ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΘΟΥΝ ΜΕ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΣΠΡΑΧΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

  • Στις «Χρηματοοικονομικές καταστάσεις» αποτυπώνεται ποσό ύψους 3.725.612,45 ευρώ, το οποίο αφορά «Δουλευμένα έσοδα περιόδου» και το όποιο φέρεται να είναι ανείσπρακτο
  • Τι ανέφερε ο Δήμαρχος Δοξάτου και πρ. διευθυντικό στέλεχος της ΔΙΑΑΜΑΘ Γ. Βογιατζής σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δοξάτου
  • Δήλωση του Προέδρου της ΔΙΑΑΜΑΘ και Δημάρχου Δράμας Γ. Παπαδόπουλου: «Για όλα όσα δεν έγιναν υπάρχουν σίγουρα πολιτικές ευθύνες. Όμως το σημαντικότερο σήμερα είναι η ανακούφιση των συμπολιτών μας. Αυτό προέχει. Είναι πάντως προκλητικό όσοι δημιούργησαν αδιέξοδα να προσπαθούν να μετακυλήσουν τις ευθύνες τους»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΣΠΥΡΟΣ ΛΑΤΣΑΣ

Αναταραχή επικρατεί στη ΔΙΑΑΜΑΘ, μετά από τις εκατέρωθεν τοποθετήσεις τόσο του νυν Προέδρου και Δημάρχου Δράμας κ. Γιώργου Παπαδόπουλου όσο και του πρώην διευθυντικού στελέχους της επιχείρησης και νυν Δημάρχου Δοξάτου κ. Γιώργου Βογιατζή, σχετικά με οικονομικό άνοιγμα, το οποίο δεν αφορά ταμειακό έλλειμμα, αλλά μη είσπραξη χρημάτων.

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία και τους αριθμούς, έτσι όπως αποτυπώνονται ξεκάθαρα στις «Χρηματοοικονομικές καταστάσεις» που δόθηκαν στην Γενική Συνέλευση της ΔΙΑΑΜΑΘ, υπάρχει αναφορά σε ποσό ύψους 3.725.612,45 ευρώ, το οποίο εγγράφεται ως «Δουλευμένα έσοδα περιόδου».

Οι εν λόγω χρηματοοικονομικές καταστάσεις αφορούν την 21η χρήση και συγκεκριμένα την περίοδο από 1 Ιανουαρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2024. Όπως αποσαφηνίζει ο Πρόεδρος της ΔΙΑΑΜΑΘ κ. Παπαδόπουλος, πρόκειται για αποτύπωση που αφορά το 2022, καθώς όπως ανέφερε, κλείνοντας το 2022 και μπαίνοντας στο 2023, μαζεύονται όλα τα ζυγολόγια και με βάση αυτά καθορίζεται η τιμολογιακή πολιτική. Δηλαδή, κατά τον κ. Παπαδόπουλο, η αποτύπωση αυτή αφορά τη χρήση του 2022, μια χρονιά κατά την οποία διευθυντικό στέλεχος στη ΔΙΑΑΜΑΘ ήταν ο νυν Δήμαρχος Δοξάτου κ. Βογιατζής. Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, η είσπραξη των 3.725.612,45 ευρώ έπρεπε να είχε γίνει από την απερχόμενη Διοίκηση.

Σχετικά με το θέμα της ΔΙΑΑΜΑΘ υπήρξαν αναφορές και από την πλευρά του κ. Βογιατζή στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δοξάτου. Μεταξύ άλλων που ειπώθηκαν, είναι ότι ίσως και επειδή ήταν προεκλογική περίοδος, δεν έγινε η είσπραξη αυτού του ποσού, τονίζοντας όμως ο κ. Βογιατζής κατά τη διάρκεια της συζήτησης που αναπτύχτηκε προημερήσιας διάταξης πως ο ίδιος ήταν διευθυντικό στέλεχος και πως τις αποφάσεις τις έπαιρνε η διοίκηση, δηλαδή οι Δήμαρχοι που απάρτιζαν το Δ.Σ. Σημείωσε επίσης πως αν και πολλές φορές είχε διαφωνίες με τις αποφάσεις, ήταν υποχρεωμένος να τηρήσει αυτά που αποφασίζονταν από το σώμα. Παράλληλα, παρουσίασε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η επιχείρηση δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα.

