ΑΡΘΡΟ

του Παναγιώτη Χατζηγεωργίου

Δικηγόρου Δράμας

Ορισμένοι ανιστόρητοι ακόμη και τώρα που φαίνεται να καταρρέει η ηγεμονία Μητσοτάκη εν μέσω σκανδάλων, σήψης και διαφθοράς επαναφέρουν το παλιό αυτοκαταστροφικό σύνθημα/δίλημμα της Αριστεράς. Τι Πλαστήρας, τι Παπάγος, ένα και το αυτό! Ή όπως το είχε πει ο Νίκος Ζαχαριάδης: «άσπρος σκύλος – μαύρος σκύλος, όλοι μια γενιά». Αυτά έλεγαν και στις ΗΠΑ πολλοί προοδευτικοί. Τι Δημοκρατικοί και τι Ρεπουμπλικάνοι; Τι Μπάιντεν/Καμάλα και τι Τραμπ; Ποια η διαφορά; Όλοι ίδιοι!!!

Μόνο που αποδεικνύει ενίοτε η Ιστορία ότι δεν είναι όλοι ίδιοι.

Τον Απρίλιο του 1950 ορκίσθηκε Πρωθυπουργός ο Πλαστήρας. Άμεσα ξεκίνησε τη διαδικασία για να κλείσει το κολαστήριο της Μακρονήσου. Να καταργηθεί το Γ’ ψήφισμα, που στήριζε το εμφυλιοπολεμικό καθεστώς. Να προωθήσει μέτρα επιείκειας, για να σταματήσουν οι εκτελέσεις πολιτικών κρατουμένων. Να απελευθερωθούν χιλιάδες. Ναι αλλά δεν ήταν ριζοσπαστικά, αντιλέγουν κάποιοι. Α μάλιστα…

Πώς είναι δυνατόν να ταυτίζεις ακόμη και πολιτικούς της αυτής παράταξης. Ίδιος ο Ζαχαριάδης και ο Κύρκος; Ίδιος ο Κωστής Στεφανόπουλος και ο Κώστας Μητσοτάκης; Ίδιος ο Ρήγκαν και ο Τραμπ; Προφανώς και όχι. Και δεν σου λέει κανείς αν έχει διαφορετική κοσμοθεωρία και πολιτική τοποθέτηση να συνταχθείς μαζί τους. Αλλά βρε αδελφέ, αν δεν κατανοείς τις διαφορές μεταξύ τους, κάπου ίσως αποδειχθείς λάθος. Και μπορεί να το πληρώσεις. Και εσύ. Και η παράταξή σου. Και η χώρα σου. Και η ανθρωπότητα.

Πολύ περισσότερο (αν και όχι πάντα) αν μιλάμε για πολιτικούς με διαφορετική κοσμοθεωρία και διαδρομή. Ο Κέννεντι στην κρίση της Κούβας, παρά τις αντιρρήσεις των στρατηγών του, επέλεξε τη διπλωματία και όχι τον πυρηνικό όλεθρο. Σε αντίθεση ο Τραμπ κήρυξε τον παράνομο πόλεμο στο Ιράν κόντρα στους στρατηγούς του και τον συνεχίζει καρατομώντας όποιον εκφράζει ενστάσεις. Ο ανεκδιήγητος έδωσε χάρη σε πάνω από 1.000 τραμπούκους που είχαν εισβάλει στο Καπιτώλιο. Έδωσε μέσα σε ένα χρόνο χάρη σε 150 για οικονομικά εγκλήματα, απάτες μέσω διαδικτύου, διακίνηση ναρκωτικών, κλοπή καταστήματος… Τους έσβησε πρόστιμα ύψους 1,6 δις!!! Ναι είχε κάνει και ο Μπάιντεν τέτοια. Σε 4 χρόνια είχε δώσει χάρη σε 80 άτομα και έσβησε πρόστιμα συνολικού ύψους 680.000 δολάρια. Ε, όπως και να το κάνουμε έχει μια διαφορά. Οκ το αντιλαμβάνομαι. Εσύ θα ήθελες να μην έχει δώσει καμία χάρη και να μην έχει σβήσει κανένα πρόστιμο. Ακόμη κι αν συνέτρεχαν οι νόμιμες προς τούτο προϋποθέσεις.

