Η έλευση κάθε νέας χρονιάς έχει συνδεθεί με αλλαγές σε αυτοδιοικητικό επίπεδο όσον αφορά τα σχήματα διοίκησης Περιφερειών και Δήμων, καθώς συνήθως οι Περιφερειάρχες και οι Δήμαρχοι προχωρούν σε… ανασχηματισμό των διοικήσεων, προχωρώντας σε αλλαγές προσώπων και σε αλλαγές αρμοδιοτήτων.

Σε τοπικό επίπεδο, το ενδιαφέρον στρέφεται στον Δήμο Δράμας, όπου ο Δήμαρχος κ. Γιώργος Παπαδόπουλος αναμένεται να προχωρήσει σε αλλαγές, η έκταση των οποίων θα διαπιστωθεί στην πράξη. Πάντως, αυτό είχε συμβεί και στο τέλος του 2024, όταν και είχε ανακοινωθεί νέο σχήμα για το 2025.

Όσον αφορά τα πρόσωπα που ασκούν τώρα διοίκηση, εκτιμάται ότι υπάρχουν κάποια τα οποία είναι… αμετακίνητα, άλλα τα οποία θα βρεθούν με νέο ρόλο και άλλα τα οποία θα βρεθούν στον… πάγκο, ώστε να δοθεί χώρος και ρόλος και σε άλλους Δημοτικούς Συμβούλους.

Όσον αφορά την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης αναμένεται να προχωρήσει σε αλλαγές στο σχήμα διοίκησης, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στο αν σε αυτές θα συμπεριλαμβάνονται και οι χωρικοί Αντιπεριφερειάρχες ή όχι.

Βέβαια, οι όποιες αλλαγές στην αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού αναμένεται να αποσαφηνιστούν το επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς το 2025 ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες και νέα πρόσωπα ή παραμένοντες στη διοίκηση θα πρέπει να λάβουν επίσημα γνώση.

 

Το μπιζέλι

 

 

Την προηγούμενη εβδομάδα η κοινή δήλωση έξι Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας με την οποία ασκούνταν κριτική προς τη διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ για τις πληρωμές στο Μέτρο 23, έφερε τον Βουλευτή του Νομού Δράμας κ. Δημήτρη Κυριαζίδη στο επίκεντρο της πολιτικής σκηνής. Οι έξι Βουλευτές από περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, Φωτεινή Αραμπατζή, Θεόδωρος Καράογλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Γιάννης Πασχαλίδης, Γιάννης Γιώργος και Δημήτρης Κυριαζίδης, στη δήλωσή τους έκαναν λόγο για έωλους, καταχρηστικούς και άδικους αποκλεισμούς δικαιούχων αγροτών από τις πληρωμές του Μέτρου 23. «Παρά το σήμα κινδύνου, που εκπέμψαμε με αφορμή την συμπληρωματική πληρωμή των συνδεδεμένων ενισχύσεων, δυστυχώς, όπως φαίνεται, η διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ, αποφάσισε να εφαρμόσει αναδρομικά και εκ των υστέρων, φίλτρα ελέγχου και αντιπαραβολής ιδιοκτησιακού καθεστώτος για πληρωμή αποζημίωσης με έτος αναφοράς το 2024», αναφέρονταν ακόμη στη δήλωση.

Η εν λόγω δήλωση έλαβε τον χαρακτηρισμό «αντάρτικο» από μερίδα πανελλαδικών Μ.Μ.Ε., αν και διαφάνηκε ότι αφορούσε ένα συγκεκριμένο ζήτημα και δεν είχε στοιχεία ευρύτερης αμφισβήτησης της κυβερνητικής πολιτικής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στους έξι Βουλευτές απάντησε ο ΟΠΕΚΕΠΕ, στην ανακοίνωσή του οποίου, αναφέρονταν, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Για τις δηλώσεις που δεσμεύθηκαν, αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος, οι παραγωγοί θα πληρωθούν στο τέλος Δεκεμβρίου. Οι έλεγχοι σε σχέση με τα ΑΤΑΚ και το ΚΑΕΚ των ακινήτων δεν πρέπει να συγχέονται με το εν λόγω ζήτημα».

 

Το κολοκυθάκι

 

 

Η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας οδού περιελάμβανε αναφορές στην οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία τόσο από τον Βουλευτή της Ν.Δ. κ. Δημήτρη Κυριαζίδη όσο και από τον Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής κ. Αναστάσιο Νικολαΐδη.

Μάλιστα, στο συγκεκριμένο ζήτημα αναφέρθηκε στην ομιλία του και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστος Δήμας, ο οποίος σημείωσε, απευθυνόμενος προς τον κ. Νικολαΐδη: «

Για τη σύνδεση της Δράμας ήδη το Υπουργείο πέραν της εν εξελίξει Σύμβασης των 8 χιλιομέτρων τμήματος Δράμας-Καβάλας προχωρά και στο έργο ΣΔΙΤ, τη σύμπραξη δημοσίου-ιδιωτικού τομέα που αφορά την οδική σύνδεση Δράμας-Αμφίπολης. Ξέρω ότι γνωρίζετε, κύριε συνάδελφε, πως ήδη έχουν κατατεθεί από 1η Δεκεμβρίου οι δεσμευτικές προσφορές».

 

Το πεπόνι

 

 

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος έδωσε τον χρησμό του επίσημα με το τέλος των καθιερωμένων κομματικών μονοκρατοριών και εδώ την άνοιξη του 2027 θα έχουμε την εφαρμογή του χρησμού. Ποιοι με ποιους; Ποιοι οι συσχετισμοί; Πόσα τα κόμματα που θα εκπροσωπηθούν; Θα έχουμε μεγάλη ή μικρή κυβερνητική συμμαχία;

Το βέβαιο είναι ότι η σύνθεση κόμμα – κυβέρνηση – κράτος παίρνουν διαζύγιο, οπότε ο ερχομός του προεκλογικού 2026 έφτασε, ήρθε…

 

Η ρόκα