ΑΡΘΡΟ
Του Captain Νικόλαου Κ. Μεταξά
ATPL
AIRLINE PILOT
B737NG AIRBUS 320
Είμαι πάντα τολμηρός σε αυτά που λέγω, αλλά και σε αυτά που γράφω και πολλές φόρες μπορεί να έχω χαρακτηριστεί και ως «αιρετικός» και ενίσταμαι σε αυτό μιας και το αν λέγεις την καθαρή πραγματικότητα και την κατά εαυτού σου αληθινή τοποθέτηση σε θέματα που ταλανίζουν όλους μας, αυτό αποτελεί τουλάχιστον παρρησία, μιας και δεν κρύβεσαι να πάρεις θέση και να εκφράσεις άποψη, μην τυχόν και «χάσεις» κάτι και καταλαβαίνετε πολύ καλά το τι εννοώ, την όποια θα έπρεπε να την εκφράζουν αυτοί που τάχα ηγούνται από κάθε θέση του λαού.
Απευθύνομαι στους αναγνώστες της εφημερίδας όπου και αν την διαβάζουν και θέλω να τους πω καθαρά και ξάστερα ότι το κείμενο το οποίο ακολουθεί, προσπαθεί να δώσει σκεπτικισμό αλλά και ανάπτυξη ενός σοβαρού θέματος από πολλές μεριές και να αντικρούσει εάν το τοποθετείτε έστω κάποιοι ακόμη και σε αυτούς που πατροπαράδοτα έχουν τον λόγο και που τα πράγματα τα λένε αλά Ποντίου Πιλάτου στάση.
Βουτηγμένοι για τα καλά στο χάος της αστικής καθημερινότητας, από το πρωί μέχρι το βράδυ τρέχουμε να ανταποκριθούμε σε εργασίες και υποχρεώσεις, παρκάρισμα παιδιού σε όσες περισσότερες δραστηριότητες μπορούμε, ετοιμάζουμε ένα γεύμα της θλίψης με μεταλλαγμένα φαγητά, μαμά και μπαμπάς σε πλήρη σύγχυση συνεχώς, κατάκοποι και ηττημένοι από ένα σύστημα αδίστακτο, μέσα στον ιστό της αδιανόητης ταχύτητας των εξελίξεων και των συνεχών ανατροπών.
Το μόνο παρά φύσιν έργο που ζούμε καθημερινά είναι η εξαθλίωση του γένους μας, η απώλεια κάθε παράδοσης, και κάθε στοιχείου ηθικότητας που μας κληροδοτήσαν οι πρόγονοι μας, οι οποίοι είχαν φόβο πραγματικά Θεού, ομόφυλοι, ετερόφυλοι, γέροι, νέοι, όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε καμαρωτά και περήφανα και βρίσκουμε με πολύ μεγάλη ευκολία λόγους να διχαστούμε για να μη βλέπουμε τη συνολική κατάντια μας.
Πολλάκις ακούμε την καλώς εννοούμενη προτροπή, να μην κρίνουμε τους άλλους. Είναι αλήθεια μία σωστή συμβουλή, αφού και στο Ευαγγέλιο διαβάζουμε τα λόγια του ίδιου του Χριστού, «Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε, εν ω γαρ κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε, και εν ω μέτρω μετρείτε μετρηθήσεται υμίν». Όμως, αυτή η συμβουλή συχνά έρχεται και διαδίδεται από στόμα σε στόμα σε καιρούς σκανδάλων στην Εκκλησία, απευθύνεται δε πρωτίστως σε όποιους αντιδρούν στα κακώς κείμενα και εκφράζουν τη θλίψη ή αγανάκτησή τους. Είναι επίσης γνωστό ότι ως σύνολο οι πιστοί δυσκολευόμαστε με το πάθος της κατακρίσεως, ιδίως όταν καλούμαστε να μην κρίνουμε κάποιον που έχει φταίξει σε εμάς, οπότε είναι και το πιο δύσκολο. Για αυτούς τους λόγους ανησυχούμε μήπως υπάρχει σύγχυση των εννοιών, της «κρίσεως» και του «ελέγχου».
Χωρίς την καθιερωμένη δοξολογία στη Μητρόπολη έγινε ο φετινός εορτασμός της Κυριακής της Ορθοδοξίας καθώς η ΔΙΣ αποφάσισε ότι ο εορτασμός «θα πραγματοποιηθεί στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Ασωμάτων Πετράκη.
