Προχωρούν οι διαδικασίες για τον οδικό άξονα «Δράμα – Αμφίπολη», ο οποίος, όπως έχει ανακοινωθεί σε κυβερνητική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη τον Απρίλιο του 2021, θα πραγματοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ. Συγκεκριμένα η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπέβαλε αίτημα για έγκριση δέσμευσης ποσού 172.360 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%) για τη σύναψη σύμβασης παροχής υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης στην κατάρτιση και υποβολή φακέλου για την ένταξη του Έργου: «Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη» στις διατάξεις του σχετικού νόμου (3389/2005), με σκοπό την υλοποίησή του ως έργο Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, καθώς επίσης και για την υποστήριξή της για το σύνολο της διαδικασίας ανάθεσης της Σύμβασης Σύμπραξης του Έργου.

Υπενθυμίζεται πως το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Όπως αναφέρονταν σε σχετικό ΦΕΚ (του περασμένου Αυγούστου), όπου το οδικό έργο είχε χαρακτηριστεί ως Εθνικού Επιπέδου, η ένωση της Δράμας με τις γύρω μεγάλες πόλεις με ένα σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα, όπως είναι η Εγνατία Οδός, αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για όλους τους διερχόμενους οδηγούς, αλλά και όσους εισέρχονται στη χώρα μας από τα βόρεια σύνορα. Το συνολικό κόστος του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη εκτιμάται στα 150 εκατομμύρια ευρώ.

 

Το πορτοκάλι

 

 

Αντίστροφα έχει ξεκινήσει να μετράει ο χρόνος για τις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν, τον Οκτώβριο του 2023, καθώς έχει ξεπεραστεί κατά το ήμισυ η τρέχουσα θητεία, απομένοντας δύο χρόνια για τη στιγμή που οι πολίτες θα κληθούν να επιλέξουν στην κάλπη νέες δημοτικές και περιφερειακές ηγεσίες.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη υπάρχουν σε τοπικό επίπεδο οι πρώτες ανακοινώσεις νέων παρατάξεων, οι οποίες θα διεκδικήσουν τη ψήφο των δημοτών το 2023, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την παράταξη «Αγαπάμε Δράμα», με επικεφαλής και υποψήφιο Δήμαρχο Δράμας τον κ. Αριστείδη Μωυσιάδη. Άλλη μια παράταξη, σε τοπικό επίπεδο, η οποία έχει εκδηλώσει πρόθεση συμμετοχής στις επικείμενες εκλογές στον Δήμο Δοξάτου είναι η παράταξη «Πορεία Ανάπτυξης & Δημιουργίας» με επικεφαλής και υποψήφιο Δήμαρχο τον κ. Γιώργο Βογιατζή.

Πάντως, χωρίς αυτό να αφορά ειδικά τους προαναφερθέντες νέους σχηματισμούς, οι αλλαγές στον εκλογικό νόμο, έχουν αυξήσει γενικά τη δυσκολία κατάρτισης συνδυασμών, απαιτώντας μεγαλύτερο αριθμό υποψηφίων και σε περισσότερα κοινοτικά ψηφοδέλτια για να ανακηρυχθεί μια παράταξη. Και αυτό δεν αφορά μόνο τις παρατάξεις που τώρα ξεκινούν τον σχεδιασμό τους για τις επικείμενες εκλογές, αλλά και τις ήδη υπάρχουσες, οι οποίες εφόσον επιθυμούν να συμμετέχουν εκ νέου στις αυτοδιοικητικές εκλογές θα πρέπει σε πολλές περιπτώσεις να διευρύνουν το ήδη υπάρχον στελεχιακό δυναμικό.

 

Το μανταρίνι

 

 

Ο (χρωματικός) συνδυασμός «φανάρι» παίρνει τα σκήπτρα στην πιο μεγάλη οικονομία της Ευρώπης, αφού αποχωρούν Μέρκελ και Σόιμπλε και το ερώτημα είναι κατά πόσο αυτή η εξέλιξη θα έχει μεταδοτικότητα σε άλλες χώρες.

Για τη δική μας ήδη οι εξελίξεις στο ΚΙΝΑΛ έχουν αναφορά στο γερμανικό «φανάρι» το οποίο αναλαμβάνει τη διακυβέρνηση. Ο συσχετισμός δυνάμεων σε Ν.Δ. – ΚΙΝΑΛ – ΣΥΡΙΖΑ σε ένα ποσοστό ψηφοφόρων είναι μετακινούμενη άμμος, με πιο «συγγενική» σχέση ΚΙΝΑΛ – ΣΥΡΙΖΑ.

Η επιστροφή του Γιώργου Παπανδρέου στην κεντρική πολιτική σκηνή θα «ξυπνήσει» σε ένα ποσοστό «οικογενειακές» μνήμες και εδώ η μονοψήφια εκλογική αποτύπωση του ΚΙΝΑΛ έχει ορίζοντα διψήφιας ποσοστιαίας εκπροσώπησης.

Οι διεργασίες στο ΚΙΝΑΛ έως τις 5-12-2021, ημερομηνία ανάδειξης νέου πόλου αναφοράς, θα έχουν αντίκτυπο – επιρροή και στους υπόλοιπους κομματικούς σχηματισμούς, πόσο δε στην εκλογική βάση. Το 2022 έφτασε και είναι (προ)εκλογική χρονιά…

 

Το λεμόνι