Δεν είναι λίγοι οι χρήστες smartphone που έχουν παρατηρήσει κατά καιρούς πως συζητούν για συγκεκριμένα θέματα και με «μαγικό» τρόπο να τους εμφανίζονται σχετικές διαφημίσεις.
Σύμφωνα με τον Νίκο Βασιλακάκη, αυτό συμβαίνει διότι τα smartphones… ακούν και στη συνέχεια όχι μόνο εμφανίζουν διαφημίσεις αλλά στέλνουν τα δεδομένα ακόμα και σε εισπρακτικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται.
«Ακούνε ότι λέμε, το Facebook, η Google….» είπε ο Νίκος Βασιλακάκης στο OPEN. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη το κινητό: «Ουσιαστικά κάνει τον ήχο κείμενο για να κρατήσει στοιχεία από τον χρήστη. Όταν ξεκινάς το κινητό στην ουσία σου λέει “θες να βελτιώνεις τη λειτουργία του κινητού σου;”. Μέσα στη βελτίωση της λειτουργίας του κινητού είναι να σε ακούει. Το πρόβλημα είναι ότι όλα έχουν γίνει τόσο έξυπνα. Εμείς είμαστε τόσο έξυπνοι;».
Όλα όσα το κινητό ακούει, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, δεν πάνε μόνο σε διαφημίσεις «αλλά και σε εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται που φτιάχνουν συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που αύριο θα σου εγκρίνουν δάνεια, θα σου πουν αν είσαι πιστωτικός εντάξει, σε βάζουν στις εισπρακτικές εταιρείες».
Σε ερώτηση για το αν όσα «ακούει» το κινητό είναι προσωποποιημένα ο κ. Βασιλάκης λέει «υποτίθεται ότι δεν είναι αλλά ας κάτσει ο άλλος να το αποδείξει». Για το τι θα συμβεί αν ο χρήστης του κινητού τηλεφώνου δεν δώσει συναίνεση να «ακούγεται» αποδεχόμενος όσα του εμφανίζονται ο κ. Βασιλάκης διευκρινίζει: «δεν μπορείς γιατί θα δεις ότι πας να κάνεις απλή χρήση στο κινητό και δεν θα γίνεται».
Σε σχέση με την αποδοχή cookies σε ιστοσελίδες, ο κ. Βασιλακάκης εξηγεί πως όσοι δεν τα αποδέχονται δεν βλέπουν όλα τα στοιχεία και «βγαίνει από το αμερικάνικο laundry cookie. Όταν πας στο καθαριστήριο στην Αμερική σου δίνει ένα laundry cookie για να πάρεις τα ρούχα σου. Το ίδιο cookie είναι που σε ακολουθεί στο κινητό».
Πηγή: ethnos.gr