε οποιαδήποτε μορφή κακοποίησης, είτε τη βιώνεις εσύ είτε τη βλέπεις δίπλα σου». Όπως τόνισε η πόλη είναι παρούσα «με δομές, με συμβουλευτικά κέντρα, με επαγγελματίες έτοιμους να ακούσουν, να στηρίξουν και να προστατεύσουν κάθε γυναίκα που χρειάζεται βοήθεια. Κανείς δεν πρέπει να είναι μόνος σε αυτή τη μάχη».
Η κ. Τσακιρίδου κάλεσε να γίνει πράξη η υπόσχεση «ότι θα είμαστε η γενιά και η κοινωνία που δεν επιτρέπει στη βία να κρυφτεί πίσω από φόβο ή σιωπή. Ότι θα είμαστε η φωνή, το χέρι και η δύναμη για κάθε γυναίκα που χρειάζεται στήριξη. Ας προχωρήσουμε μαζί, με σεβασμό, ισότητα και ανθρωπιά».
Τέλος, η κ. Τσακιρίδου ανέφερε: «Ο Δήμος Δράμας στέκεται δίπλα σε κάθε γυναίκα, σε κάθε άνθρωπο που έχει νιώσει φόβο, αδικία ή σιωπή, για αυτό και προχώρησε στη σύσταση Συμβουλευτικού Κέντρου Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων Βίας και Πολλαπλών Διακρίσεων, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στόχος μας η ενημέρωση, η πρόληψη, η καταπολέμηση της έμφυλης βίας και των πολλαπλών διακρίσεων και η υποστήριξη των Γυναικών που υποφέρουν ή απειλούνται από αυτές [κοινωνική, ψυχολογική, νομική και εργασιακή υποστήριξη (με την οπτική του φύλου)].

