ΑΡΘΡΟ

Του Captain Νικόλαου Κ. Μεταξά

ATPL

AIRLINE PILOT

B737NG AIRBUS 320

Εν όψει δε και του αγίου Δωδεκαημέρου υπενθυμίζω σε όλους σας και στον εαυτό μου τον λόγο του Προφήτου Ιωάννου του Προδρόμου: «Μετανοείτε, ήγγικε γάρ η Βασιλεία των ουρανών» και τον λόγο του Αποστόλου: «Μετανοείτε, καταρτίζεσθε, το αυτό ποιείτε και ο Θεός της ειρήνης έσται μεθ’ υμῶν.

Πρόλογος:

Θα ήθελα να γνωρίζουν οι αναγνώστες ότι τα τελευταία άρθρα μου βγαίνουν σε συνέχειες και αυτό γίνεται για ένα λόγο και μόνο, ότι τα θέματα στα οποία αναφέρομαι είναι άκρως επίκαιρα και χρειάζονται και λεπτό χειρισμό, αλλά και κάποια περαιτέρω ανάπτυξη, έτσι ώστε να είναι κατανοητά από το σύνολο των αναγνωστών του άρθρου. Έπειτα θέματα επικαιρότητος, αλλά και Διεθνοπολιτοκοικονομικά, Αμυντικά, Διεθνών Σχέσεων χρήζουν και μελέτης εκ μέρους μου, αλλά και μεγάλης προεργασίας με γνώμονα τον σεβασμό του αναγνωστικού κοινού της εφημερίδας «Εργασία… συν» και έπειτα των υπολοίπων αρθρογράφων.

Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας, αλλά και για τον χρόνο σας που διαθέτετε για την ανάγνωση των άρθρων μου.

Το θαύμα και τα θαύματα που συμβαίνουν στους Άγιους Ισιδώρους στον Λυκαβηττό.

Θέματα που καίνε και που περιέργως η νομενκλατούρα αυτής της χωράς δεν τα ακουμπά. Άραγε γιατί;

Μέχρι που γραφόταν το κείμενο αυτό, αλλά και πριν αρκετό χρόνο, που το θέμα ήρθε στην επιφάνεια δεν είχαμε ουσιαστικές κινήσεις εκ μέρους της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Εύχομαι σύντομα να δοθούν λύσεις που θα φέρουν ηρεμία και όχι σκανδαλισμό του ποιμνίου. Γιατί ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν θα διώξει τον παπά Λουπασάκη από τον Λυκαβηττό – το πολύ να τον μεταθέσει, σε άλλη ενορία. Κάποιοι και ποιοι άραγε τον υποστηρίζουν.

Αλλά έθεσε σε αργία από κάθε ιεροπραξία τον Πάτερ Αντώνιο της Κιβωτού του Κόσμου;

Δεν γνωρίζω το ποιος λέγει ψέματα ή αλήθειες και εάν όλα αυτά μέσα από τη λάσπη που πετιέται από τον ανεμιστήρα λερώνει και αμαυρώνει ανθρώπους και συνειδήσεις, αλλά εάν συμβαίνουν όλα αυτά που τους καταμαρτυρούν σίγουρα πρέπει να έχουν την ίδια αντιμετώπιση στις παραβατικότητες που έχουν προβεί, εάν έχουν προβεί…

Η γνωστή παροιμία πού λέει ότι «τον πλούτο πολλοί εμίσησαν, την δε δόξαν ουδείς» την γνωρίζετε, αλλά μάλλον δεν ισχύει στην περίπτωση του π. Αντωνίου. Είναι ἡ εξαίρεση του κανόνος. Και ο πλούτος δικός μας και η δόξα. Αλλά ουδείς δύναται δυσί κυρίοις δουλεύειν. Δύο καρπούζια δεν χωρούν κάτω από την ίδια μασχάλη.

Ο παφλασμός που δημιουργεί η «ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ» στο πέρασμά της εδώ και χρόνια στην Ελληνική Κοινωνία και όχι μόνο, δεν είναι για να την αγνοήσει κάποιος.

Και στα ήσυχα νερά και τα ανήσυχα δεν έχεις παρά να την παρατηρήσεις. Να την δεις. Άλλοτε να την θαυμάζεις και εσχάτως να την λοιδωρείς.

Έπειτα η πρόσφατη ανοικτή συνέντευξη του Δημάρχου Βάρης, Βάρκιζας και Βουλιαγμένης Κ. Κωνσταντέλου (19/11 22), όπου δημόσια μέμφεται την Εκκλησιά της Ελλάδος ότι με το εκεί Ορφανοτροφείο στη Βάρη, ότι η Εκκλησιά κάνει μπίζνες με το Ίδρυμα αυτό που λειτουργεί επί ένα αιώνα.

