ΑΡΘΡΟ

του Παναγιώτη Χατζηγεωργίου

Δικηγόρου Δράμας

Ας το παραδεχθούμε. Υπάρχει νέος Σερίφης στην πόλη. Που θέλει να επιβάλλει το δικό του δίκαιο. Και δυτικά του Πέκος. Και σε όλες τις ΗΠΑ. Και σε όλη την Αμερικανική ήπειρο. Αλλά και σε όλο τον κόσμο. Δίχως να δίνει λογαριασμό σε κανέναν. Δίχως να χρειάζεται να αιτιολογήσει το τι και πως.

Υποσχέθηκε πως επί των ημερών του δεν θα υπάρχουν πόλεμοι. Σε ένα 24ωρο θα τέλειωνε τον πόλεμο στην Ευρώπη. Ήταν τελικά πιο δύσκολο από ότι φαντάστηκε. Σταμάτησε όμως μας λέει τόσους και τόσους. Και πόσους άλλους που ήταν να ξεσπάσουν. Έβαλε στόχο το Νόμπελ Ειρήνης. Δεν του το έδωσαν. Και αφηνίασε.

«L Etad, c est moi!». ΟΚ αλλά αυτό «το κράτος είμαι εγώ», το είχε πει ο Λουδοβίκος ΙΔ’. Ο επονομαζόμενος και «Βασιλιάς Ήλιος». Που ήταν απόλυτος μονάρχης. Ελέω Θεού Βασιλιάς. Δεν είχε Βουλή και Κογκρέσο να τον ελέγχουν. Ούτε Δικαιοσύνη, να περιορίζει την εξουσία του.

Αυτός όμως; Στις ΗΠΑ; Με τα περίφημα θεσμικά αντίβαρα; Που υποτίθεται πως ελέγχουν τον παντοδύναμο Πρόεδρο; Περιορίζουν και αποτρέπουν τυχόν παρανομίες του; Να αγνοεί και να περιφρονεί το Κογκρέσο! Να βρίζει χυδαία κυβερνήτες και Δημάρχους! Να λοιδορεί τη Δικαιοσύνη! Ακόμη και το Ανώτατο Δικαστήριο!

Να επιβάλλει παράνομα δασμούς σε όλες τις χώρες του πλανήτη! Να θέλει να καταλάβει ακόμη και φίλιες χώρες! Να απειλεί απροκάλυπτα συμμάχους των ΗΠΑ! Να στέλνει τους πραιτωριανούς του σε πόλεις και Πολιτείες για να τρομοκρατήσουν και δολοφονήσουν όχι μόνο παράτυπους μετανάστες και πρόσφυγες, αλλά και νόμιμους, ακόμη και αμερικανούς πολίτες!

Να εισβάλλει στη Βολιβία και να απαγάγει τον ηγέτη της! Να υποβάλλει στη διάδοχό του το πώς θα κυβερνήσει! Να κανονίζει που και πόσο θα πωλήσει η χώρα της το πετρέλαιο και να διαχειρίζεται εν λευκώ τα κέρδη! Να στραγγαλίζει με εμπάργκο την Κούβα και να μην έχουν φάρμακα, τρόφιμα, πετρέλαιο! Να πεθαίνουν γέροι, γυναίκες, παιδιά! Γιατί θέλει άλλον κυβερνήτη του γούστου του, που θα υπακούει στα κελεύσματά του!

Να διαμοιράζει την Ουκρανία και τις πλουτοπαραγωγικές της πηγές με το φιλαράκι του τον Βλαδίμηρο! Να επιτρέπει στον κολλητό του τον Μπίμπι να κάνει γενοκτονία στη Γάζα και να καταλαμβάνει παλαιστινιακά εδάφη! Να κηρύσσει παράνομα πόλεμο στο Ιράν! Να δολοφονεί όποιους ηγέτες θρησκευτικούς, πολιτικούς, στρατιωτικούς δεν του αρέσουν, ακόμη και τους εν δυνάμει διαδόχους τους ! Να θέλει να επιλέξει αυτός τον επόμενο θρησκευτικό Ηγέτη! Να επιδιώκει έλεγχο στα πετρέλαια και τις σπάνιες γαίες όλου του πλανήτη!

