ΑΡΘΡΟ
του Παναγιώτη Χατζηγεωργίου
Δικηγόρου, Συντονιστή Νέας Αριστεράς Δράμας

Χρόνια τώρα δηλωμένος αντιμητσοτακικός. Του μικρού, όχι του Κωνσταντίνου. Σε εκείνον αναγνώριζα μια ηγετική στόφα. Του Κυριάκου δεν του το ‘χα. Και όχι μόνο εγώ. Ούτε η μάνα του. Ούτε ο πατέρας του. Ούτε η αδελφή του. Ούτε καν το ίδιο του το κόμμα. Στη ΝΔ τον θεωρούσαν ξένο σώμα. Η κοινωνία τον είχε για τριτοδεύτερο. Τον αποκαλούσαν Κούλη! Γκαντέμη! Ανεπρόκοπο!!!
Αλλά αυτός εκεί. Δεν τον πήρε από κάτω. Βάλθηκε να διαψεύσει τους πάντες. Κυνήγησε το όνειρό του. Δεν θα κυβερνάνε την Ελλάδα εσαεί Καραμανλήδες και Παπανδρέου. Υπάρχει και το Μητσοτακέικο. Και τα κατάφερε. Κόντρα σε όλους και όλα. Οφείλουμε να του το αναγνωρίσουμε.
Κατά πως φαίνεται η ιστορία τείνει να επαναληφθεί. Ως φάρσα, παρωδία και κλαυσίγελος; Ή ως σαξές στόρι και εθνικός θρίαμβος; Ίδωμεν. Τα τερτίπια της ζωής ουδείς μπορεί να τα γνωρίζει εκ των προτέρων. Αν δεν δούμε την τελική πράξη, δεν μπορούμε να ξέρουμε αν θα ζήσουμε δράμα ή τραγωδία.
Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ήταν κι αυτός ξένο σώμα στη ΝΔ. Θεωρήθηκε όμως ο αντιΑνδρέας. Αυτός που θα μπορούσε να κερδίσει τον Ανδρέα και το ΠΑΣΟΚ. Του παρέδωσαν το κόμμα. Εκεί στη ΝΔ δεν έχουν τέτοιες αναστολές. Το κόμμα ανήκει σε αυτόν, που μπορεί να κερδίσει. Για να ξαναπάρουν το γκουβέρνο. Για να τους ανήκει το Κράτος.
Και έγινε και Πρωθυπουργός. Χρειάστηκε βέβαια τρεις απανωτές εκλογές γι αυτό. Αλλά στο τέλος τα κατάφερε. Και κυβέρνησε. Παρά τις αναμφισβήτητες ηγετικές του ικανότητες μόλις 3 χρόνια. Τον έριξε το ίδιο του το κόμμα. Η εσωκομματική αντιπολίτευση του Έβερτ. Η ανταρσία του Σαμαρά.
Ο Μητσοτάκης ο μικρός θεωρήθηκε ο αντιΤσίπρας. Που θα μπορούσε να κερδίσει τον Αλέξη και τον ΣΥΡΙΖΑ. Και από πουλέν της πολιτικής κονίστρας βρέθηκε αρχηγός της ΝΔ! Κέρδισε τον έμπειρο Μεϊμαράκη. Που κρίθηκε λίγος. Ο Κυριάκος από ακραιφνής φιλελεύθερος βρέθηκε στο τιμόνι της Κεντροδεξιάς. Και με μόνο πέντε κινήσεις πέτυχε ρουά ματ. Έγινε ηγεμόνας.
1η κίνηση: Να κάνει Αντιπρόεδρο τον Άδωνι, για να έχει μαζί του ακροδεξιούς και χουνταίους. 2η: Να προσεταιριστεί πασοκογενείς, για να έχει μαζί του το κέντρο. Το μισό Υπουργικό Συμβούλιο είναι πρώην Πασόκοι, νυν ακροκεντρώοι. 3η: Να διορίσει πάμπολλους Υπουργούς για να τους ευχαριστήσει όλους. 4η: Να φτιάξει Επιτελικό Κράτος για να μπορεί να συντονίσει το πολυπληθές Υπουργικό Συμβούλιο. 5η: Να παρακολουθεί τους Υπουργούς του για να μη την πάθει, όπως ο πατέρας του με τον Σαμαρά. Και καλού – κακού να παρακολουθεί και την ηγεσία του Στρατού, τον Πρόεδρο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, τους δημοσιογράφους, για να ελέγχει όλο το πολιτικό σύστημα και όλη τη χώρα. Ο μικρός αποδείχθηκε μεγάλος!!!
Με αυτά και με αυτά κυβέρνησε απερίσπαστος στην πρώτη του θητεία. Του ήρθαν βέβαια και κάποια βολικά. Και από τα μνημόνια είχαμε ξεφύγει. Και μαξιλάρι του είχε αφήσει ο Τσακαλώτος. Και λόγω κόβιντ χαλάρωσαν οι έλεγχοι και μπορούσε να μοιράσει επιδόματα. Και Ταμείο Ανάκαμψης έρρεε. Αλλά αν δεν είχε κάνει τις παραπάνω κινήσεις; Αν δεν έφερνε ρουά ματ, δεν θα τα είχε καταφέρει. Του βγάζω το καπέλο. Άξιος! Καταφερτζής! Τσίφτης!!!