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος απήγγειλε το «Πιστεύω», στο πλαίσιο της λειτουργίας στη Μονή Πετράκη. Σε σχέση με την παρουσία πολιτειακών και πολιτικών παραγόντων, αρμόδιες πηγές ανέφεραν ότι «δεν απαγορεύεται σε κανέναν να εισέλθει στην εκκλησία και να παρακολουθήσει τη λειτουργία, ωστόσο δεν θα προβλεφθεί ειδική χωροθεσία για επισήμους».
Έτσι, η επίσημη υποδοχή που ελάμβανε χώρα στη Μητρόπολη και οι χωριστές θέσεις για την Πρόεδρο της Δημοκρατίας και εκπροσώπους της κυβέρνησης και των κομμάτων δεν υπήρχαν φέτος. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι «μετά το πέρας της λειτουργίας, ο Αρχιεπίσκοπος θα συμφάγει με τους συνοδικούς», επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες των προηγούμενων ημερών ότι δεν υπάρχει διάθεση για παρουσία στο Προεδρικό Μέγαρο για το καθιερωμένο γεύμα της Κυριακής της Ορθοδοξίας.
Και πριν αλέκτωρ λαλήσει, την επομένη εβδομάδα, της Εθνικής Παλιγγενεσίας τα πράγματα, οι θέσεις, που παρθήκαν μια εβδομάδα πριν ξεχαστήκαν και όλα μέλι γάλα και τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα.
Μην το ξεχνάτε αυτό ποτέ, δικά τους παιδιά είναι και συγχωρούνται όλα.
Εν όψει της Μεγάλης και Άγιας Τεσσαρακοστής, να πούμε ξεκάθαρες κουβέντες τις οποίες και οι δυο πλευρές, Πολιτείας και Εκκλησίας, τους διαφεύγουν.
Η κατάκριση είναι μεγάλο εμπόδιο για τη σωτηρία μας. Όταν κρίνουμε κάποιον, φανερώνουμε την υπερηφάνεια μας, γιατί σφετεριζόμαστε την κρίση που ανήκει μόνο στον Θεό.
Κατάκριση σημαίνει εξουθενώνω τον άλλο με το νου μου, τον υποτιμώ, τον καταδικάζω ως αμαρτωλό, άθλιο, πονηρό και πολλές άλλες κατηγορίες εντελώς αυθαίρετες. Ασφαλώς θεωρώ, ακόμη και αν δεν το παραδέχομαι, ότι ο ίδιος είμαι μακράν ανώτερος εκείνου που κατέκρινα – αν δεν το πίστευα αυτό, τότε πώς θα μπορούσα να τον κατακρίνω, χειρότερος εκείνου ων; Ο Κύριος προειδοποιεί ότι με την ίδια σκληρότητα και αναλγησία που επεφύλαξα στους άλλους, με αυτήν θα κριθώ και εγώ για τις ανομίες μου. Μία τέτοια άκαμπτη και αβάσταχτη κρίση με περιμένει από τον δικαιοκρίτη Θεό, για αμαρτήματα ων ουκ εστίν αριθμός. Πράγματι, δεν έχω λοιπόν επιλογή παρά να απέχω του φοβερού πάθους της κατακρίσεως, εάν θέλω να σωθώ.
«Η Εκκλησία δεν αντιδρά. Αγαπάει. Ελευθερία έχουμε (…) Η Εκκλησία θα ασχοληθεί με όλα αυτά τα θέματα. αφού δούμε όλη την γκάμα των θεμάτων», τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος απευθυνόμενους στους δημοσιογράφους.
Κ. Μητσοτάκης: Επικοινώνησε με το πρώτο ομόφυλο ζευγάρι που παντρεύτηκε μετά τον νέο νόμο. «Ο νόμος έχει θετικό αντίκτυπο τόσο στη ζωή μας όσο και στη ζωή των παιδιών μας», είπε στον Πρωθυπουργό ο Σταύρος Γαβριλιάδης από την ομάδα ΛΟΑΤΚΙ.
Εξήγηση με την Επιστήμη της Βιολογίας
Γεννιόμαστε ή «γινόμαστε»; Είναι η ομοφυλοφιλία, και κατ’ επέκταση η ετεροφυλοφιλία και κάθε άλλος ερωτικός προσανατολισμός «επίκτητος» ή γραμμένος στα γονίδιά μας, με τη διαπαιδαγώγηση, τα ήθη και το πολιτισμικό περιβάλλον να παίζουν δευτερεύοντα ρόλο στην εκδήλωσή του;
Τόσο στα ζώα όσο και στον άνθρωπο η ομοφυλοφιλία φαίνεται πως είναι κατ’ αρχάς αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης ορμονικών και γενετικών εμβρυακών παραγόντων, με τις μεταγενέστερες κοινωνικές και ερωτικές εμπειρίες του ατόμου να συντελούν δευτερευόντως στην ενεργοποίηση μιας ήδη υπάρχουσας προδιάθεσης.