«Ετοιμάζεστε να παραδώσετε το Ορφανοτροφείο σε επιχειρηματικά συμφέροντα κερδοσκοπώντας». Με αντίστοιχες βαρύτατες κατηγορίες κατά της Διοίκησης του Εκκλησιαστικού Ορφανοτροφείου Βουλιαγμένης (της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών), ο Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης απάντησε στις εξελίξεις που αφορούν το ιστορικό ίδρυμα το οποίο φιλοξενεί ορφανά παιδιά για περίπου έναν αιώνα» «Σε απάντησή της από 11 Νοεμβρίου 2022 επιστολής σας η οποία κοινοποιήθηκε στον Δήμο μας χθες 14-11-2022 το περιεχόμενο της οποίας αποκρούομε ως αντιφατικό, προσχηματικό και αναληθές σας υπενθυμίζουμε- επισημαίνουμε τα εξής:…». Έτερο θέμα επίσης σοβαρό.

Όπως από τον Αλευροβιομήχανο Κ. Λούλη μεγάλου δωρητή της Κιβωτού, μιας και η τοπική εφημερίδα ΜΑΓΝΗΣΙΑ με άρθρο της αναφέρει ότι ο δωρητής Κ. Λούλης πηρέ 1.000.000 ευρώ για τη δωρεά που έκανε στην Κιβωτό, από την ΜΚΟ, όπως επίσης και για τη δωρεά προς την Μητρόπολης Δημητριάδος, ο οποίος δημόσια είπε ότι έδωσε δωρεές ύψους 100.000.000 ευρώ στη Μητρόπολη Δημητριάδος και δη στον Μητροπολίτη κ. Ιγνάτιο και τα χρήματα χάθηκαν χωρίς να γίνει κάτι. Το είπε μάλιστα σε τηλεοπτική εκπομπή δυο φόρες.

«Στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη 24/11/2022 εμφανίστηκε ο βιομήχανος και δωρητής ακινήτου στο Διμήνι, Κώστας Λούλης, αναφερόμενος στην υπόθεση της Κιβωτού του Κόσμου. Ο κ. Λούλης τόνισε για την υπόθεση ότι “η δικαιοσύνη θα καταλήξει σε ένα πόρισμα. Αν ο πατήρ Αντώνιος είναι αθώος θα χαρώ και τότε σημαίνει ότι και το κράτος έχει κάνει καλά την δουλειά του. Εάν είναι ένοχος θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και στην πρόνοια που δεν έκανε αυτό που όφειλε να κάνει”.

Ο Αντιδήμαρχος Βόλου, έριξε και τα βέλη του στον Μητροπολίτη Ιγνάτιο, τονίζοντας ότι και στο παρελθόν έχει κάνει κάποιες δωρεές, δίνοντας 100 εκ. ευρω, στη Μητρόπολη Δημητριάδος, τα οποία όπως τόνισε, εξαφανίστηκαν. “Ρωτήστε τον Μητροπολίτη Ιγνάτιο να σας πει τι τα έκανε τα λεφτά” είπε ο κ. Λούλης».

Το τονίζω και πάλι δεν γνωρίζω το ποιος λέγει αλήθειες και ποιος ψέματα σε όλες τις υποθέσεις αυτές, αλλά από μεριά εκκλησιαστικής Αρχής δεν υπάρχει η αυτή ισότιμη σοβαρή αντιμετώπιση.

Άρα από μεριά επίσημης Εκκλησίας δεν έχουμε την ιδία αντιμετώπιση, ευαισθησία, ώτα ανοικτά και ευήκοα, ούτε και την ίδια εφαρμογή της νομοθεσίας. για θέματα τα οποία είναι πολύ σοβαρά. Τι λέτε Αρχιεπίσκοπε κ. Ιερώνυμε;

Θαυματολογία.

Πάντα ο λαός του Θεού που είναι πιστός, θα αναζητεί το θαύμα, δια μέσου αυτού και των Αγίων που κατά παραχώρηση Θεού επιτελείται, θα επιβεβαιώνει την ύπαρξη της οντότητάς του, αλλά και την απρόκοπη προσπάθεια που δίνει για να γευτεί κατά το ανθρωπινό κάτι από το Θείο, το όποιο προσδοκά στην αιώνια ζωή.

Το εάν υπάρχουν κάποιοι που το εκμεταλλεύονται, με κάθε τρόπο, αυτό ούτε πτοεί το θρησκευτικό φρόνημα του λαού του Θεού, ούτε και τον κάνει να λοξοδρομεί από τα πιστεύω του και στο διάβα της Διδασκαλίας, αλλά και της Αποστολικής Εκκλησίας, πάντοτε υπήρχαν εκ των έσω πολέμιοι και αγύρτες, αυτό όμως ουδέποτε έκαμψε το φρόνημα και τον σεβασμό προς την αυτού Θεότητα τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό.

Ούτως ή άλλως το έχει ανάγκη στο διάβα της ζωής του και επιτελούς θα πρέπει να καταλάβουν, αλλά και να καταλάβετε, ότι καθημερινά συμβαίνουν γεγονότα –σημεία στον καθένα μας τα οποία έχουν επέμβαση από θεια προστασία.

