Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Νομού Δράμας κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης έθεσε στο Κοινοβούλιο τα σοβαρά προβλήματα, τα οποία έχουν προκληθεί στον χώρο της Παιδείας σε τοπικό επίπεδο, μετά από πρόσφατες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Συγκεκριμένα, ο κ. Νικολαΐδης αναφέρθηκε στα προβλήματα που δημιουργήθηκε από τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τις υποβαθμίσεις σχολείων, στην ανάγκη διατήρησης των ολιγομελών λυκειακών τμημάτων κατευθύνσεων, καθώς και στα άγονα μαθητικά δρομολόγια για τα παιδιά Α’ και Β’ τάξης Δημοτικού.
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Νικολαΐδη με θέμα «Έντονη αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα της Δράμας από τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων σε δημοτικά σχολεία» κατατέθηκε για πρώτη φορά στις 27 Αυγούστου και οι σχετικές απαντήσεις δόθηκαν από την Υφυπουργό Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή. Στην ερώτησή του, ο Βουλευτής του Νομού Δράμας ανέφερε ότι «δημιουργούνται ερωτήματα για τα κριτήρια με τα οποία αποφασίστηκαν οι συγχωνεύσεις και αν αυτές έγιναν οριζόντια, χωρίς εκπαιδευτικά κριτήρια ή μόνο με οικονομικούς όρους (μείωση δαπανών και αναγκών, δημιουργία πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό). Ιδιαίτερα στον Νομό Δράμας οι συγχωνεύσεις έγιναν χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος, γιατί υπάρχει εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς και σχολικές αίθουσες για να ικανοποιήσουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες».
Στο πλαίσιο συζήτησης της ερώτησης, ο κ. Νικολαΐδης μίλησε για τη σύμπνοια με την οποία αντιμετωπίζουν οι θεσμικοί εκπρόσωποι της Δράμας τα συγκεκριμένα ζητήματα που αφορούν την Παιδεία στον τόπο μας, με αφορμή το γεγονός ότι αντίστοιχη ερώτηση κατατέθηκε και από τον Βουλευτή της Ν.Δ. κ. Δημήτρη Κυριαζίδη. Όπως ανέφερε ο κ. Νικολαΐδης, «έχουμε καταφέρει στη Δράμα αυτή τη στιγμή και σε αυτό το ζήτημα, τρεις Βουλευτές από τρία διαφορετικά κόμματα να είμαστε στον ίδιο δρόμο. Αυτό έλειπε από τη Δράμα και την πήγε πολλά χρόνια πίσω».
Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, ο κ. Νικολαΐδης έθεσε ερωτήματα σχετικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων, ζητώντας να πληροφορηθεί με ποια κριτήρια αυτές πραγματοποιήθηκαν, ποιος τις αποφάσισε και αν αυτός που έλαβε την απόφαση γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής και ήρθε νωρίτερα σε διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες. Επιπλέον, ο κ. Νικολαΐδης συνέδεσε τις αποφάσεις που έχουν ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με το Δημογραφικό, λέγοντας τα εξής: «Την επόμενη φορά που κάποιο μέλος της κυβέρνησης ή Βουλευτής της συμπολίτευσης μιλήσει για το Δημογραφικό και τις πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν, καλό είναι να θυμάται ότι το Υπουργείο Παιδείας με τις επιλογές του ωθεί τις νέες και τους νέους να φύγουν από τον τόπο τους. Με την υποβάθμιση της Παιδείας οι οικογένειες με μικρούς μαθητές έχουν έναν ακόμη λόγο για να επιλέξουν να ζήσουν σε κάποια άλλη περιοχή ακόμα και στο εξωτερικό».
Επίσης, ο κ. Νικολαΐδης στηλίτευσε την τακτική εξυπηρέτησης ρουσφετιών, της διατήρησης πελατειακών σχέσεων και της λογικής «κατόπιν ενεργειών μου» στον χώρο της Παιδείας, επισημαίνοντας ότι στόχος των όποιων αλλαγών πρέπει να είναι η βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσα από την εφαρμογή συγκεκριμένων κριτηρίων και αφού ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής.
Πλήθος κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων του Α. Νικολαΐδη για προβλήματα στον χώρο της Παιδείας στη Δράμα
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επίκαιρη ερώτηση που συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής για τις συγχωνεύσεις τμημάτων σχολείων, δεν ήταν η μοναδική κοινοβουλευτική παρέμβαση του κ. Βουλευτή Αναστάσιου Νικολαΐδη για τα προβλήματα στον χώρο της Παιδείας στη Δράμα.
Συγκεκριμένα, ο κ. Νικολαΐδης έχει λάβει το τελευταίο χρονικό διάστημα τις εξής πρωτοβουλίες:
- Κατάθεση αναφοράς στις 28 Ιουνίου 2024 για την υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Βώλακα από 5/θέσιο σε 4/θεσιο
- Κατάθεση αναφοράς στις 12 Σεπτεμβρίου 2024 για την έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων προσανατολισμού Λυκειακών Τάξεων Γυμνασίου Νικηφόρου
- Κατάθεση ερώτησης στις 16 Σεπτεμβρίου 2024 για τους άγονους διαγωνισμούς και την έλλειψη ασφάλειας στις μαθητικές μετακινήσεις μαθητών Α’ και Β’ Τάξης Δημοτικού στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας
Σε σχετική δήλωσή του ο κ. Νικολαΐδης ανέφερε τα εξής: «Τα ζητήματα της Παιδείας είναι πάρα πολύ σημαντικά, καθώς αφορούν τις επόμενες γενιές, το μέλλον του τόπου μας. Οι πρόσφατες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας προκάλεσαν δικαιολογημένα αναστάτωση, σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, καθώς για ακόμη μια φορά δεν λήφθηκαν υπόψη οι ιδιαιτερότητες της περιοχής μας. Με σχέδιο και επιχειρήματα προσπαθούμε να αποτρέψουμε την υποβάθμιση της Παιδείας στον τόπο μας. Είναι ιδιαιτέρως θετικό το γεγονός ότι σε επίπεδο κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης της Δράμας υπάρχει σύμπνοια και κοινή στόχευση».