ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ Ν. ΔΡΑΜΑΣ

«Δεν εφαρμόζει βασικές διατάξεις του νόμου 4530/2018»

 

Ο Βουλευτής Δράμας Θ. Ξανθόπουλος, συνυπέγραψε ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με θέμα: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη οδηγεί σε εξαθλίωση τα ταξί, δεν εφαρμόζει βασικές διατάξεις του νόμου 4530/2018». Στην ερώτηση που συνυπογράφουν συνολικά 48 Βουλευτές και κατατέθηκε με πρωτοβουλία του αρμόδιου Τομεάρχη Νίκου Παππά, επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι:

-Ο νόμος 4530/2018 της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ έβαλε κανόνες και όρια στο έργο που αντιστοιχεί σε κάθε φορέα της μεταφοράς και φρόντισε για τη δίκαιη αντιμετώπιση του μικρομεσαίου ιδιοκτήτη ταξί (ΕΔΧ) και των λοιπών επαγγελματιών (ΕΙΧ) σε σχέση με τις υποχρεώσεις τους και τη φορολογία.

-Αν και η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φρόντισε να εκδώσει, ως τον Ιούλιο του 2019, το σύνολο των Υπουργικών Αποφάσεων που απαιτεί ο νόμος 4530/2018., η Κυβέρνηση της Ν.Δ. επί δυόμιση χρόνια δεν φροντίζει για την εφαρμογή της προβλεπόμενης (από το άρθρο 20 του νόμου) τήρησης στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ψηφιακού μητρώου συμβάσεων, ούτε για την εφαρμογή της νομοθεσίας (νόμος 4607/2019, άρθρο 75), που απαγορεύει την πληρωμή για λογαριασμό τρίτων, καθώς οι ψηφιακές πλατφόρμες δεν δικαιούνται να πληρώνονται για λογαριασμό του επαγγελματία ταξί.

Διαβάστε επίσης:

Ταυτόχρονα η Κυβέρνηση της Ν.Δ. αφαίρεσε από το Υπουργείο κάθε δυνατότητα ενδελεχούς ελέγχου, αποσπώντας από το Σώμα Επιθεωρητών – Ελεγκτών Μεταφορών (ΣΕΕΜΕ), που υπάγονταν σε αυτό, το σύνολο των πάσης φύσεως αρμοδιοτήτων, οι οποίες ασκούνται πλέον από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και τα όργανα της, στη λογική του περίφημου επιτελικού κράτους. Επίσης παρά τις διαμαρτυρίες των επαγγελματιών ΕΔΧ στις κατά τόπους διευθύνσεις Τροχαίας για τη συνεχή υποκλοπή έργου από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα του νόμου 4093/12, δεν λαμβάνει μέτρα και δεν εντέλει τις διευθύνσεις για επισταμένους ελέγχους.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός, πότε προτίθεται να εφαρμόσει πλήρως τις διατάξεις του νόμου 4530/18 και ειδικά το άρθρο 20 περί τήρησης στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ψηφιακού μητρώου συμβάσεων, ποια μέτρα προτίθεται να λάβει για να πατάξει την καταγγελλόμενη εκτεταμένη και συστηματική υποκλοπή ΕΔΧ μεταφορικού έργου από οδηγούς ΕΙΧ και πως προτίθεται να επιβάλει την πιστή εφαρμογή του νόμου 4607/2019 (άρθρο 75) για πληρωμή του κόμιστρου από τον πελάτη στον επαγγελματία οδηγό και όχι στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ώστε να μη δυσχεραίνεται η φορολόγησή τους και να εξασφαλίζονται τα έσοδα του δημοσίου. Ερωτάται επίσης αν θα επαναφέρει την ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης (6 ώρες) και την ελάχιστη τιμή (180 ευρώ) στις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. (νόμος 4530/2018) που τις μείωσε στο μισό, αντιλαμβανόμενοι -έστω και τώρα- ως Κυβέρνηση την ανάγκη προστασίας των επαγγελματιών ΕΔΧ.