ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

«Το μήνυμα που θέλουμε να δώσουμε είναι ότι “στηρίζομαι και στηρίζω”»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Ενημερωτική ημερίδα με θέμα «Εμείς, ΕΣΥ και τα δίκτυα κοινωνικής προστασίας» πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 18 Φεβρουαρίου 2027 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δράμας. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Γενικό Νοσοκομείο Δράμας, σε συνδιοργάνωση με την Ιερά Μητρόπολη Δράμας, την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και τον Δήμο Δράμας.

Μεταξύ άλλων παρευρέθηκαν και έκαναν εισηγήσεις ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δράμας κ. Δωρόθεος, η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Δράμας κ. Σοφία Τσακιρίδου και η Αντιπρόεδρος του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Κατερίνα Χατζηδημητρίου.

«Το “όλοι μαζί μπορούμε” να το κάνουμε “όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα”»

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις της η Διοικήτρια του Γενικού Νοσοκομείου Δράμας κ. Θεσσαλονικιά Καρατζόγλου, η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε «στα πλαίσια εξωστρέφειας του Νοσοκομείου και της προβολής του έργου του, γιατί στην ουσία ο μέσος πολίτης ξέρει ότι το Νοσοκομείο παρέχει νοσηλευτικό έργο στα σώματα, ιατρικό έργο στα σώματα, δεν μπορεί να φανταστεί εύκολα ότι υπάρχει και άλλη διάσταση, γιατί ο άνθρωπος δεν ασχολείται μόνο με τη σωματική του υγεία. Και ο άνθρωπος και εμείς πρέπει να ασχοληθούμε και με την ψυχική του υγεία και πρέπει να επεκτείνουμε και σε επίπεδο κοινωνικής προστασίας».

Ακόμη, η κ. Καρατζόγλου σημείωσε: «Αυτή τη δουλειά κάνει η κοινωνική μας υπηρεσία -η κ. Μαργαριτοπούλου που είναι υπεύθυνη της κοινωνικής μας υπηρεσίας-, καθημερινά δίνει έναν αγώνα για τους ανθρώπους που ανήκουν σε κάποιες ιδιαίτερες κατηγορίες, που είναι ευάλωτοι, που είναι μόνοι, που πονούν στο σπίτι και δεν έχουν κάποιον να τους φροντίζει, που δεν υπάρχουν ίσως οι δυνατότητες κάποιων δομών να επεκτείνουν και να προστατεύσουν αυτούς τους ανθρώπους. Αυτή τη δουλειά την κάνει η κοινωνική μας υπηρεσία. Το επίκεντρο είναι πάντα ο άνθρωπος. Όχι απαραίτητα ο ασθενής σωματικά. Δηλαδή δεν μιλάμε για τη μετανοσοκομειακή φροντίδα, τη μετεγχειρητική, τη νοσηλευτική. Μιλούμε και για την ψυχική. Μιλούμε και για αυτό που θα κάνει με τον γείτονά του. Μπορεί να χρειάζεται να στηριχθεί η οικογένειά του σε επίπεδο κοινωνικό από την κοινωνική μας υπηρεσία, παρηγορητικό ή άλλο.

Επίσης, η κ. Καρατζόγλου επεσήμανε: «Όλη αυτή την γκάμα των παροχών επίσης τη δίνει το Νοσοκομείο και είναι κάτι που πρέπει να το μάθει ο πολύς κόσμος, αλλά συγχρόνως είμαστε εδώ για να ανταλλάξουμε καλές πρακτικές μεταξύ της δικής μας κοινωνικής υπηρεσίας –του έργου που παράγεται στο Νοσοκομείο- και όλων των υπολοίπων κοινωνικών δομών, της Περιφέρειας, του Δήμου, της Μητρόπολης και ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή θα το επεκτείνουμε και σε επίπεδο ιδιωτικό. Γιατί και οι ιδιωτικές δομές είναι αυτές που φροντίζουν το ίδιο. Το θέμα είναι ότι κάθε δομή δεν έχει ούτε τις ίδιες δυνατότητες, ούτε την ίδια εμβέλεια, ούτε τα ίδια μέσα, ούτε τους ίδιους ανθρώπους. Άρα καταλαβαίνετε ότι όταν συναντιόμαστε όλοι μαζί, πάντα έχουμε μπροστά μας τον άνθρωπο. Και φροντίζουμε να αποκαταστήσουμε όλα αυτά που προανέφερα».

Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις της, η κ. Καρατζόγλου τόνισε: «Αντιλαμβάνεστε ότι το αποτέλεσμα παράγει όχι μόνο ελπίδα, αλλά παράγει και ουσιαστική δουλειά και ουσιαστική φροντίδα. Ελπίζω ότι με όλα αυτά που θα ανταλλαγούν, θα φύγουμε σοφότεροι, θα φύγουμε δυνατότεροι και θα μάθουν και οι υπόλοιποι που ίσως δεν είναι έννοια τους καθημερινά να ξέρουν τι κάνουν αυτές οι υπηρεσίες, τι ακριβώς παράγεται και πόσο μπορούμε το “όλοι μαζί μπορούμε” να το κάνουμε “όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα”».

«Για να στηρίξω χρειάζεται να είμαι ανθεκτικός»

Μιλώντας στα τοπικά Μ.Μ.Ε., η κ. Χρυσή Μαργαριτοπούλου, κοινωνική λειτουργός στην κοινωνική υπηρεσία του Νοσοκομείου, ανέφερε: «Το μήνυμα που θέλουμε να δώσουμε είναι ότι “στηρίζομαι και στηρίζω”. Για να στηρίξω χρειάζεται να είμαι ανθεκτικός, χρειάζεται να έχω δίπλα μου συνεργάτες και όλο αυτό θέλουμε να διαδώσουμε και επίσης να δώσουμε και το μήνυμα, όπως είπε και η Διοικήτρια, ότι με γνώμονα τον άνθρωπο, γιατί εργαλείο δουλειάς μας είναι ο άνθρωπος και όχι το γραφείο μας και η διαδικασία την οποία διεκπεραιώνουμε».

Σχετικά με τον αριθμό όσων χρειάζονται στήριξη, η κ. Μαργαριτοπούλου επεσήμανε: «Βλέπουμε ότι με τον χρόνο τα αιτήματα και οι εξυπηρετούμενοι αυξάνονται. Κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει ένα έλλειμμα σε μια κοινωνικό-ψυχολογική υποστήριξη και γενικότερα σε ένα υποστηρικτικό πλαίσιο που ο καθένας χρειάζεται. Σκεφτείτε ότι υπάρχουν άνθρωποι μοναχικοί, μη εξυπηρετούμενοι, που χρειάζονται κάποιον να διαμεσολαβήσει για αυτούς».

Για τις υπηρεσίες που παρέχει η κοινωνική υπηρεσία του Νοσοκομείου, η κ. Μαργαριτοπούλου σημείωσε: «Είναι πάρα πολύ ευρεία αυτά τα θέματα. Μπορεί να είναι μια βιντεοκλήση με τους συγγενείς τους που είναι στο εξωτερικό έως το να διεκπεραιώσω μια αίτηση με 50 δικαιολογητικά σε μια μονάδα ψυχικής αποκατάστασης. Καταλαβαίνετε ότι ένας άνθρωπος ο οποίος νοσεί και είναι ασθενής, δεν μπορεί να αναλάβει κάτι τέτοιο. Εκεί ερχόμαστε και φυσικά με συμβουλευτική μέσα στον κλινική, όσο νοσηλεύεται, να παρέχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα προς όφελος του πολίτη».

«Κανένας πολίτης δεν είναι μόνος του»

Η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Δράμας κ. Σοφία Τσακιρίδου, σε δηλώσεις της, ανέφερε: «Το “Βοήθεια κατ’ οίκον” του Δήμου Δράμας πραγματικά είναι μια υπηρεσία, η οποία έχει να αφηγηθεί ιστορίες ανθρώπων. Ιστορίες ανθρώπων που είναι ηλικιωμένοι, που είναι μοναχικοί, που έχουν κάποια αναπηρία, αλλά παραμένουν μέσα στο σπίτι τους για την ψυχική τους ισορροπία».

Όπως είπε η κ. Τσακιρίδου, «όσο αποτελεσματικό και αν είναι το έργο κάθε υπηρεσίας, ποτέ από μόνη της αυτή η μονάδα δεν είναι ισχυρή. Ισχυρούς μας κάνουν η δικτύωση και οι διασυνδέσεις που έχουμε με τους άλλους φορείς υγείας και πρόνοιας. Και πραγματικά ο στόχος του Δήμου Δράμας και της κοινωνικής υπηρεσίας είναι να περάσει το μήνυμα ότι κανένας πολίτης δεν είναι μόνος του. Όλοι έχουν το δικαίωμα της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας και μάλιστα μέσα από το καλύτερο δυνατό οικογενειακό περιβάλλον».