ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ BIROS DESIGN TEAM ΓΙΑ ΤΕΧΝΗΤΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΜΕΝΟ ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΗ ΚΑΙ ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΦΩΤΙΣΜΟ LED ΣΤΟ ΤΟΙΧΙΟ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Δημήτρης Μπύρος: «Ο τοίχος πρέπει να γίνει κάτι μοναδικό»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΠΥΡΟΣ ΛΑΤΣΑΣ

Την πρότασή της για το τοιχίο στην Αγία Βαρβάρα, στη δυτική είσοδο της πόλης της Δράμας, παρουσίασε η BIROS Design team, με στόχο η Δράμα, η «Πόλη των Υδάτων», να γίνει πιο όμορφη.

Η πρόταση αφορά τον «Τοίχο με τα Graffiti της Αγ. Βαρβάρας» και περιλαμβάνει ανακυκλωμένο καταρράκτη και νυχτερινό φωτισμό Led σε όλη την επιφάνεια του τοιχίου, με σκοπό να δοθεί μια παγκόσμια μοναδική ταυτότητα στην πόλη, χρησιμοποιώντας τα πλούσια φυσικά νερά της και καλωσορίζοντας παράλληλα τους επισκέπτες με ένα φανταστικό υδάτινο τοπίο.

Η εφημερίδα «Εργασία… συν» συνομίλησε με τον κ. Δημήτρη Μπύρο, ο οποίος αναφέρθηκε στις βασικές πτυχές της πρότασής του.

Κύριε Μπύρο παρουσιάσατε στο διαδίκτυο μία πρόταση για την αισθητική αναβάθμιση της Δράμας, δείχνοντας και συγχρόνως πώς θα λειτουργήσει όλο αυτό. Τι ακριβώς είναι αυτό που προτείνατε και πώς ξεκίνησε αυτή η ιδέα;

Η ιστορία αυτή ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια. Το πρώτο που ψάξαμε ήταν αν μπορούσε να γίνει συνεχόμενη υδάτινη ροή πάνω σε έναν τοίχο.

Μετά από ψάξιμο και μελέτη, βρήκαμε ότι μπορεί να γίνει εύκολα, χρησιμοποιώντας ένα ειδικό χρώμα που μπαίνει πάνω για να μην έχει φθορά όταν πέφτει το νερό. Βρεθήκαμε με τεχνικούς, βρεθήκαμε με ανθρώπους που ξέρουν πάνω στη ροή των τεχνητών υδάτων. Και αφού μας έδωσαν το OK, μετά προχωρήσαμε στον σχεδιασμό για το πώς μπορεί να γίνει.

Είναι μεγάλο το κόστος αυτής της καινοτομίας;

Μπορεί να γίνει εύκολα και με πολύ λίγα χρήματα. Και να γίνει η Δράμα επίκεντρο όλης της Ελλάδας στην είσοδο της πόλης. Φτάνοντας οι επισκέπτες να βλέπουν απέναντι όλα τα νερά. Να βλέπουν ένα λογότυπο «I LOVE ΔΡΑΜΑ», φωτεινό με LED από τη μία άκρη μέχρι την άλλη. Να φαίνεται μία ωραία εικόνα, φτάνοντας στην είσοδο της πόλης μας με αλλαγές χρωμάτων. Και το μόνο που θέλει είναι συντήρηση, αλλά αυτό θα γίνει μετά από 5 χρόνια.

Πιστεύω ότι πρέπει να φύγει εκείνο το χάλι από εκεί και θέλω να σας πω ότι κάποτε η Δράμα πρέπει να γίνει πόλη.

Η επιφάνεια που θα τρέχει το νερό θα είναι τσιμεντένια ή θα είναι γυάλινη;

Θα είναι όπως ακριβώς είναι και τώρα. Δηλαδή τσιμέντο, βαμμένο με ένα ειδικό χρώμα, το οποίο θα πέφτει νερό επάνω και θα δημιουργεί καταρράκτη. Δημιουργώντας τον καταρράκτη από κάτω θα γίνει ένα μικρό αυλάκι ενός ορισμένου ύψους που θα ανακυκλώνεται το νερό που θα πέφτει εκεί.

Θα το πηγαίνει στην άκρη, από κει θα το ανεβάζει ένας κινητήρας και θα δημιουργεί ένα ας το πούμε «αυτόματο πότισμα» με δωρεάν νερό που θα αντλείται όταν αυτό δεν επαρκεί από τις πηγές της Αγ. Βαρβάρας.

Σιντριβάνι δηλαδή;

Περίπου σιντριβάνι και όταν έχουμε ροή του νερού θα μπαίνει, θα παίρνει από μέσα από την Αγία Βαρβάρα και αυτό θα συνεχίζεται επ’ αόριστο.

Αυτό είναι όλο και όλο το σκεπτικό της ιστορίας, γιατί κάποτε εκείνος ο τοίχος πρέπει να γίνει κάτι μοναδικό.

Υπάρχει κόστος για αυτό; Το ξέρουμε;

Το κοστολόγιο υπάρχει ανάλογα με τη χρήση των χρόνων. Αλλά αυτό δεν μπορώ να το πω τώρα. Πρέπει να μιλήσουμε με συγκεκριμένα στοιχεία και αφού υπάρξει ενδιαφέρον να μας αναθέσουν το έργο. Μετά μπορούμε να δούμε κομμάτι-κομμάτι πώς θα γίνει.

Να διευκρινίσω κάτι σημαντικό. Ο σκοπός μας δεν είναι να μας αναθέσουν σε εμάς την κατασκευή αυτή. Ο σκοπός μας είναι να δώσουμε στη Δράμα μία ιδέα το πώς μπορεί να γίνει. Ο τοίχος εκείνος για τόσα χρόνια είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να δει κάποιος μπαίνοντας στην πόλη μας. Να δώσουμε μία άλλη φωνή στην πόλη.

Όταν λέτε «εμάς δεν είναι ο σκοπός μας…», εννοείτε την εταιρεία σας BIROS PRINT;

Έτσι ακριβώς. Δεν είναι σκοπός της εταιρείας μας να προβεί στην κατασκευή. Εμείς θέλουμε να δώσουμε την ιδέα να υλοποιηθεί, να φέρουμε σε επαφή τους ανθρώπους που κατέχουν τις τεχνικές συμβουλές με τους αρμόδιους στον Δήμο της Δράμας γιατί κάναμε τη μελέτη.

Μπορούμε εν κατακλείδι να δώσουμε ό,τι έχουμε στα χέρια μας, με λίγα λόγια μπορούμε να δώσουμε τα πάντα για να γίνει το έργο, αλλά δεν είμαστε εργολάβοι, ούτε εταιρεία που εξειδικεύεται σε τέτοιες εργασίες προκειμένου να το αναλάβουμε και να το κατασκευάσουμε εμείς… Απλά, εμείς προωθούμε αυτή την ιδέα για την πόλη μας.

Κύριε Μπύρο σας ευχαριστώ πολύ.

Και εγώ σας ευχαριστώ κ. Λάτσα για την ευαισθητοποίηση, βλέποντας την παρουσίασή μας αυτή στα Social Media, να αφιερώσετε χρόνο να έρθετε να ρωτήσετε και να μας φιλοξενήσετε, δίνοντας μας βήμα στην έντυπη μορφή της εφημερίδα σας, αλλά και στην ηλεκτρονική σας έκδοση.