Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως, με θέμα: «Μεγάλα κενά από σχολικούς νοσηλευτές στα σχολεία της Κέρκυρας», κατέθεσαν η Βουλευτής Ν. Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής κ. Χαρά Κεφαλίδου και ο Βουλευτής Ν. Κέρκυρας κ. Δημήτρης Μπιάγκης.

Η ερώτηση έχει ως εξής:

Οι σχολικοί νοσηλευτές τοποθετούνται σε νευραλγικές θέσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα, σε μια κρίσιμη για τη χώρα περίοδο και έρχονται να καλύψουν με τις εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες τους, ένα μεγάλο κενό σε ότι αφορά τις υγειονομικές ανάγκες στο σχολικό περιβάλλον. Καλούνται να υποστηρίξουν μαθητές που διαπιστωμένα πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη ή άλλα νοσήματα (επιληψία, αλλεργίες κ.λπ.) και χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης από επαγγελματίες υγείας.

Η παρουσία των σχολικών νοσηλευτών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες είναι απαραίτητη και αναγκαία, καθώς διασφαλίζεται η προστασία της υγείας των μαθητών αλλά και της ευρύτερης κοινότητας (εκπαιδευτικοί – γονείς) σε επίπεδο Δημόσιας Υγείας. Οι σχολικοί νοσηλευτές είναι οι αποκλειστικά αρμόδιοι βάση των επιπλέον κύριων καθηκόντων τους (Φ.Ε.Κ. 2038/05-06-2018, άρθρο 18), τα οποία σχετίζονται με την κάλυψη των αναγκών των υποστηριζόμενων μαθητών, να παρέχουν πρώτες βοήθειες για όλους τους μαθητές της σχολικής μονάδας, να φροντίζουν για τη διαμόρφωση του φαρμακείου του σχολείου, να ενημερώνουν και να συμβουλεύουν εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς για θέματα υγείας, για την προστασία του σχολείου από ιογενείς καταστάσεις, εποχιακές λοιμώξεις και επιδημίες όπως και για την αποφυγή μεταδιδόμενων νοσημάτων. Επιπλέον, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των σχολικών νοσηλευτών κατέχει το προσόν της παιδαγωγικής επάρκειας αλλά και την πιστοποίηση στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση και στη χρήση του αυτόματου εξωτερικού απινιδωτές, δίνει τη δυνατότητα στην υπό προϋποθέσεις, περαιτέρω αξιοποίηση τους μέσα στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, ώστε να υποστηρίξουν μαζί με τους εκπαιδευτικούς, είτε και να διδάξουν το μάθημα των Πρώτων Βοηθειών στις σχολικές μονάδες.

Παρά τις υποσχέσεις και τις κυβερνητικές εξαγγελίες, οι σχολικοί νοσηλευτές δεν διορίστηκαν φέτος σε επάρκεια στα σχολεία. Υπάρχουν κενά από την έναρξη της σχολικής χρονιάς με αποτέλεσμα πολλοί γονείς να ταλαιπωρούνται και μαθητές να αποκλείονται από το εκπαιδευτικό σύστημα. Αναγκάζονται πολλές φορές να συνοδεύουν καθημερινά για όλο το σχολικό ωράριο τα παιδιά τους ενώ σε κάποιες περιπτώσεις, τους προτείνεται ακόμα χειρότερα, να τα κρατούν στο σπίτι γιατί δεν υπάρχουν σχολικοί νοσηλευτές.

Κι ενώ σωματεία όπως η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ, ΕΛΟΔΙ έχουν αποστείλει επίσημες επιστολές στο Υπουργείο Παιδείας, πιέζοντας για την άμεση επίλυση του θέματος, οι γονείς που τα παιδιά τους έχουν διαγνωστεί με διαβήτη ή επιληψία βιώνουν μια τραγική καθημερινότητα.

Συγκεκριμένα, στον Νομό της Κέρκυρας, σύμφωνα με την Διεύθυνση Α/Βάθμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας από τους δεκατέσσερεις (14) σχολικούς νοσηλευτές που ζητήθηκαν για την κάλυψη των αναγκών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά προσλήφθηκαν τελικά έντεκα (11) εκ των οποίων ωστόσο δυο (2) παραιτήθηκαν (4 κενές θέσεις από τις οποίες μια αφορά το Ειδικό Νηπιαγωγείο της Κέρκυρας), ενώ στην Β/βάθμια Εκπαίδευση υπάρχει ένα κενό που αφορά τους Παξούς.

Χαρακτηριστική περίπτωση για την τραγική κατάσταση που επικρατεί στον Νομό της Κέρκυρας αποτελεί το Ειδικό Νηπιαγωγείο Κέρκυρας και το 1ο Ειδικό Σχολείο Κέρκυρας όπου παρότι σε αυτά φοιτούν 60 συνολικά μαθητές (10+50) και παρότι υπάρχουν διαπιστωμένα προβλήματα υγείας και σχετικές βεβαιώσεις που αφορούν μαθητές των σχολείων δεν έχει τοποθετηθεί σχολικός νοσηλευτής από την αρχή της τρέχουσα σχολικής χρονιάς στο Νηπιαγωγείο.

Παρά τις συνεχείς αιτήσεις των σχολείων και τις διαβεβαιώσεις από όλους τους αρμόδιους φορείς, πως σύντομα θα λυθεί το θέμα δεν έχει ακόμα δρομολογηθεί η πρόσληψη σχολικού νοσηλευτή.

Επειδή, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να μεριμνά για την απρόσκοπτη παροχή της εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά της χώρας.

Επειδή, ο θεσμός του σχολικού νοσηλευτή είναι αναγκαίος και απαραίτητος, ειδικά σε σχολεία Ειδικής Αγωγής, όπου τα παιδιά έχουν ειδικές ανάγκες που πρέπει να καλύπτονται πλήρως για να νιώθουν ασφάλεια.

Επειδή, η μη πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού σχολικών νοσηλευτών αποκλείει από την εκπαίδευση ένα κομμάτι των μαθητών και θέτει σε μεγάλη ταλαιπωρία τους γονείς αυτών των παιδιών.

Επειδή, έχουν ήδη περάσει πέντε (5) ολόκληροι μήνες από την έναρξη της τρέχουσας εκπαιδευτικής περιόδου και ακόμα δεν έχουν καλυφθεί τα κενά των σχολικών νοσηλευτών στα σχολεία της χώρας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

  1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία πλήρωσης των Σχολικών Μονάδων της χώρας από σχολικούς νοσηλευτές, ποια κενά ακόμα υπάρχουν και πως σκοπεύει το Υπουργείο Παιδείας να καλύψει αυτές τις διαπιστωμένες ανάγκες;
  2. Ποιος είναι ο σχεδιασμός που αφορά τις ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές των σχολείων του Νομού της Κέρκυρας και πότε αναμένεται να καλυφθούν τα κενά (4+1) που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες του νησιού;
  3. Για ποιο λόγο το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει φροντίσει πέντε (5) ολόκληρους μήνες από την έναρξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς να καλύψει το τεράστιο κενό που υπάρχει στο 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο της Κέρκυρας, καθώς η απουσία σχολικού νοσηλευτή στο συγκεκριμένο σχολείο κρίνεται απαραίτητη και αναγκαία;