ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ Ν. ΔΡΑΜΑΣ
Ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Δικαιοσύνης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Θεόφιλος Ξανθόπουλος συνυπέγραψε ερώτηση του Τομεάρχη Ψηφιακής Διακυβέρνησης Μ. Κάτση, για την κατάρρευση των ταχυμεταφορών εν μέσω του 2ου lockdown, με τεράστιες καθυστερήσεις στην παράδοση επιστολών, δεμάτων και παραγγελιών ηλεκτρονικού εμπορίου.
Όπως αναφέρεται στην ερώτηση που υπογράφουν συνολικά 50 Βουλευτές, η κατάρρευση των ταχυμεταφορών λόγω της εκτόξευσης της ζήτησης, κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, αποτελεί μια σημαντική συνέπεια της… ανεμελιάς της Κυβέρνησης και της ανικανότητάς της να προετοιμάσει και να ρυθμίσει έναν σημαντικό κρίκο της αλυσίδας της οικονομίας της χώρας, τονίζουν οι Βουλευτές.
Μια σοβαρή διαχείριση εκ μέρους της Κυβέρνησης θα ήταν να βοηθήσει τον κλάδο να προετοιμαστεί με επενδύσεις, προσλήψεις αορίστου χρόνου και εκπαίδευση προσωπικού, όπως επίσης και να φροντίσει για την αυστηρή εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου και της εργατικής νομοθεσίας. Τίποτα από τα παραπάνω δεν έγινε και οι εταιρείες ταχυμεταφορών δεν προέβησαν εγκαίρως σε επέκταση και αναδιοργάνωση υποδομών και σε προσλήψεις και εκπαίδευση προσωπικού, ώστε να είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν την αυξημένη ζήτηση, προσθέτουν.
Έτσι, οι παραλήπτες γίνονται καθημερινά μάρτυρες τεράστιων καθυστερήσεων που μπορεί να διαρκέσουν έως και εβδομάδες, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ ταυτόχρονα έχουν αναφερθεί περιπτώσεις όπου λόγω χρονικής πίεσης δεν αναζητούνται από τις εταιρείες, παρά μόνο βρίσκουν ειδοποιητήριο, χωρίς μάλιστα να τους ειδοποιούν και 2η φορά όπως υποχρεούνται.
Ως συνήθως, την πίεση που δέχεται το σύστημα την επωμίζονται οι εργαζόμενοι, οι οποίοι καλούνται να δουλεύουν εξαντλητικά ωράρια, ενώ η πίεση αυτή συγκεκριμένα στους ταχυμεταφορείς συνεπάγεται τεράστιο κίνδυνο για την ασφάλειά τους, καθώς πρόκειται για έναν κλάδο που έχει πληρώσει διαχρονικά βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο.
Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. στηλιτεύουν, ακόμα, το γεγονός ότι καμία σοβαρή ενέργεια δεν έγινε εκ μέρους της Κυβέρνησης, προκειμένου η υπό δημόσιο έλεγχο εταιρεία του κλάδου, τα ΕΛΤΑ Courier, να εκμεταλλευτεί την αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και να πρωτοστατήσει στην αγορά, με το μεγαλύτερο εν Ελλάδι δίκτυο καταστημάτων που διαθέτει ο Όμιλος ΕΛΤΑ. Αντ’ αυτού, η Κυβέρνηση ασχολήθηκε με τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων με προοπτική ιδιωτικοποίησης, τη στιγμή που, με την ανοχή της, οι διοικήσεις στα ΕΛΤΑ ασχολούνταν με αυξήσεις στις αμοιβές τους, προσλήψεις υψηλόμισθων μετακλητών και κατασπατάληση δημοσίου χρήματος με σκανδαλώδεις αναθέσεις υπηρεσιών.
Με την ερώτηση καλούνται οι αρμόδιοι Υπουργοί να απαντήσουν τι έκαναν τους τελευταίους μήνες προκειμένου να προετοιμαστούν οι κρίσιμοι κλάδοι των ταχυμεταφορών και του ηλεκτρονικού εμπορίου και ιδίως τα δημόσια ΕΛΤΑCourier, με επενδύσεις και προσλήψεις, για την αντιμετώπιση της μεγάλης αύξησης της ζήτησης σε ενδεχόμενο 2ο lockdown, το οποίο τελικά επιβεβαιώθηκε και ξεκίνησε την 7/11/2020. Καλούνται, επίσης, να απαντήσουν τι θα κάνουν για να αντιμετωπιστούν τα σημερινά τεράστια προβλήματα στη διαθεσιμότητα και τις
καθυστερήσεις παράδοσης των προϊόντων, αλλά και για να προστατευθούν οι εργαζόμενοι με ελέγχους τήρησης της εργατικής νομοθεσίας. Τέλος, ζητούνται από τους Υπουργούς στοιχεία για την αύξηση των σχετικών καταγγελιών από πολίτες, τις οποίες έχουν λάβει οι αρμόδιες Αρχές, καθώς και σε τι ενέργειες έχουν προβεί αυτές για τη διερεύνηση και αντιμετώπισή τους.