Να ισχυρίζεται ανερυθρίαστα πως το Ιράν σε λίγο θα είχε πυρηνικά! Τα οποία υποτίθεται είχε καταστρέψει με τον Μπίμπι πριν λίγους μήνες! Να επιχειρεί να τρομάξει, πως όχι μόνο πυρηνικά θα είχαν αποκτήσει οι μουλάδες, αλλά πως σε λίγο θα είχαν και βαλλιστικούς πυραύλους που θα χτυπούσαν την ίδια την Ουάσιγκτον! Να μας παραμυθιάζει πως ο Αγιατολάχ θα χτυπούσε πρώτος, αν δεν τον προλάβαινε και για αυτό κι ενώ συνεχίζονταν ακόμη οι διαπραγματεύσεις, αποφάσισε να συντρίψει το Ιράν!

Μερικοί συνεχίζουν να υποστηρίζουν πως δεν είναι παράφρων, γιατί λέει και σωστά. Λες και οι παράφρονες λένε πάντα τρελά. Άλλοι πάλι ισχυρίζονται πως έχει σχέδιο. Να κάνει ξανά την Αμερική μεγάλη. Να διαλύσει την Ευρωπαϊκή Ένωση. Να περιορίσει τελικά τη Ρωσία. Να γονατίσει την Κίνα.

ΟΚ κάθε αυτοκρατορία αυτό θέλει. Και επιχειρεί με χίλιους δυο τρόπους να διατηρήσει την επικυριαρχία της. Συνήθως όμως με ευλογοφανή επιχειρήματα και δικαιολογίες. Συνήθως με μια επίφαση δημοκρατίας και διεθνούς δικαίου. Εδώ, τώρα, ο εν λόγω μας φτύνει κατάμουτρα. Δεν χρειάζομαι μας λέει Διεθνές Δίκαιο. Διεθνές σύστημα. Δεν χρειάζομαι καν εσωτερικό δίκαιο. Το κράτος είμαι εγώ! Το δίκαιο είμαι εγώ! Ο κόσμος είμαι εγώ!!!

Ο τρόπος εφαρμογής του σχεδίου του είναι παρανοϊκός. Συνιστά τη μεγαλύτερη απειλή για την Ειρήνη, την ανθρωπότητα, τον πλανήτη. Αυτό πιστεύουν πλέον πολλοί Ηγέτες, Χώρες, Λαοί. Ήδη έχει ξεσηκωθεί τσουνάμι ενός νέου αντιαμερικανισμού. Ήδη γεννά άσβεστο μίσος σε λαούς, χώρες και θρησκείες για τις ΗΠΑ και κατ’ επέκταση τη Δύση ολόκληρη. Επαπειλείται να ξεσπάσει νέο κύμα τυφλής, άλογης, ατομικής τρομοκρατίας.

Το βέβαιο είναι πως ο πλανητάρχης συνιστά απειλή. Γκρεμίζει και διαλύει ότι είχαμε ως τώρα στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη και στον κόσμο. Δημοκρατία με Ελευθερία και ατομικά δικαιώματα. Αρχιτεκτονική της Ασφάλειας και της Ειρήνης. Διεθνές Δίκαιο. Διεθνείς σχέσεις. ΟΗΕ. ΠΟΥ. ΠΟΕ. Παγκόσμια Τράπεζα. Προστασία του Περιβάλλοντος.

Το παρόν και το άμεσο μέλλον διαγράφεται ζοφερό. Δεν υπάρχουν ηγέτες για να του αντισταθούν. Στον πολυπολικό μας πλέον κόσμο εμφανίζεται ως πανίσχυρος πλανητάρχης δίχως ικανά θεσμικά αντίβαρα στις ίδιες τις ΗΠΑ. Δίχως αντίπαλο δέος σε Ανατολή και Δύση. Παρόλα αυτά οι μέρες του είναι μετρημένες. Το δύσκολο δεν θα είναι να απαλλαγούν οι ΗΠΑ και ο κόσμος από τον Τραμπ. Το δύσκολο θα είναι να απαλλαγούμε από τον τραμπισμό. Το δηλητήριο που έχει ενσταλάξει στη ζωή, στην κουλτούρα, στη Δημοκρατία.

Ναι πράγματι η Ιστορία είχε πάντα και τα πισωγυρίσματά της. Και σήμερα ζούμε ένα από αυτά. Και με τον πλέον οδυνηρό τρόπο. Αλλά η άνοιξη δεν μπορεί να μην προβάλλει και πάλι. Η ανθρωπότητα δεν μπορεί, θα βρει και πάλι τον δρόμο της. Αφήνοντας στη λήθη και τον Τραμπ και τον τραμπισμό.