• Μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας διέσχισαν σε χαμηλό ύψος τον Δραμινό ουρανό
  • Αναπαράσταση της συνάντησης του Μητροπολίτη Αγαθάγγελου με το άγημα του Ελληνικού στρατού το οποίο εισήλθε και απελευθέρωσε την πόλη το 1913

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Με λαμπρότητα γιόρτασε η Δράμα τα «Ελευθέρια», την Τρίτη 1 Ιουλίου 2025, επέτειο της απελευθέρωσης της πόλης πριν από 112 χρόνια. Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, δύο μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας διέσχισαν σε χαμηλό ύψος τον Δραμινό ουρανό, ενώ μετά την τέλεση της Δοξολογίας στον παλαιό Ιερό Μητροπολιτικό Ναό, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Δράμας κ. Δωρόθεου, πραγματοποιήθηκε η αναπαράσταση της συνάντησης του Μητροπολίτη Αγαθάγγελου με το άγημα του Ελληνικού στρατού το οποίο εισήλθε και απελευθέρωσε την πόλη το 1913.

Ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης συμμετείχε στον εορτασμό της επετείου απελευθέρωσης της Δράμας ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, κ. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας. Παρευρέθηκαν ακόμη οι Βουλευτές του Νομού Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, ως εκπρόσωπος της Βουλής, ο κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης και ο κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχάλης Μουρβετίδης, ο Δήμαρχος Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Αργύρης Πατακάκης, Αντιδήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι, εκπρόσωποι του στρατού και των σωμάτων ασφαλείας, εκπρόσωποι συλλόγων, καθώς και πλήθος κόσμου. Στον εορτασμό συμμετείχαν μαθητές σχολείων κρατώντας Ελληνικές σημαίες, πολιτιστικοί σύλλογοι με τις παραδοσιακές φορεσιές τους, στρατιωτικό άγημα, καθώς και η Φιλαρμονική του Δήμου Δράμας.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της αναπαράστασης στον αύλειο χώρο του παλαιού Μητροπολιτικού Ναού, ακολούθησε δια μέσου κεντρικών οδών της πόλης εν πομπή μετάβαση στο Άγαλμα της Ελευθερίας στον δημοτικό κήπο, όπου τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση από τον Σεβασμιωτάτο Μητροπολίτη Δράμας κ. Δωρόθεο. Ακολούθησε κατάθεση στεφάνων, τήρηση ενός λεπτού σιγής και ανάκρουση του Εθνικού ύμνου.

Ο Υφυπουργός κ. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας δήλωσε: «Χρόνια πολλά στη Δράμα, στη λευτεριά που μας δώρισαν κυριολεκτικά εκείνοι που πολέμησαν στους Βαλκανικούς αγώνες, οι πάπποι και οι προπάπποι μας. Δεν είναι μόνο ένα δικαίωμα για εμάς. Πάνω από όλα είναι χρέος να μπορέσουμε αυτό το ανεκτίμητο αγαθό που μας κληροδότησαν να το κρατήσουμε και να το παραδώσουμε στα παιδιά μας. Ειδικά σήμερα που η εποχή μας και η περιοχή μας είναι ιδιαιτέρως ταραγμένη από εστίες ανάφλεξης, τώρα μπορεί κανείς να καταλάβει πόσο επίκαιρο είναι το μήνυμα της ειρήνης, της ελευθερίας και της ασφάλειας. Και η Ελλάδα κάνει ό,τι μπορεί για να αυξήσει την ισχύ της, να αναβαθμίσει τις ένοπλες δυνάμεις της, προκειμένου να οχυρώσει αυτή την ειρήνη και να εξασφαλίζει την εθνική κυριαρχία της και την ασφάλεια του ελληνικού λαού. Χρόνια πολλά».

