
ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Δ. ΚΥΡΙΑΖΙΔΗ, ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΧΡ. ΤΟΨΙΔΗ, ΔΗΜΑΡΧΩΝ, ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ
Σύσκεψη για τον προγραμματισμό και την ιεράρχηση των τοπικών ζητημάτων πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2026 στο Διοικητήριο της Δράμας, με τη συμμετοχή του Βουλευτή της Ν.Δ. κ. Δημήτρη Κυριαζίδη, του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλου Τοψίδη, του Δημάρχου Δράμας κ. Γιώργου Παπαδόπουλου, του Δημάρχου Δοξάτου κ. Γιώργου Βογιατζή, του Δημάρχου Κ. Νευροκοπίου κ. Λευτέρη Ταμπουρίδη, του Δημάρχου Παρανεστίου κ. Αναστάσιου Καγιάογλου, του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Μιχάλη Μουρβετίδη, του θεματικού Αντιπεριφερειάρχη Κοινωνικής Πολιτικής κ. Αλέξη Παναγιωτίδη, του Εντεταλμένου Περιφερειακού Συμβούλου, αρμόδιου του τομέα Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς κ. Κωνσταντίνου Κόντου και του Εντετλαμένου Περιφερειακού Συμβούλου, αρμόδιου Ενέργειας και Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού κ. Αργύρη Πατακάκη.
Η συγκεκριμένη σύσκεψη ήρθε ως συνέχεια αντίστοιχης, η οποία είχε πραγματοποιηθεί στο Κ. Νευροκόπι, την Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2026 και είχε στο επίκεντρο το δημογραφικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Δράμα. Μάλιστα, στο ενδιάμεσο των δύο συσκέψεων, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη τοπικών φορέων με την Υπουργό Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας κ. Δόμνα Μιχαηλίδου σχετικά με την ένταξη της Δράμας στο Πρόγραμμα Μετεγκατάστασης με επιδότηση έως και 10.000 ευρώ σε οικογένειες που θα επιλέξουν να μετακομίσουν στην περιοχή.
Όπως εξήγησε ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, σε δηλώσεις του στα τοπικά Μ.Μ.Ε., μετά τη τηλεδιάσκεψη της περασμένης εβδομάδας με την Υπουργό, «προέκυψε ότι υπάρχουν και άλλα θέματα στην Π.Ε. Δράμας, τα οποία πρέπει να ιεραρχήσουμε μαζί με τους Δημάρχους, μαζί με τον Βουλευτή, μαζί με την Αντιπεριφέρεια. Είμαστε εδώ να κάνουμε αυτή την ιεράρχηση των προβλημάτων που υπάρχουν για να μπορέσουμε να τα απευθύνουμε στα αντίστοιχα Υπουργεία και ακόμη και στο γραφείο του κ. Κοντογέωργη, που είναι Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, για να βρούμε λύσεις, γιατί πολλές φορές τα προβλήματα λιμνάζουν και δεν μπορούμε να βρούμε λύσεις».
Ακόμη, επεσήμανε ότι σκοπός της σύσκεψης ήταν και ο προγραμματισμός των τοπικών προβλημάτων και ποια από αυτά μπορούν να επιλυθούν μέσα από την Περιφέρεια και τα χρηματοδοτικά της εργαλεία και ποια από αυτά θα αναλάβει ο κυβερνητικός Βουλευτής να τα μεταφέρει στα αντίστοιχα Υπουργεία. Ο κ. Τοψίδης έκανε λόγο για καταγραφή των θεμάτων που απασχολούν τους Δραμινούς και για προτεραιοποίηση, ώστε να δοθούν λύσεις σε χρόνια προβλήματα.
Όσον αφορά τον προγραμματισμό της Περιφέρειας, ο κ. Τοψίδης είπε: «Το επόμενο χρονικό διάστημα θα κάνουμε διαγωνιστικές διαδικασίες για νέες επιδιορθώσεις ασφαλτικών, για καθαρισμούς ρεμάτων, για διαγραμμίσεις, για στηθαία, για αυτά που είναι στην αρμοδιότητά μας συν κάποια κομμάτια πολιτιστικού ενδιαφέροντος που χρηματοδοτούμε στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας και όποια άλλα έχουμε προγραμματίσει, είτε αυτά αφορούν επιχειρήσεις, είτε αφορούν άλλα θέματα».