Στη δεύτερη θητεία δυσκολεύτηκε κομμάτι είναι η αλήθεια. Συνέβη και το έγκλημα στα Τέμπη, που συγκλόνισε την κοινωνία και τη χώρα. Ολοφάνερες οι κυβερνητικές ευθύνες. Το μπάχαλο στη μετέπειτα διαχείρισή του. Η κυβέρνηση εκτέθηκε. Η κοινωνία εξεγέρθηκε. Έσκασε και το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Και γελάει το Πανελλήνιο και όλη η Εσπερία.
Σε οποιαδήποτε δυτική Δημοκρατία η Κυβέρνηση θα κατέρρεε. Υπουργοί θα ήταν φυλακή. Ο Πρωθυπουργός σε κατ’ οίκον περιορισμό με βραχιολάκι. Το Κοινοβουλευτικό Πολίτευμα θα φρόντιζε να εξυγιανθεί. Η Δικαιοσύνη θα είχε κάνει τη δουλειά της. Οι ‘ολίτες θα τους είχαν στείλει στον αγύριστο.
Στην καθ’ ημάς Ανατολική Δημοκρατία μας κανείς δεν πήγε φυλακή. Κανείς δεν έκαστε στο σκαμνί. Η κυβέρνηση σφυρίζει αδιάφορα. Πετά την μπάλα στην εξέδρα. Συνεχίζει να κυβερνά. Η Βουλή δεν διαθέτει θεσμικά αντίμετρα να παρέμβει. Η κατακερματισμένη αντιπολίτευση καθεύδει. Το κοινό περί Δικαίου αίσθημα λέει, ότι η Δικαιοσύνη τα μπαζώνει όλα. Και οι Πολίτες μη έχοντας εναλλακτική και για να μην έρθει το χάος ψηφίζουν και πάλι Μητσοτάκη.
Είναι φανερό, πως δεν υπάρχει αξιόπιστη εναλλακτική. Αν βγάλουμε από το κάδρο νάρκισσους και πολιτικά παγόνια, λαϊκιστές, ακροδεξιούς – δήθεν αντισυστημικούς και θρησκόληπτους, απομένει η προοδευτική αντιπολίτευση. Και είναι φανερό πως κανείς δεν μπορεί μόνος. Αλλά δεν ομονοούν. Και από κοντά εκκολαπτόμενα κόμματα που είδαν φως και θέλουν μερτικό. Πολιτικοί και κόμματα, που διαπιστώνουν πως μόνοι τους δεν πείθουν και δεν πείθονται πως η συνεργασία θα ήταν η μόνη αναγκαία και εφικτή λύση.
Και έτσι άρχισαν στη ΝΔ τα όργανα. Ο Δένδιας άνοιξε πανιά. Ο Άδωνις καθημερινά απλώνει το ζωνάρι του για καβγά. Οι προηγούμενοι αρχηγοί της ΝΔ και Πρωθυπουργοί ξιφούλκησαν εναντίον του. Το χάος λέει είναι ο Μητσοτάκης. Απειλούν να τον ανατρέψουν εκ των έσω.. Η Ιστορία που λέγαμε. Ως φάρσα και κωμωδία ή ως νεοδημοκρατικό σαξές στόρι; Ίδωμεν.
Θα έλεγε κανείς πως ο βασιλιάς είναι πλέον γυμνός. Και όμως… Ο Κυριάκος αποδεικνύεται χαλκέντερος. Οι φαν του παραμένουν πιστοί του ακόλουθοι. Επιτίθενται σε Καραμανλή, Σαμαρά, Δένδια. Δεν υπάρχει λένε κόμμα και συντηρητική παράταξη. Υπάρχει μόνο Μητσοτάκης! Εμείς αυτόν θέλουμε. Αυτόν ψηφίζουμε. Δένδια κάτω τα χέρια από τον Κυριάκο! Μόνος εναντίον όλων! Είναι τελικά μεγάλος!!!
Και αυτός ετοιμάζεται για 3η θητεία. Θα είναι λέει πρώτος. Και αυτοδύναμος. Ελέγχει πλήρως το κόμμα του. Δεν φοβάται την αντιπολίτευση. Θεωρεί την κοινωνία εκμαυλισμένη. Που θα διαγράψει προβλήματα, σκάνδαλα και εγκλήματα. Γιατί έχει απηυδήσει με την πολιτική και τους πολιτικούς. Και αυτός ήταν άλλωστε ο στόχος του. Και εν πολλοίς τα κατάφερε. Είναι μεγάλος!!!
Απέναντι σε αυτή την κατάσταση θα κληθούμε να απαντήσουμε και πάλι στο δίλημμα: ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ή ΧΑΟΣ; Και ένας λαός εκπαιδευμένος να ψηφίζει όχι προγράμματα αλλά Πρωθυπουργό και να του αναθέτει εν λευκώ τη διακυβέρνηση. Θα κληθεί να δώσει και τρίτη ευκαιρία στον Κυριάκο Μητσοτάκη. Γιατί δεν θα υπάρχει άλλη αξιόπιστη εναλλακτική πρόταση.
Ακόμη κι εγώ ο αντιμητσοτακικός ψήνομαι… ΟΚ. Φταίνε τα κόμματα, φταίει η ηγεσία… μα φταίει και ο ίδιος ο λαός, γιατί είναι μαραζιάρης, μαζοχιστής και… σία!!!