Μας λέει σε άρθρο του ο Σάκης Μουμτζής στο λίμπεραρ.γκρ. Όλα τα κόμματα και όλες οι κυβερνήσεις προεξάρχοντος του ΠΑΣΟΚ θέλουν πελατειακό κράτος. Και όλοι οι Πρωθυπουργοί κάνουν κυβερνήσεις με 55-60 Υπουργούς για να βολέψουν όλες τις Περιφέρειες και όλους τους πελάτες τους. Και ναι τώρα είναι η ώρα ο Μητσοτάκης να αναθεωρήσει το Σύνταγμα. Να κόψει τον ομφάλιο λώρο. Να γίνουμε επιτέλους σύγχρονη ευρωπαϊκή Δημοκρατία. Ε αφού ακόμη και ο Μουμτζής το διαπιστώνει σε καλό δρόμο είμαστε. Η λύση. Στέλνουμε ΠΑΣΟΚ και Αριστερά στον κάλαθο της Ιστορίας. Στηρίζουμε Μητσοτάκη, που μπορεί να κυβερνάει 7 χρόνια, να έκανε τη μεγαλύτερη Κυβέρνηση όλων των εποχών, να γίνεται επί των ημερών του το μάλε – βράσε, αλλά ο ίδιος δεν είδε και δεν ήξερε και δεν άκουσε τίποτε! Για να αναμορφώσει το πολιτικό μας σύστημα! Να μας κάνει Ευρωπαίους!!!

Και αντί η κατακερματισμένη και πολυδυασπασμένη αντιπολίτευση να αφουγκραστεί την κοινωνία και να ανταποκριθεί στην ιστορική επιταγή για συνεργασία. Έτσι ώστε να υπάρξει αξιόπιστη εναλλακτική προοδευτική πρόταση διακυβέρνησης. Γιατί μας τέλειωσαν οι μονοκομματικές κυβερνήσεις. Γιατί έτσι λειτουργούν οι σύγχρονες Δημοκρατίες. Γιατί μόνο έτσι υπάρχει ελπίδα για κάθαρση. Διορθωτικές κινήσεις. Φυγή προς τα εμπρός.

Διαγκωνίζονται ποιος θα είναι τριτοδεύτερος. Και δεν βλέπουν ότι κανείς δεν μπορεί μόνος. Και αφήνουν την παραπαίουσα κυβέρνηση Μητσοτάκη να παίζει εν ου παίκτοις. Και μας καλούν όχι σε συνεργασίες, αλλά σε ένταξη και σε συστράτευση. Γιατί μόνο με ΠΑΣΟΚ και Ανδρουλάκη κατά κάποιους και μόνο με Τσίπρα και νέο φορέα για άλλους, μπορεί να υπάρξει άλλη κυβέρνηση. Και δεν αντιλαμβάνονται ότι αυτή θα είναι η πλέον αποτυχημένη συνταγή. Που θα μας οδηγήσει σε μια νέα θητεία Μητσοτάκη. Ή άλλως, άλλη μια κυβέρνηση ΝΔ με άλλον Π/Θ και με την ίδια πάνω – κάτω πολιτική.

Και όλοι αυτοί που μας τα λένε αυτά, δίχως καν να τα πιστεύουν και οι πιο φανατικοί οπαδοί τους, εκ των πραγμάτων και μετά τις εκλογές που δεν θα δώσουν αυτοδυναμία και κυβερνητική λύση, θα αναγκαστούν να κάτσουν σε ένα τραπέζι. Να συνομιλήσουν. Να συνεργαστούν. Ας ελπίσουμε πως τότε θα αναγκαστούν να το κάνουν.

Το πρόβλημα όμως θα συνεχίσουν να το έχουν οι άλλοι. Αυτοί που ακόμη και τότε θα επιμένουν πως αυτά είναι μεσοβέζικα. Δεν είναι ριζική λύση. Πως πρόκειται για ψευτοδίλημμα. Επαναφέροντας το τι Πλαστήρας, τι Παπάγος; Τι Μητσοτάκης, τι Ανδρουλάκης, τι Τσίπρας ή τι άλλο πρόσωπο κοινής επιλογής; Όλοι ίδιοι. «Άσπρος σκύλος, μαύρος σκύλος, ούλοι μια γενιά».

Βυθισμένοι στις ιδεοληψίες τους. Προτιμούν την ιδεολογική καθαρότητα. Την περιχαράκωση. Την ήττα. Γιατί πρέπει λέει πρώτα να δούμε τα του οίκου μας. Γιατί δεν είναι ώριμες οι συνθήκες. Λες και ήταν ώριμες όταν ξεκίνησε η Επανάσταση του ‘21. Όταν ιδρύονταν το ΕΑΜ. Όταν ξεσηκώνονταν οι φοιτητές στο Πολυτεχνείο.

Και έλεγε ο Μάο: « Άσπρη γάτα, μαύρη γάτα, ποντίκια να πιάνει!». Κάποιοι δεν θέλουν γάτα. Προτιμούν το πάρτι με τα ποντίκια και τις ακρίδες της ΝΔ!!!