Σε ανακοίνωση της παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» αναφέρονται τα εξής:

Στο πλαίσιο της επικείμενης Ειδικής Συνεδρίασης Λογοδοσίας (29-06-2026), οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της παράταξής μας «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία», Στέργιος Ηλιόπουλος και Δημήτρης Λυμπεράκης, φέρνουν στο προσκήνιο δύο φλέγοντα ζητήματα που αναδεικνύουν τη διοικητική αδράνεια και τη λανθασμένη στρατηγική της Περιφερειακής Αρχής Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.

Το πρώτο θέμα αφορά την εκρηκτική κατάσταση με τους πληθυσμούς των κουνουπιών στην Π.Ε. Καβάλας. Όπως καταγγέλλει ο κ. Λυμπεράκης, η παραλιακή ζώνη, ο Δήμος Νέστου, οι Κρηνίδες και άλλες περιοχές βρίσκονται υπό «πολιορκία», εξαιτίας πρωτοφανών καθυστερήσεων στις διαγωνιστικές διαδικασίες. Η Περιφέρεια αδράνησε να χρησιμοποιήσει τη νομική δυνατότητα για έγκαιρους ανοιξιάτικους ψεκασμούς, αφήνοντας την περιοχή με ένα πενιχρό υπόλοιπο κονδυλίων. Το «κρίσιμο κενό» στην πρόληψη οδήγησε δεκάδες αγανακτισμένους πολίτες στην Εισαγγελία Καβάλας για έκθεση της δημόσιας υγείας σε κίνδυνο, ενώ ζητείται ήδη η κήρυξη του Δήμου Νέστου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Το δεύτερο ζήτημα, το οποίο εισάγει ο κ. Ηλιόπουλος, αφορά τη στρατηγική απαξίωση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ). Η Περιφέρεια επέλεξε να υπογράψει προγραμματική συμφωνία ύψους 1.240.000€ με το ΕΜΠ της Αθήνας για την αξιολόγηση των γεφυρών της περιοχής, παρακάμπτοντας πλήρως το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΔΠΘ, το οποίο συμπλήρωσε 50 έτη λειτουργίας και διαθέτει κορυφαία τεχνογνωσία. Η απόφαση αυτή στερεί από την τοπική οικονομία σημαντικούς πόρους και ανακόπτει την επαγγελματική διέξοδο σε τουλάχιστον 23 ντόπιους ερευνητές, ενισχύοντας το Brain Drain.

Η «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» καλεί τον Περιφερειάρχη να αναλάβει τις ευθύνες του, να δώσει σαφή χρονοδιαγράμματα για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης στην Καβάλα και να δεσμευτεί ρητά ότι το ΔΠΘ θα αποτελεί στο εξής τον κυρίαρχο ερευνητικό εταίρο της Περιφέρειας, ώστε οι πόροι και το επιστημονικό δυναμικό να παραμένουν στον τόπο μας.