
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΑΔΩΝΙ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ
«Άμεσο σχέδιο δράσης για μεγαλύτερη επιτυχία στην πρόσκληση προσωπικού στην Παθολογική κλινική»
- «Η Δράμα έχει ένα πολύ καλό νοσοκομείο, όπως λένε όσοι νοσηλεύονται εδώ. Και αυτό πρέπει να ακούγεται»
- «Το Νοσοκομείο έχει διάφορα προβλήματα, όπως και όλα τα Νοσοκομεία, αλλά το πραγματικά μεγάλο πρόβλημα είναι η Παθολογική κλινική. Είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι με αυτά που συμφωνήσαμε, θα έχουμε πολύ καλύτερο αποτέλεσμα στην επόμενη πρόσκληση»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΠΥΡΟΣ ΛΑΤΣΑΣ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Επίσκεψη στο Γενικό Νοσοκομείο Δράμας πραγματοποίησε την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2025 ο Υπουργός Υγείας κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος συνοδευόταν από τη Γενική Γραμματέα Υπηρεσιών Υγείας κ. Λίλιαν Βιλδιρίδη και τον Διοικητή της 4ης ΥΠΕ κ. Παναγιώτη Μπογιατζίδη. Τον Υπουργό Υγείας υποδέχτηκαν η Διοικήτρια του Νοσοκομείου κ. Θεσσαλονικιά Καρατζόγλου, ο Βουλευτής Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχάλης Μουρβετίδης, ο Δήμαρχος Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής κ. Αλέξης Παναγιωτίδης, καθώς και μέλη του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.

Αρχικά ο κ. Γεωργιάδης ξεναγήθηκε σε χώρους του Νοσοκομείου και ενημερώθηκε για τα έργα ανακαίνισης που έχουν γίνει ή βρίσκονται σε στάδιο υλοποίησης. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στο γραφείο της Διοικήτριας του Νοσοκομείου, παρουσία των θεσμικών εκπροσώπων της Δράμας, καθώς και εκπροσώπων του ιατρικού, του νοσηλευτικού και του λοιπού προσωπικού του Νοσοκομείου. Παρών στη σύσκεψη ήταν και ο Βουλευτής κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης, ενώ κλήθηκε και ο Βουλευτής κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος, όμως δεν κατέστη εφικτή η παρουσία του λόγω κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε κυρίως στο πρόβλημα στελέχωσης της Παθολογικής κλινικής, καθώς μέσα σε διάστημα ενός χρόνου έχουν πραγματοποιηθεί τρεις διαγωνισμοί για την πρόσληψη παθολόγων, χωρίς όμως θετικό αποτέλεσμα. Μάλιστα, δεν υπάρχει ανταπόκριση για τις θέσεις παθολόγων, παρόλο που το Νοσοκομείο της Δράμας έχει χαρακτηριστεί ως άγονο τύπου Α’, ενώ πέρα από τα οικονομικά και τα θεσμικά κίνητρα από πλευράς Υπουργείου Υγείας, δίνονται επιδόματα στέγασης και σίτισης από τον Δήμο Δράμας και την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Οι προτάσεις του Υπουργείου Υγείας και του Συλλόγου Ιατρών
Η συνάντηση διεξήχθη σε θετικό κλίμα και δόθηκε ο λόγος σε όλους, ώστε να συνεισφέρουν με τις προτάσεις τους στο ζήτημα της εξεύρεσης λύσης για τη στελέχωση της Παθολογικής κλινικής. Αρχικά, η κ. Βιλδιρίδη παρουσίασε το σχέδιο προτάσεων του Υπουργείου σχετικά με την αναδιάρθρωση της Παθολογικής κλινικής, σύμφωνα με το οποίο οι σημερινές 52 κλίνες θα γίνουν 38, ενώ θα δημιουργηθεί Πνευμονολογική κλινική και Νεφρολογική κλινική. Όπως εξήγησε ο κ. Γεωργιάδης, έχει υπογράψει την απόφαση για τη συγκρότηση του Δ.Σ. του Νοσοκομείου και μετά τη δημοσίευσή της σε ΦΕΚ, μπορεί να προχωρήσει η αναδιάρθρωση. Ακόμη, έγινε γνωστό ότι θα υπάρξει άμεση προκήρυξη θέσεων επικουρικού προσωπικού. Οι προτάσεις του Υπουργείου έγιναν αποδεκτές από πλευράς ιατρικού προσωπικού.
