ΑΡΘΡΟ

του Παναγιώτη Χατζηγεωργίου

Δικηγόρου Δράμας

Μέλους της ΣΕ της ΠΡΩ.Τ.Α.ΣΥ. (ΠΡΩτοβουλία Της Αλλαγής & Συνεργασίας)

 

Χαιρετισμός στην εκδήλωση στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχείου Δράμας την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου

 

Ορισμένοι το θεωρούν εύκολο. Το να διοργανώνεις μια πολιτική εκδήλωση τέτοιες μέρες. Ορισμένοι το θεωρούν ασήμαντο. Το να καλείς εξαίρετους εισηγητές. Και να αποδέχονται την πρόσκληση. Να αφήνουν το βολή τους στην Αθήνα. Και εν μέσω κακοκαιρίας και αποκλεισμένων δρόμων να έρχονται. Σε βάρος της ησυχίας τους, της οικογένειάς τους, της τσέπης τους. Για να μιλήσουν 12-13 λεπτά. Οφείλω να σας ομολογήσω πως δεν ήταν. Παρόλα αυτά το τολμήσαμε. Και πετύχαμε. Να γεμίσουμε την αίθουσα του Δημαρχείου Δράμας. Και θέλουμε να πιστεύουμε, πως θα μείνουμε ικανοποιημένοι και από τη συζήτηση. Πως θα γίνουμε σοφότεροι.

Σας ευχαριστούμε όλους και όλες για την παρουσία σας και τη συμμετοχή σας. Αφήνω τους βαθιές πολιτικές αναλύσεις στους καλεσμένους μας και στη συζήτηση, που θα ακολουθήσει. Θα προσπαθήσω να μιλήσω ήσυχα κι απλά. Για να αρχίσουμε να συζητάμε. Να καταλαβαινόμαστε. Να συνεργαζόμαστε.

Το λες και διαστροφή!!! Πλησιάζοντας οι γιορτές όλους τους παρασέρνει το πνεύμα των Χριστουγέννων. Όλους; Όχι! Εμάς μας σιγοτρώει το σαράκι της Αριστεράς. Της Δημοκρατικής Παράταξης. Μας τρώει η αγωνία. Και βρισκόμαστε τόσοι άνθρωποι εδώ να τα πούμε. Για τα αυτονόητα. Να γίνει διάλογος. Να υπάρξουν συνεργασίες. Κοινές δράσεις.

Εύκολο; Όχι! Ακατόρθωτο; Ούτε; Τότε γιατί δεν γίνεται; Γιατί λέει δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε. Λες και με την οικογένειά μας στο σπίτι συνεννοούμαστε πάντα. Λες και με τους συντρόφους μας στο κόμμα τα βρίσκουμε συνεχώς. Με το Στέργιο και το Δαμιανό, ξεκινήσαμε αυτή την πρωτοβουλία στη Δράμα. Ήμασταν 3. Γίναμε αμέσως 13. Σήμερα είμαστε εδώ 113. Και φιλοδοξούμε να γίνουμε σύντομα 1013. Οι τρεις μας και τα 7 μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής συνεννοούμαστε μεταξύ μας άριστα. Και όσοι μας στηρίζουν και έχουν συνυπογράψει το κάλεσμά μας για διάλογο και συνεργασία μας εμπιστεύονται.

Θα πει κάποιος δεν είναι το ίδιο με τα κόμματα. Προφανώς. Είναι πιο δύσκολο. Στη Δεξιά πολυκατοικία όμως μια χαρά τα βρίσκουν φιλελεύθεροι, συντηρητικοί, ακροδεξιοί, κρυπτοχουντικοί, φιλοβασιλικοί, εσχάτως και ακροκεντρώοι. Εμείς γιατί όχι;

Γιατί λέει έχουμε διαφορετικά προγράμματα. Λες και όταν συγκυβέρνησε το ΠΑΣΟΚ με τον Σαμαρά και τον Καρατζαφέρη είχαν πανομοιότυπα προγράμματα. Λες και όταν η ΔΗΜΑΡ μπήκε στην τρικομματική με Σαμαρά και Βενιζέλο συμφωνούσαν σε όλα. Λες και όταν ο ΣΥΡΙΖΑ συγκυβέρνησε με τον Καμμένο δεν είχαν διαφορές. Και όμως συνεργάστηκαν. Ναι γατί ήταν έκτακτες οι συνθήκες είναι ο αντίλογος. Γιατί ήταν ιστορική αναγκαιότητα. Λες και τώρα δεν είναι.

Το 2016 μεσούσης της οικονομικής και πολιτικής κρίσης ο καθηγητής Στάθης Καλύβας είχε δημοσιεύσει το βιβλίο του με τον τίτλο «Που είμαστε; και που πάμε;». με άρθρα του από την πιο δύσκολη περίοδο της μεταπολιτευτικής μας ιστορίας. Μεταξύ αυτών κι ένα του 2012, στο οποίο και έλεγε…

«Η αποσύνθεση του ΠΑΣΟΚ (σημ. το 2012 και θα πρόσθετα και του ΣΥΡΙΖΑ από το 2019 και εφεξής) δεν υπονομεύει μόνο τη χώρα, αλλά αποτελεί κίνδυνο και για την ίδια τη Δημοκρατία. Ο λόγος προφανής: Δεν υπάρχει λειτουργική δημοκρατία δίχως μια μεγάλη, υπεύθυνη, πολυσυλλεκτική Κεντροαριστερά». Δεν νομίζω πως κανείς εχέφρων πολίτης μπορεί να διαφωνήσει. Δανείζομαι τα ερωτήματά του.

