
ΘΑ ΣΤΕΓΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟ «ΓΙΑΝΝΙΚΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ»
Θ. Αθανασιάδης, Δήμαρχος Προσοτσάνης: «Είναι ένα πρότυπο σχολείο με όλες τις προδιαγραφές. Ίσως είναι το καλύτερο σχολείο αυτή τη στιγμή στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΣΠΥΡΟΣ ΛΑΤΣΑΣ

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση ιδρύεται Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Δράμας με έδρα την Πετρούσα από το σχολικό έτος 2025-2026. Έτσι δικαιώνεται η προσπάθεια του Δήμου Προσοτσάνης, ο οποίος θα αξιοποιήσει το «Γιαννίκειο Γυμνάσιο» για τη φιλοξενία του νέου εκπαιδευτικού ιδρύματος. Η σχετική ΚΥΑ, με θέμα «Ίδρυση Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λυκειακών Τάξεων – Μετατροπή Γενικού Λυκείου σε Λυκειακές Τάξεις», δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β’, αρ. φύλλου 3309, στις 29 Ιουνίου 2025.
Η εφημερίδα «Εργασία… συν» συνομίλησε με τον Δήμαρχο Προσοτσάνης κ. Θόδωρο Αθανασιάδη, ο οποίος αναφέρθηκε στη θετική εξέλιξη που υπήρξε για τον Δήμο του.

Κύριε Δήμαρχε, ευχάριστα πράγματα για την Προσοτσάνη. Καλλιτεχνικό Σχολείο, Γυμνάσιο και Λύκειο. Τι ακριβώς είναι αυτό; Πώς θα λειτουργήσει, πού θα λειτουργήσει και πότε;
Ναι, έτσι είναι κ. Λάτσα. Μετά από μία περίοδο διαβουλεύσεων με το Υπουργείο Παιδείας και δεδομένου ότι υπήρχε πρόταση από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη δημιουργία του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου-Λυκείου, του Καλλιτεχνικού Σχολείου.
Μία από τις προτάσεις που είχε στη διάθεσή της για τον νομό Δράμας ήταν και το «Γιαννίκιο Γυμνάσιο», το οποίο λειτούργησε ως γυμνάσιο και κάποια στιγμή αποτέλεσε την έδρα του ΤΕΙ Οινοποιίας. Μεταφέρθηκε το Τμήμα Οινοποιίας και φυσικά όταν έκλεισε η συγκεκριμένη έδρα είχε μετακινηθεί ήδη το γυμνάσιο από την Πετρούσα στην Προσοτσάνη. Έκτοτε επί 15 χρόνια ήταν κλειστό.
Εμείς προχωρήσαμε στην ενεργειακή αναβάθμιση, η οποία έχει τελειώσει και σήμερα είναι ένα πρότυπο σχολείο με όλες τις προδιαγραφές. Ίσως είναι το καλύτερο σχολείο αυτή τη στιγμή στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και λογικά ήταν αυτός ο λόγος για τον οποίον και λόγω θέσης επιλέχθηκε από τη Δευτεροβάθμια να προταθεί στο Υπουργείο. Το Υπουργείο ήδη έκρινε και θεώρησε σωστό και φρόνιμο το συγκεκριμένο σχολείο να φιλοξενήσει το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο-Λύκειο.
Και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι πλέον, γιατί έχουμε την επίσημη υπογραφή και την επίσημη ανακοίνωση σε Φ.Ε.Κ. Η λειτουργία της μονάδας για το νέο σχολικό έτος θα ξεκινήσει στις 11 Σεπτεμβρίου 2025 και έχουμε την υπόσχεση της κυρίας Υπουργού να έρθει να το εγκαινιάσει.
Θα λειτουργήσει αρχικά ως Γυμνάσιο και στη συνέχεια και ως Λύκειο. Στην πρώτη φάση λειτουργίας θα έχουμε κατευθύνσεις 3. Είναι οι εικαστικές τέχνες, το θέατρο-κινηματογράφος και ο χορός.
Το διδακτικό αντικείμενο των εικαστικών τεχνών θα είναι συγκεκριμένα μαθήματα, εκτός από τα κύρια μαθήματα του γυμνασίου, θα έχουν έξτρα για την πρώτη ενότητα (αυτή των εικαστικών τεχνών) το εικαστικό εργαστήρι, την ιστορία τέχνης, τον χορό, το θέατρο και τη μουσική. Αυτά τα μαθήματα θα ανήκουν στην κατεύθυνση των εικαστικών τεχνών.