Ερωτηθείς ο νυν Πρόεδρος της ΔΙΑΑΜΑΘ κ. Γιώργος Παπαδόπουλος από την εφημερίδα «Εργασία… συν», σχετικά με όσα έχουν προκύψει γύρω από τη ΔΙΑΑΜΑΘ το προηγούμενο χρονικό διάστημα, προέβη σε μία δήλωση που επιδέχεται σοβαρής ερμηνείας.

Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Πέρα από όσα μπορεί να ισχυριστεί ο οποιοσδήποτε, προσεγγίζοντας ένα θέμα από μια διαφορετική οπτική, υπάρχουν πρωτίστως τα γεγονότα. Και αυτά αποδεικνύονται με έγγραφα και αριθμούς. Η κατάσταση στη ΔΙΑΑΜΑΘ είναι άκρως προβληματική και αυτό προκύπτει από τα αριθμητικά δεδομένα και τις σχετικές εκθέσεις. Είμαστε εδώ, ως νέα διοίκηση, για να δουλέψουμε σκληρά και να καλύψουμε το χαμένο έδαφος. Για όλα όσα δεν έγιναν υπάρχουν σίγουρα πολιτικές ευθύνες. Όμως το σημαντικότερο σήμερα είναι η ανακούφιση των συμπολιτών μας. Αυτό προέχει. Είναι πάντως προκλητικό όσοι δημιούργησαν αδιέξοδα να προσπαθούν να μετακυλήσουν τις ευθύνες τους. Τα 3.700.000 ευρώ περίπου είναι δουλευμένα χρήματα και είναι αυτά τα χρήματα μη εισπραχθέντα, είτε γιατί δεν τα υπολόγισαν σωστά, είτε ακόμα και λόγω του ότι ήταν προεκλογική περίοδος και δεν εισπράχτηκαν».

Εν κατακλείδι, όποια και αν είναι η προσέγγιση του θέματος, η μη είσπραξη αυτού του ποσού σε προεκλογικές χρονιές, αναμένεται να επιβαρύνει όλους εμάς, τους πολίτες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, που θα κληθούμε να καταβάλλουμε αναλογικά το ποσό αυτό, ώστε να υπάρξει ένας εξορθολογισμός και να μπουν τα πράγματα σε μία κανονικότητα.

Άλλωστε το σημείο της δήλωσης του κ. Παπαδόπουλου περί προσπάθειας μετακύλισης ευθυνών από όσους δημιούργησαν αδιέξοδα, σίγουρα δεν αφορά τους πολίτες που δεν πλήρωσαν. Αντιθέτως εκτιμώ ότι αφορά όσους πήραν αποφάσεις (και πραγματικά δεν μπορώ να γνωρίζω ποιοι ήταν αυτοί), βάζοντας κάτω από το χαλί ό,τι ενοχλούσε και ό,τι φαινόταν.

Πάντως, ο κ. Βογιατζής τόνισε πως εκείνος δεν είχε κάποιο λόγο καθ’ ότι δεν ήταν Δήμαρχος, όπως δήλωσε, και δεν τον ενδιέφερε το θέμα. Φυσικά ούτε και ο κ. Παπαδόπουλος ήταν Δήμαρχος εκείνη την περίοδο. Όμως, το πρόβλημα πλέον βρίσκει και τους δύο στη θέση του Δημάρχου, τη ΔΙΑΑΜΑΘ σε αναζήτηση εσόδων και όλους τους πολίτες στη δυσάρεστη θέση να πληρώσουν.

Με δύο λόγια «βράσε όριζα» και ο λαός ας πληρώσει τώρα την όποια προσπάθεια να κρυφτούν τα προβλήματα και οι αυξημένες απαιτήσεις των προηγούμενων χρονιών κάτω από το χαλί…