ΑΡΘΡΟ
του Παναγιώτη Χατζηγεωργίου
Δικηγόρου Δράμας
Ναι υπάρχουν αρκετοί που τα πιστεύουν. Και πολλοί από αυτούς καλοπροαίρετα. Και όχι γιατί έχουν εξαπατηθεί και παραπλανηθεί από την προπαγάνδα του Αδώνιδος και της κυβέρνησης. Έτσι συμβαίνει στην πραγματική ζωή. Δεν μπορεί όλοι να συμφωνούμε σε όλα. Αλλά και δεν μπορεί να έχουμε όλοι δίκιο.
Δυστυχώς ή ευτυχώς η αλήθεια είναι αμείλικτη. Πέρα και πάνω από αριθμούς και στοιχεία, επιχειρήματα και προπαγάνδα ένθεν – κακείθεν. Είναι το πώς βιώνει την κατάσταση ο κόσμος. Ασθενείς. Γιατροί. Νοσηλευτές. Εργαζόμενοι. Γιατί για να φθάσουμε στο σημείο να ξεσηκώνεται το σύμπαν. Να χρειάζεται ΜΑΤ, ΔΙΑΣ, ΟΠΚΕ και οσονούπω Εθνοφρουρά και Στρατός, όπως στις ΗΠΑ του Τραμπ, για να μπορεί ο Υπουργός Υγείας να επισκεφθεί τα Νοσοκομεία μας, πρέπει το ΕΣΥ να βρίσκεται σε οριακό σημείο.
Διότι η κοινωνία ξεσηκώνεται, όταν δεν αντέχει πλέον. Και είναι αστείο να λέγεται ότι η ΑΝΤΑΡΣΥΑ μπορεί να ξεσηκώσει το Πανελλήνιο. Πως το ΚΚΕ έχει ήδη επιβάλλει δικτατορία του προλεταριάτου. Πως γιατροί, νοσηλευτές, εργαζόμενοι είναι ακραίοι κομμουνιστές, που θέλουν Σοβιετία. Αν είχαν τόση δύναμη θα είχαν ξεφορτωθεί τον Άδωνι. Θα είχαν ρίξει τον Μητσοτάκη. Θα έστελναν τη ΝΔ στα αζήτητα.
Τότε; Τι; Πώς; Γιατί φθάσαμε σε αυτή την κατάσταση; Γιατί ο πάνδημος ξεσηκωμός; Γιατί οι ακραίες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας; Γιατί η βίαιη καταστολή; Που δεν περιποιεί βέβαια τιμή στα Νοσοκομεία μας και στο ΕΣΥ, στη Δημοκρατία μας και στη χώρα.
ΟΚ προσωπικά από ιδιοσυγκρασία και κουλτούρα προτιμώ ειρηνικές διαμαρτυρίες, που ενίοτε μπορεί να φέρουν και καλύτερα αποτελέσματα. Όχι βέβαια, όπως αυτές που θα ήθελαν ο Υπουργός και η κυβέρνηση. Όπως λόγου χάρη με ένα περιβραχιόνιο στο μπράτσο και συνέχιση της εργασίας δίχως καν άρθρωση λόγου.
Αλλά μιας και δεν είμαστε Κορέα (σημ. έτσι γίνονταν εκεί παλιότερα απεργίες) ή Ινδία του Γκάντι (σημ. σιωπηλές διαμαρτυρίες ενάντια στη Βρετανική κυριαρχία), αλλά Ελλάδα και Ευρώπη και Δύση, οι ακραίες καταστάσεις και οι προκλήσεις επιφέρουν ενίοτε και ακραίες διαμαρτυρίες. Συχνό φαινόμενο στις Δημοκρατίες. Και ας ενοχλούνται οι κυβερνώντες. Που ενίοτε καταφεύγουν σε ακραία κατασταλτικά μέτρα. Τότε η κρατική βία και καταστολή δεν ενοχλούν ούτε την κυβέρνηση, ούτε τους υποστηρικτές της.
Μήπως ήρθε επιτέλους η ώρα, να παραδεχθούμε ως κοινωνία και ως χώρα, ως κυβέρνηση και ως Πολιτεία, πως το ΕΣΥ δεν είναι το καλυτερότερο που είχαμε ποτέ; Πως κινδυνεύει; Πως οφείλουμε να ανακρούσουμε πρύμνη, αν θέλουμε να έχουμε δημόσιο σύστημα Υγείας; Να αλλάξουμε ρότα; Να διαμορφώσουμε ένα εθνικό σχέδιο δράσης και διάσωσής του;
Δεν είναι φανερό ότι αυτά είναι τα αίτια της «εξέγερσης»; Και οι αφορμές ποιες είναι άραγε; Μήπως το ότι ο εν λόγω Υπουργός είναι προκλητικός, υβριστικός, τοξικός; Ακραία νεοφιλελεύθερος και ακροδεξιός; Μήπως εξωθεί την κατάσταση στα άκρα με τα κακοστημένα σόου του, τα οποία όμως έχουν πέραση στο ακραίο ακροατήριο της ΝΔ; Μήπως παίζει και μικροκομματικά παιχνίδια με στόχο μια τραμπική Ελλάδα του αύριο; Μήπως είναι τελικά επικίνδυνος για το ΕΣΥ και για τη χώρα;
Τι όχι; ΟΚ να δεχθώ ότι δεν είναι έτσι. Ας μου πει όμως κάποιος υποστηρικτής του, ποιος άλλος Υπουργός Υγείας σε αυτή τη χώρα από συστάσεως του Ελληνικού κράτους προκαλεί τόσες και τόσο ακραίες αντιδράσεις; Αλλά και ποιος άλλος Υπουργός αυτής της κυβέρνησης έχει γίνει κόκκινο πανί για την κοινωνία; Ούτε καν οι ομογάλακτοί του Βορίδης και Πλεύρης δεν τα κατάφεραν έτσι. Ούτε καν ο Τσιάρας ως Υπουργός Γεωργίας, δεν είχε γεννήσει τέτοιες αντιδράσεις σε αγρότες, που ξεκληρίζονται και σε κτηνοτρόφους, που θανατώθηκαν τα ζώα τους.
Και για όσους συνεχίζουν να υπερασπίζονται τον Άδωνι και το έργο του, τις συμπεριφορές του και τη ρητορική του, γιατί ίσως πιστεύουν πως αυτό βοηθά τη χώρα, πως ευνοεί τη ΝΔ, την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό, δεν λέω μπορεί να έχουν και δίκιο. Ας συμβουλέψουν τότε όμως τον Μητσοτάκη, αντί να διώξει τον Άδωνι, να διορίσει καμιά δεκαριά ακόμη τέτοιους Υπουργούς.
Αν πιστεύουν πως έτσι θα απογειωθούν τα ποσοστά της ΝΔ. Πως έτσι θα είναι και πάλι πρώτη στις εκλογές και με διαφορά. Πως θα κατακτήσει την αυτοδυναμία. Ίσως και να τα καταφέρουν. Και να έχουμε και πάλι αυτοδύναμη ΝΔ.
Ε.Σ.Υ. όμως και χώρα δεν ξέρω για πόσο ακόμη θα έχουμε…