Άγιοι Ισίδωροι:

Ο ιερέας σταμάτησε τη Θεία Λειτουργία για να κάνει τηλεφωνική παρέμβαση από τα Χανιά o παπά Λουπασακης.

Πολλοί θεωρούν το θαύμα ως το έκτακτο γεγονός που φέρνει μαζί της η πίστη. Είναι όμως αυτό θαύμα; Ποιος να είναι άραγε ο ορισμός του θαύματος που εκφράζει έγκυρα την ορθόδοξη χριστιανική θεολογία ;

Στην Καινή Διαθήκη τα θαύματα ονομάζονται σημεία, δηλαδή σημάδια. Σημάδια όμως τίνος; Της μέλλουσας βασιλείας του Θεού η οποία εξαγγέλλεται.

Επειδή τα θαύματα είναι σημάδια της Βασιλείας, γι’ αυτό και η προσοχή μας πρέπει να στραφεί εκεί που δείχνουν. Όταν το δάχτυλο δείχνει το φεγγάρι είναι ανόητο να κοιτάς το δάχτυλο. Αυτό σημαίνει ότι ο άνθρωπος δεν πρέπει να κάνει το λάθος να θέσει το θαύμα στο επίκεντρο, διότι έτσι δεν ωριμάζει πνευματικά.

Σε εκείνους που απορούν ή και διαμαρτύρονται γιατί δεν γίνεται και σε αυτούς κάποιο θαύμα, ο άγιος Χρυσόστομος θα απαντήσει: «Όταν η ανωριμότητα των ιουδαίων απαιτούσε θαύμα για να πιστέψουν, ο Χριστός τους έδωσε θαύματα. Αν δεν δίνει πολλά θαύματα, είναι σημάδι ότι μας τιμά, διότι δείχνει τη μεγαλύτερη ωριμότητα προς την οποία μας καλεί.» (Α’ ομιλία στην Πεντηκοστή).

Εάν ο άνθρωπος κάνει μόνο τα θαύματα κριτήριο της αληθείας, εύκολα μπορεί να περιπέσει σε πλάνη πνευματική, δηλαδή να εξαπατηθεί από τον διάβολο, ο οποίος θα του παρουσιάσει γεγονότα και σε άλλες θρησκείες ή και τεχνικές. Όμως οι άλλες θρησκείες δεν αποτελούν αποκάλυψη του Θεού και δεν φανερώνουν τη βασιλεία Του.

Σε όλη την ιστορία της Εκκλησίας – της αληθινής Εκκλησίας, δηλαδή της αδιαίρετης Εκκλησίας των πρώτων χιλίων χρόνων μετά Χριστόν και, στη συνέχεια, της Ορθόδοξης – ποτέ δεν έλειψαν οι θεοφόροι και θαυματουργοί άγιοι, που επιτελούσαν και επιτελούν θαύματα.

Σήμερα η πνευματικότητα έχει αποσυνδεθεί από τη χριστιανική της μήτρα και χρησιμοποιείται για να δηλώσει ένα σύνολο εντυπωσιακών ή ψυχολογικών εμπειριών. Στα πλαίσια αυτής της ψεύτικης πνευματικότητας διαστρέφονται οι βασικές αλήθειες του Ευαγγελίου, έτσι ώστε και το θαύμα να ερμηνεύεται συνήθως ως επίτευγμα των κρυμμένων, αναξιοποίητων μέχρι τώρα δυνάμεων του ανθρώπου ή της φύσης.

Για τους πραγματικά θαυματουργούς, τους Αγίους δηλαδή της Εκκλησίας μας, η έμφαση δεν δίδεται στο επίτευγμα, αλλά το όποιο κατόρθωμα έρχεται ως αποτέλεσμα της ενέργειας του Αγίου Πνεύματος στον μετανοούντα. Δουλειά του πιστού είναι να μετανοεί, δουλειά του Θεού είναι να τον δοξάζει με διάφορα σημεία.

Από το σύνολο των Πατέρων και θεολόγων Αγίων, το θαύμα σχεδόν απαξιώνεται όταν συγκρίνεται με την ύψιστη αρετή, την αγάπη! Η υποδεέστερη θέση του οφείλεται στο γεγονός ότι τα εντυπωσιακά σημεία προορίζονται βασικά για τους απίστους! Ουσιαστικά αποτελούν εισαγωγικά ερεθίσματα για αρχαρίους.

Το πρόβλημα είναι ότι εμείς μυωπικά προβαίνουμε σε λάθος αξιολόγηση. Καθώς οι άνθρωποι, σαν ανώριμα παιδιά, επιζητούμε το εντυπωσιακό, κινδυνεύουμε διαρκώς να επικεντρώνουμε τη προσοχή μας στη θαυματουργία και όχι στην αρετή. Το χάρισμα της θαυματουργίας κρίνει ο Θεός πότε θα το δώσει.

(συνεχίζεται…)