1ο ερώτημα: Πού είμαστε σήμερα;

ΥΠΟΚΛΟΠΕΣ! ΤΕΜΠΗ!! ΟΠΕΚΕΠΕ!!! Αμφισβητεί κανείς ότι σε οποιαδήποτε σοβαρή δημοκρατική χώρα, ο Π/Θ θα είχε παραιτηθεί και πως η κυβέρνηση θα είχε καταρρεύσει. Εδώ; Η κοινωνία είναι στα κάγκελα. Το 70% θέλει πολιτική αλλαγή. Κυριαρχεί για Π/Θ ο ΚΑΝΕΝΑΣ! Ακόμη και το ΧΑΟΣ!!!

2ο ερώτημα: Πού πάμε;

Όπως έγραψε ο δημοσιογράφος Γιώργος Καρελιάς στην κάλπη δεν θα υπάρχει ψηφοδέλτιο για τον Κανένα και το Χάος. Θα υπάρχει όμως Μητσοτάκης. Η ΝΔ λοιπόν κυριαρχεί ακόμη. Και ο Μητσοτάκης φαντάζει και πάλι ο επόμενος Πρωθυπουργός.

Γιατί; Μα γιατί αυτή η πλειοψηφική κοινωνική αντιπολίτευση εκεί έξω δεν βρίσκει πολιτική έκφραση. Και ας καταλαβαίνουμε όλοι πως η πρώτη θητεία ΚΜ και ΝΔ είχε προβλήματα, πως η δεύτερη έχει πιάσει πάτο, και πως η τρίτη θα είναι καταστροφική. Πάμε για εκλογές το 2027. Και ίσως και πρόωρες το 2026.

Και τι κάνουμε για αυτό εμείς οι προοδευτικοί πολίτες; Ζούμε μέσα στη γκρίνια για το χθες. Βιώνουμε άγονες αντιπαραθέσεις και αλληλοσπαραγμό. Παλεύουμε για τη 2η θέση. Αντί θα δούμε το αύριο. Το μέλλον. Αντί να δουλέψουμε για μια αξιόπιστη εναλλακτική προοδευτική πρόταση. Ο κόσμος εκεί έξω ζητά πολιτική αλλαγή. Μπορεί κάποιος να τα καταφέρει μόνος του; ΟΧΙ!!! Υπάρχει άλλος δρόμος από τον διάλογο, τη συνεργασία και την κοινή δράση των προοδευτικών δυνάμεων και πολιτών; ΟΧΙ!!!

Ναι αλλά γίνεται αυτό; Οι έως τώρα ελάχιστες κοινές δράσεις είναι σταγόνα στον ωκεανό. Χρειάζονται τολμηρά βήματα. Συνεργασίες. Το κάνουν στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Ενίοτε με επιτυχία. Εμείς εδώ λέει δεν έχουμε κουλτούρα συνεργασιών λέει. Ε ήρθε η ώρα, να την αποκτήσουμε. Να ψάξουμε αυτά που μας ενώνουν. Να παραμερίσουμε αυτά που μας χωρίσουν.

3ο ερώτημα: Ποιοι είμαστε και τι επιδιώκουμε;

Ο Δαμιανός από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ. Ο Στέργιος από το ΣΥΡΙΖΑ. Ο ομιλών από τη Νέα Αριστερά. Ξεκινήσαμε οι τρεις μας. Από αγωνία. Όχι από φιλοδοξία. Ο κόσμος της Δράμα γνωρίζει πως δεν έχουμε υστεροβουλίες. Και δεχόμαστε και σκληρή κριτική ακόμη και από συντρόφους μας μέσα στα ίδια τα κόμματά μας. Που διαφωνούν. Εμείς όμως εδώ στη Δράμα έχουμε ξεκινήσει. Και παρόμοιες δράσεις και εκδηλώσεις γίνονται και σε άλλες πόλεις.

Στη Δράμα δεν θα κάνουμε αυτή την εκδήλωση και θα γυρίσουμε πάλι στον καναπέ μας. Η πρωτοβουλία μας θα έχει βάθος. Συλλέγουμε υπογραφές, τηλέφωνα και μέιλ. Για να κρατήσουμε επαφή. Έχουμε προγραμματίσει και συζητάμε και για άλλες εκδηλώσεις. Για τις εν γένει πολιτικές εξελίξεις με τον πρώην Υπουργό Χάρη Καστανίδη. Για το κράτος δικαίου με νομικούς. Για το περιβάλλον με οικολόγους και πολιτικά στελέχη. Για τον αποκλεισμό της Δράμας, τους απαράδεκτους δρόμους και το τραίνο που μας στέρησαν με τεχνοκράτες και αυτοδιοικητικούς. Σας καλούμε όλες και όλους να συνδράμετε. Με όποιο τρόπο μπορεί ο καθένας.

Είμαστε βέβαια πως η πρωτοβουλία μας αυτή θα αγκαλιαστεί από την τοπική κοινωνία. Το κάναμε με επιτυχία για το Νοσοκομείο μας. Για τη γενοκτονία στην Παλαιστίνη. Ήρθε η ώρα να το κάνουμε και για να ξεπερασθεί η κρίση και η πολυδιάσπαση στη Δημοκρατική Παράταξη. Το οφείλουμε στους εαυτούς μας και στα παιδιά μας. Στη Δράμα. Στην Περιφέρεια ΑΜΘ. Στη Δημοκρατία. Στη χώρα.