Η πορεία υλοποίησης των οδικών αξόνων
Απαντώντας σε ερωτήσεις για την πορεία υλοποίησης των οδικών αξόνων, ο κ. Τοψίδης επεσήμανε όσον αφορά τον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη: «Αυτό που μας είχαν πει είναι ότι στο πρώτο εξάμηνο του 20626, που διανύουμε, θα υπάρχει τελική προσφορά από τους τρεις ενδιαφερόμενους για το ΣΔΙΤ, για να μπορέσει να ξεκινήσει η διαδικασία για την αποπεράτωση του έργου. Στο α’ εξάμηνο θα έχουμε τα αποτελέσματα της εκκίνησης και του χρονοδιαγράμματος του συγκεκριμένου έργου. Πιέζουμε κάθε φορά που έχουμε συνάντηση με τον Υπουργό».
Τέλος, για τον άξονα Δράμα – Καβάλα, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σημείωσε: «Το κομμάτι Αμυγδαλεώνας – Κρηνίδες, το οποίο είναι σε εξέλιξη, χρηματοδοτείται με 55 εκ. ευρώ από την Περιφέρειά μας και με 15 εκ. ευρώ από το Υπουργείο Υποδομών για τις νέες τιμές που έχουν πάρει τα προϊόντα. Το υπόλοιπο κομμάτι για να ολοκληρωθεί είναι ύψους 120 εκ. ευρώ, τα οποία η Περιφέρεια αυτή τη στιγμή δεν έχει τους πόρους 120 εκ. στην οδοποιία, γιατί το ΕΣΠΑ έχει ολοκληρωθεί και το νέο Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης έχει 50 εκ. που είναι για Δήμους. Πρέπει αυτή την στιγμή να βρούμε ένα νέο πρόγραμμα. Θα περιμένουμε ειτε κάποιο καινούργιο πρόγραμμα Ανάκαμψης είτε οποιοδήποτε τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου για να ενταχθεί το υπόλοιπο κομμάτι. Δεν έχει χρονοδιάγραμμα το υπόλοιπο κομμάτι. Είναι 120 εκ. ευρώ και πρέπει να βρεθούν τα χρήματα. Η Περιφέρεια δεν έχει για να τα βάλει. Δεν είναι ότι δεν διατίθεται ή δεν είναι προτεραιότητα. Δεν υπάρχουν τα χρήματα στην Περιφέρεια για να μπουν».
Τι αποφασίστηκε στη σύσκεψη
Σε σχετική ανακοίνωση της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, σχετικά με τα αποτελέσματα της σύσκεψης, αναφέρονται τα εξής:
Μετά από ευρεία και εποικοδομητική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων, αποφασίστηκε συντονισμένα να γίνουν προγραμματισμένες συναντήσεις, με δέσμευση του Βουλευτή Ν. Δράμας κ. Δημήτριου Κυριαζίδη, με τους καθ’ ύλην αρμόδιους Υπουργούς, ώστε άμεσα να προωθηθούν, προς ωφέλεια των πολιτών όλης της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, τα εξής θέματα:
- α) Άμεση έναρξη των εργασιών υλοποίησης του οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης και σύνδεσης με την Εγνατία Οδό, καθώς και εξεύρεση χρηματοδότησης για τον οδικό άξονα Δράμας – Καβάλας.
β) Να ασκηθεί ιδιαίτερη πίεση στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το συντονισμό των δύο Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας (καθώς το οδικό δίκτυο ανήκει στην ευθύνη και των δύο Περιφερειών), προκειμένου της άμεσης αναβάθμισης του υπάρχοντος οδικού δικτύου Δράμας – Αμφίπολης.
2) Ανάπτυξη δικτύου φυσικού αερίου της Β’ φάσης σε όλους τους Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.
3) Διεκδίκηση δημιουργίας σχολής Μαρμάρου, καθώς και κατασκευής φοιτητικών εστιών στην περιοχή για τους φοιτητές του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.
4) Λήψη μέτρων στήριξης πρωτογενούς τομέα με σχεδιασμό διαχείρισης της άρδευσης (υδάτινοι ταμιευτήρες, Φράγμα Τεμένους).
5) Διεκδίκηση παραχώρησης κτιριακών εγκαταστάσεων από το Ταμείο Εθνικής Άμυνας για την αξιοποίησή τους στους Δήμους όπου ανήκουν.