Στη συνέχεια τον λόγο έλαβε η Πρόεδρος του Συλλόγου Ιατρών του Νοσοκομείου κ. Παρθένα Κιόρτεβε, η οποία παρουσίασε σειρά προτάσεων για να ενισχυθεί με προσωπικό η Παθολογική κλινική. Κάποια από τα αιτήματα έγιναν αποδεκτά από τον Υπουργό και για κάποια απάντησε ότι δεν μπορούν να υλοποιηθούν. Η κ. Κιόρτεβε ζήτησε να προκηρυχθούν όλες οι κενές θέσεις παθολόγων, οι οποίες σύμφωνα με το οργανόγραμμα είναι 9. Επίσης, πρότεινε την άμεση τροποποίηση του οργανογράμματος του Νοσοκομείου. Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι συμφωνεί, όμως τόνισε ότι για να συμβεί αυτό, χρειάζεται χρονικό διάστημα ενός με ενάμιση χρόνου, γιατί απαιτείται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.
Επίσης, η κ. Κιόρτεβε έθεσε το ζήτημα της δημιουργίας αυτοτελούς τμήματος ΤΕΠ με αύξηση των οργανικών θέσεων. Επιπλέον, πρότεινε την ενίσχυση των παραγωγικών τμημάτων του Νοσοκομείου και το κλείσιμο των τμημάτων που δεν λειτουργούν. Ο Υπουργός Υγείας ήταν θετικός, επισημαίνοντας ότι αυτό μπορεί να γίνει με υπουργική απόφαση, οπότε αποφεύγεται και η ανάγκη να μεσολαβήσει μεγάλο χρονικό διάστημα για να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα. Η Πρόεδρος του Συλλόγου Ιατρών ζήτησε να παραμένει συνεχώς ανοιχτή η προκήρυξη για παθολόγους και ο κ. Γεωργιάδης απάντησε ότι θα είναι κυλιομένη για τεχνικούς λόγους.
Άλλες προτάσεις αφορούσαν θέσπιση έξτρα μισθολογικών κινήτρων, αποσπάσεις γιατρών για 3 ή 6 μήνες, ώστε να είναι πιο αποτελεσματικές και πιο βοηθητικές, πιο γρήγορη διαδικασία πρόσληψης, νομοθετική ρύθμιση ώστε η τοπική αυτοδιοίκηση να μπορεί να δώσει χρηματικό ποσό και όχι επιδόματα στέγασης και σίτισης, κίνητρο αγόνου σε ειδικευόμενους και επικουρικούς, πρόσληψη των ιατρών που βρίσκονται στη λίστα επικουρικών.
Ακόμη, η κ. Κιόρτεβε πρότεινε τη στελέχωση του Κέντρου Υγείας Δράμας με προσωπικό για 12ωρη τουλάχιστον εφημέρευση ώστε να αποσυμφορηθούν τα ΤΕΠ, καθώς και την αναστολή εφημέρευσης του Κέντρου Υγείας Προσοτσάνης και πρωινή λειτουργία του έως τις 15.00. Τέλος, στάθηκε στο ζήτημα της συμμετοχής ιδιωτών παθολόγων με προτεραιότητα στους ιατρούς που αμείβονται από τον ΕΟΠΠΥ και εν συνεχεία συμμετοχή άλλων ιδιωτών εκτός ΕΟΠΠΥ με τους όρους που είχαν συμφωνηθεί πέρυσι.

«Διαγράφω ό,τι έγινε»
Ακολούθως ο λόγος δόθηκε και σε άλλους εκπροσώπους του προσωπικού του Νοσοκομείου, καθώς και στους Βουλευτές. Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης και των δηλώσεων στα Μ.Μ.Ε., στη συνέχεια ο κ. Γεωργιάδης συναντήθηκε με εκπροσώπους των Συλλόγων Καρκινοπαθών, Νεφροπαθών και Διαβητικών.

