Τέσσερα σχολεία του Νομού Δράμας εντάχθηκαν στο πρόγραμμα ανακαίνισης σχολικών κτιρίων «Μαριέττα Γιαννάκου». Συγκεκριμένα, πρόκειται για το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Νευροκοπίου, το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Δράμας, το Ειδικό Νηπιαγωγείο Δράμας και το 2ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Καλαμπακίου.

Η σχετική δεύτερη σύμβαση υπογράφηκε την Παρασκευή 30 Μαΐου, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Πρόκειται για ένα έργο συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ, τα οποία προέρχονται από τη δωρεά της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, που αφορά παρεμβάσεις σε 426 σχολικές μονάδες, σε 245 Δήμους και στις 13 Περιφέρειες της χώρας.

Ειδικότερα ο αριθμός ανά Περιφέρεια έχει ως εξής:

-Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης 28

-Αττικής 102

-Βορείου Αιγαίου 10

-Δυτικής Ελλάδος 31

-Δυτικής Μακεδονίας 12

-Ηπείρου 17

-Θεσσαλίας 24

-Ιονίων Νήσων 11

-Κεντρικής Μακεδονίας 78

-Κρήτης 33

-Νοτίου Αιγαίου 17

-Πελοποννήσου 34

-Στερεάς Ελλάδος 29

Οι εργασίες προβλέπεται να αρχίσουν στις 15 Ιουνίου, με στόχο, το μεγαλύτερο μέρος τους να έχει ολοκληρωθεί έως την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, ώστε τα σχολεία να είναι λειτουργικά.

Οι παρεμβάσεις, περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:

-Ανακαίνιση χώρων υγιεινής & δημιουργία προσβάσιμων W.C. για ΑμεΑ,

-Επισκευές ραμπών ΑμεΑ,

-Εσωτερικοί και εξωτερικοί χρωματισμοί,

-Βελτιώσεις στον αύλειο χώρο, με γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ, καθώς και παιδικές χαρές σε νηπιαγωγεία.

Ο σχεδιασμός του προγράμματος εξασφάλισε την ένταξη τουλάχιστον μίας σχολικής μονάδας ανά Δήμο, δίνοντας προτεραιότητα σε:

-Ειδικά σχολεία,

-Μονάδες σε ακριτικές, νησιωτικές και παραμεθόριες περιοχές,

-Σχολεία σε περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές.

 

 

Το μπιζέλι

 

 

Την Παρασκευή 30 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου συνάντηση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη με τους 12 Περιφερειάρχες της χώρας.

Σε σχετική ανάρτησή του, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, ο οποίος συμμετείχε στη σύσκεψη, έκανε λόγο για «ουσιαστική και παραγωγική συνάντηση» και πρόσθεσε:

«Η συζήτηση κινήθηκε σε βάθος, από την πορεία των Περιφερειακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ μέχρι τα Περιφερειακά Σχέδια Ανάπτυξης που φιλοδοξούν να δώσουν ταυτότητα και κατεύθυνση σε κάθε τόπο. Τέθηκαν, μεταξύ άλλων, ζητήματα που αφορούν την επάρκεια φυσικών πόρων, τη λειψυδρία, την πίεση της κλιματικής κρίσης, τη γήρανση του πληθυσμού, την ανάγκη για σύγχρονες υποδομές και την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού.

Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε ειδικά στην ανάγκη ενίσχυσης της ανθεκτικότητας των περιφερειών απέναντι στην κλιματική κρίση, κάτι που προϋποθέτει, πέρα από στρατηγική πρόληψης, και ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων, με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον και τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.

Τόνισε, επίσης, την ανάγκη επιτάχυνσης της εφαρμογής του προγράμματος ΤΕΒΑ για την καταπολέμηση της φτώχειας.

Το δημογραφικό ζήτημα αποτέλεσε επίσης αντικείμενο συζήτησης, ως ένας καθοριστικός παράγοντας για την αναπτυξιακή πορεία πολλών περιοχών της χώρας, που απαιτεί μακρόπνοο και στοχευμένο σχεδιασμό.

Έγινε ακόμη αναφορά στο κρίσιμο ζήτημα της χαρτογράφησης των βοσκήσιμων γαιών, στη νέα φάση που ξεκινά μετά την κατάργηση του ΟΠΕΚΕΠΕ, μια διαδικασία που απαιτεί τεχνική επάρκεια, συνεργασία και ταχύτητα.

Η κοινή συνισταμένη όλων των τοποθετήσεων ήταν η ανάγκη για καθαρές αρμοδιότητες, γρήγορες αποφάσεις και έργα που δεν θα σκοντάφτουν σε γραφειοκρατικά εμπόδια.

“Η ανάπτυξη, για να έχει νόημα, πρέπει να είναι και δίκαιη και παντού. Και αυτό δεν είναι ευθύνη μόνο της κυβέρνησης ή μόνο των περιφερειών είναι υπόθεση όλων μας!” δήλωσε ο Περιφερειάρχης».

 

Το κολοκυθάκι

 

 

Στα πανεπιστήμια και στα γήπεδα συγχρόνως «πονά» το κράτος διαχρονικά με κοινό παρανομαστή την ατιμωρησία. Οι μπαχαλάκηδες από τη μια και οι VIP γκλάμουρ από την άλλη, φέρνουν εικόνες και συμπεριφορές απαξιωτικές και προσβλητικές ανάλογα την επικαιρότητα.

Γενεές επί γενεών, τα «αυτοδιοίκητα» σε χώρους μάθησης και άθλησης. Νομοθετήματα υπάρχουν, αποτέλεσμα όχι. Και είναι μια διαχρονική παθογένεια άλυτη.

 

Το ροδάκινο