Οπότε γεννιόμαστε, δεν «γινόμαστε»; Είχε δίκιο η Lady Gaga όταν τραγούδησε το «Born this way»;
Υπάρχει ένα είδος προκαθορισμού, αυτό είναι βέβαιο! Κάθε περίπτωση είναι, βεβαίως, διαφορετική και οπωσδήποτε δεν έχουμε επαρκείς απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα, όμως η βιολογία είναι που έχει την πρωτοκαθεδρία – η κουλτούρα, το κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον, όλα αυτά έπονται.
Κάποια παραδείγματα τέτοιων βιολογικών διαφορών
Καταρχάς, ο φυλετικά δίμορφος πυρήνας της προοπτικής περιοχής (ΦΔΠ) εμφανίζεται κατά μέσο όρο δύο φορές μικρότερος στα ομοφυλόφιλα άτομα.
Ο ισθμός του μεσολοβίου είναι συνήθως εμφανώς μεγαλύτερος στους ομοφυλόφιλους άντρες, γι’ αυτό και είναι σε μεγαλύτερο ποσοστό αριστερόχειρες ή αμφιδέξιοι συγκριτικά με τους ετεροφυλόφιλους.
Η απουσία ανδρογόνων στην εμβρυογένεση προδιαθέτει για έλξη προς τους άνδρες, το ίδιο και τα αναλογικά μικρότερα μακρά οστά χεριών και ποδιών.
Ο λόγος του μέσου με τον παράμεσο στα δάκτυλα των χεριών είναι κατά κανόνα μεγαλύτερος στις λεσβίες απ’ ό,τι στις ετεροφυλόφιλες, ένδειξη ότι όντας έμβρυα εκτέθηκαν σε υπερβολική τεστοστερόνη.
Τα κορίτσια με υπερπλασία των επινεφριδίων (CAH) έχουν, αντίστοιχα, αυξημένη πιθανότητα να συνάψουν ομοφυλόφιλες σχέσεις ως γυναίκες κ.ο.κ. Άνδρες και γυναίκες παρουσιάζουν επίσης ορισμένες γνωσιακές και συμπεριφορικές διαφορές, με τους/-ις ομοφυλόφιλους/-ες να τείνουν προς εκείνες του αντίθετου βιολογικού φύλου.
Εξήγηση με την Επιστήμη της Ιατρικής
Η ανθρώπινη αναπαραγωγή είναι αποτέλεσμα της ένωσης του σπερματοζωαρίου με το ωάριο. Τα ωάρια παράγονται από τις ωοθήκες και τα σπερματοζωάρια από τους όρχεις. Από την ένωσή τους θα προκύψει το έμβρυο που θα αναπτυχθεί στη μήτρα για να γεννηθεί το παιδί.
Εάν υπάρξει σεξουαλική επαφή τις γόνιμες ημέρες, το σπέρμα εναποτίθεται στον κόλπο.
Τα σπερματοζωάρια ξεκινούν τη διαδρομή τους από το έξω τραχηλικό στόμιο, που αποτελεί την πύλη του έσω γεννητικού συστήματος της γυναίκας, ανοικτή κατά τις λίγες γόνιμες ημέρες, και πορεύονται δια μέσου του αυλού του τραχήλου και της κοιλότητας της μήτρας προς τις σάλπιγγες.
Η σάλπιγγα παραλαμβάνει με τη βοήθεια των κροσσών, του ακραίου τμήματός της, το ωάριο το οποίο πρόσφατα απελευθερώθηκε με την ωοθυλακιορρηξία. Στη σάλπιγγα θα γίνει η γονιμοποίηση του ωαρίου από ένα μόνο σπερματοζωάριο. Το γονιμοποιημένο ωάριο (ζυγώτης) παραμένει στη σάλπιγγα για τις επόμενες 5-6 ημέρες όπου και διαιρείται σε 2,4,8,16 κ.ο.κ. κύτταρα, καθώς η σάλπιγγα το καθοδηγεί προς την κοιλότητα της μήτρας. Στη συνέχεια, με τη μορφή της βλαστοκύστης (που απαρτίζεται από 60-120 περίπου κύτταρα) το έμβρυο μεταναστεύει στην κοιλότητα της μήτρας, εμφυτεύεται στο ενδομήτριο («σύλληψη») και συνεχίζει την ανάπτυξή του.
(συνεχίζεται…)