Οι μαθητές που θα ακολουθήσουν την άλλη κατεύθυνση και που θα έχουν σχέση με το θέατρο και τον κινηματογράφο, θα έχουν στη διάθεσή τους διδακτικό αντικείμενο διαφορετικό και θα είναι η υποκριτική-αυτοσχεδιασμός, η υποκριτική, η αγωγή προφορικού λόγου, η θεατρολογία, η θεατρική κίνηση- χορός, ο κινηματογράφος τα εικαστικά, η μουσική και το εργαστήρι δημιουργικής γραφής.
Ο τρίτος τομέας του χορού θα περιλαμβάνει ως μαθήματα τον κλασικό και σύγχρονο και παραδοσιακό χορό, τη μουσική, το θέατρο και τα εικαστικά.
Το σύνολο των ωρών των μαθημάτων καλλιτεχνικής παιδείας θα είναι 13-14 ώρες συνολικά.
Όλα αυτά πιστεύω και ευελπιστώ ότι θα γίνουν με τον καλύτερο τρόπο από τις 11 Σεπτεμβρίου που θα γίνουν και τα επίσημα εγκαίνια και η λειτουργία. Όλο αυτό το διάστημα θα εμείς θα προετοιμαστούμε. Φυσικά θα είμαστε στη διάθεση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ό,τι μας υποδείξουν θα το κάνουμε. Ο χώρος είναι κατάλληλος. Ήδη υπάρχουνε οι υποδομές οι αντίστοιχες και σε κάθε περίπτωση όποια τυχόν αδυναμία υπάρχει θα την καλύψουμε. Επίσης η μετακίνηση των μαθητών θα γίνεται με δημόσια δαπάνη με λεωφορεία και δεν θα υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Ότι δηλαδή συμβαίνει και στο Μουσικό Σχολείο. Επίσης θα παρέχεται και γεύμα ενδιάμεσα.
Νομίζω ότι σε πρώτη φάση είμαστε σε πολύ καλή βάση και κατεύθυνση. Φυσικά θα ανταποκριθούμε. Μην ξεχνάτε πως η κοινωνία της Πετρούσας το θέλει πολύ καθ’ ότι εκεί υπάρχει και υπόβαθρο καλλιτεχνικό. Όπως όλοι ξέρουμε έχει σχέση με το θέατρο, με τη ζωγραφική, τον χορό και θεωρώ ότι είναι ίσως και μία καλή ευκαιρία να δημιουργήσουμε μία δομή με μεγάλη δυνατότητα και προοπτική.
Επίσης υπάρχει η μεγάλη παρακαταθήκη από τη συλλογή του μεγάλου καλλιτέχνη από την Πετρούσα του κ. Κουγιουμτζή και νομίζω ότι ίσως είναι μία ευκαιρία αν όλα τα εκθέματα του εκτεθούν σε εκείνο τον συγκεκριμένο χώρο μέσα για να είναι προσβάσιμα και προς όλο τον κόσμο που θα έχει σχέση με αυτό το καλλιτεχνικό κομμάτι.
Κύριε Δήμαρχε, κάτι τελευταίο. Αυτή είναι η σχολική δομή που διεκδικούσε και ο Δήμος Δοξάτου και δεν τα κατάφερε;
Ναι, είναι αλήθεια ότι το διεκδικούσαν και άλλοι. Το θέμα δεν είναι αν το κατάφερε ή όχι. Το θέμα είναι αν υπήρχε ο κατάλληλος χώρος. Θεωρώ ότι η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, γνωρίζοντας και κάνοντας την επιτόπια αυτοψία, έκρινε ότι είναι πιο χρήσιμο και σκόπιμο να είναι σε πιο προσβάσιμο μέρος όπου υπάρχει ένα σχολείο έτοιμο, ανακαινισμένο, με πλήρη ενεργειακή αναβάθμιση. Και σας λέω… Αυτός ήταν ο λόγος και τίποτα παραπάνω για να μην μπει κάποιος σε άλλα πράγματα, τα οποία δεν είναι όμως της παρούσης συζήτησης.