Ο Βουλευτής Ν.Δ. Νομού Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης σημείωσε: «Ο αιματοβαμμένος τόπος μας γιορτάζει σήμερα τη σωτηρία του, την απελευθέρωσή του, ύστερα από 500 χρόνια σκλαβιάς. Βεβαίως, δυστυχώς, η απελευθέρωση σημαδεύτηκε από τη δολοφόνο διάθεση και πρόθεση των γειτόνων μας με σφαγές που συνόδευσαν αυτή την απελευθέρωση. Αυτή η αναφορά γίνεται έτσι ώστε να μνημονεύουμε και να τα έχουμε όλα υπόψη μας. Βεβαίως αυτό το τρομερό, όχι έγκλημα πολέμου, αλλά μια προσπάθεια εξόντωσης του Ελληνισμού από πλευράς της γείτονος χώρας, γίνεται η αναφορά, όχι να εκδικηθούμε ή να επιζητούμε σήμερα κάτι διαφορετικό. Απλά εκείνο που ζητάει ο Ελληνισμός, ζητάει η Δράμα είναι μια συγγνώμη από τη γείτονα χώρα. Εμείς ως απόγονοι αυτών που θυσίασαν τη ζωή τους για την ελευθερία μας, οφείλουμε να τους μνημονεύουμε, να τους τιμούμε. Είναι ένα διαρκές χρέος προς τη μνήμη αυτών. Ζήτω η Δράμα μας».

Ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Ν. Δράμας κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης ανέφερε: «Ημέρα γιορτής και ημέρα χαράς για τη Δράμα. Τιμούμε και δοξάζουμε όλους αυτούς που αγωνίστηκαν για να ζούμε σήμερα ελεύθεροι όλοι εμείς. Οφείλουμε να ακολουθούμε το παράδειγμά τους, ώστε να πάμε και εμείς τον τόπο μας μπροστά. Χρόνια πολλά σε όλες τις Δραμινές και σε όλους τους Δραμινούς».

Ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νομού Δράμας κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος επεσήμανε: «Τιμούμε την ενσωμάτωση της Δράμας στον εθνικό κορμό. Είναι μια πολύ σημαντική στιγμή της πόλης και της Δραμινής κοινωνίας τη νεότερη περίοδο. Οφείλουμε να σταθούμε αντάξιοι των θυσιών των προγόνων μας και κυρίως να εργαστούμε για να δώσουμε στην Δράμα την προοπτική και την ελπίδα που της αξίζει. Χρόνια πολλά Δραμινοί, χρόνια πολλά Δράμα».

Ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχάλης Μουρβετίδης είπε: «112 χρόνια ελεύθερη Δράμα. Η περιοχή μας πέρασε δύσκολες στιγμές, σφαγές, κτηνωδίες, λεηλασίες, αλλά παρόλα αυτά οι πρόγονοί μας κατάφεραν να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι και τιμούμε και τους δοξάζουμε. Καθιερώθηκε κάθε 1η Ιουλίου, κάθε χρόνο, να γίνεται αυτή η εκδήλωση και να τους τιμούμε. Επίσης, είναι και μια μεγάλη θρησκευτική εορτή, των Αγίων Αναργύρων. Χρόνια πολλά σε όλους τους εορτάζοντες. Χρόνια πολλά Δράμα».

Ο Δήμαρχος Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος υπογράμμισε: «Χρόνια πολλά σε όλες τις Δραμινές και σε όλους τους Δραμινούς. 112 χρόνια από την απελευθέρωση, τιμούμε και δοξάζουμε τους νεκρούς, αυτούς που μας χάρισαν αυτή την όμορφη πόλη, αυτό τον όμορφο τόπο και την ελευθερία μας. Να είμαστε καλά να τους τιμούμε κάθε χρόνο, όπως και φέτος».

Ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης κ. Αργύρης Πατακάκης τόνισε: «Ελευθερία και Ελευθέρια εορτάζουμε. Τιμή και δόξα στους ήρωες, οι οποίοι αγωνίστηκαν για την απελευθέρωση της πόλεώς μας. Είναι ιδιαίτερα σημαντική ημέρα. Είναι χρέος μας να διαφυλάξουμε την ιστορία και να τη μεταλαμπαδεύσουμε στις νεότερες γενιές. Χρόνια πολλά σε όλες τις Δραμινές και σε όλους τους Δραμινούς».