Όσον αφορά την προηγούμενη επίσκεψη του Υπουργού Υγείας στο Νοσοκομείο της Δράμας, η οποία δεν πραγματοποιήθηκε, ο κ. Γεωργιάδης φάνηκε εξ αρχής ότι δεν ήθελε να δώσει συνέχεια, αναφέροντας χαρακτηριστικά «διαγράφω ό,τι έγινε».
Ανάμεσα σε όσους τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ήταν και ο Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Δράμας κ. Γιάννης Παπαδόπουλος. Μάλιστα, ο κ. Γεωργιάδης ζήτησε να κληθεί και να παρουσιάσει τις προτάσεις του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο Υπουργός Υγείας παρουσίασε στοιχεία για το Νοσοκομείο της Δράμας τα οποία προήλθαν από τη διαδικασία αξιολόγησης των υπηρεσιών που έλαβαν νοσηλευόμενοι ασθενείς.
«Το Νοσοκομείο της Δράμας να σταματήσει να αποτελεί είδηση»
Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, στις δηλώσεις της η Πρόεδρος των Συλλόγου Ιατρών κ. Κιόρτεβε σημείωσε: «Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι που ο Υπουργός Υγείας κ. Γεωργιάδης αποδέχτηκε την πρόσκληση του συλλόγου μας και είναι σήμερα εδώ. Για περίπου μιάμιση ώρα είχαμε μια ακόμη εποικοδομητική συζήτηση με προτάσεις τόσο από την πλευρά του Υπουργείου και της Γ.Γ. όσο και από μια σειρά που καταθέσαμε ως Σύλλογος Ιατρών του Νοσοκομείου Δράμας, οι οποίες εστιάστηκαν κυρίως στο μείζον πρόβλημα της Παθολογικής κλινικής του Νοσοκομείου Δράμας.
Είμαστε πολύ χαρούμενοι που μας ανέφερε κάποια στοιχεία για τη λειτουργία του Νοσοκομείου και τη βαθμολογία που έχει το Νοσοκομείο Δράμας από τους ασθενείς, που θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά. Τα στοιχεία αυτά και η βαθμολογία οφείλονται αποκλειστικά στο φιλότιμο, στην εργατικότητα και στην επιστημοσύνη όλων των συναδέλφων μου ιατρών, νοσηλευτών και λοιπού προσωπικού.
Όμως το πρόβλημα που παραμένει στην Παθολογική πρέπει να λυθεί για να ανέβει επιπλέον επίπεδο το Νοσοκομείο της Δράμας και να σταματήσει να αποτελεί είδηση στα πανελλήνια Μ.Μ.Ε. Είναι κάτι που δεν το θέλουμε. Είναι κάτι που θέλουμε να λυθεί και να λειτουργήσει πλέον εύρυθμα η Παθολογική κλινική, η οποία εδώ και πάρα πολύ καιρό στηρίζεται στις υπεράνθρωπες προσπάθειες της Διευθύντριας της. Ευχαριστούμε πολύ και αναμένουμε οι προτάσεις μας να γίνουν, όπως υποσχεθήκατε, αποδεκτές στον μεγαλύτερο βαθμό και εμείς από πλευρά μας θα υλοποιήσουμε ό,τι προτάσεις έχετε καταθέσει».
Οι δηλώσεις των εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης
Ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μουρβετίδης, μιλώντας στα Μ.Μ.Ε., ανέφερε: «Να καλωσορίσω τον Υπουργό που μας έκανε την τιμή να είναι εδώ. Και στην προηγούμενη συνάντηση στο Υπουργείο είχαν κατατεθεί κάποια προβλήματα. Είχαν λυθεί κάποια, όπως τα ανέφερε και η κ. Κιόρτεβε, αλλά όλα δεν λύνονται με τη μία. Έφερε κάποιες προτάσεις ο Υπουργός που είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Συμφωνήσαμε όλοι οι παρευρισκόμενοι και θα επικεντρωθούμε ακόμη περισσότερο σε αυτές τις προτάσεις. Άκουσε και τις προτάσεις των ιατρών, των συλλόγων, και πιστεύω ότι επειδή ο Υπουργός ασχολείται πάρα πολύ με το θέμα της Δράμας, έστω και καθυστερημένα, γιατί έχουμε χρόνια προβλήματα, πιστεύω ότι είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο και θα λυθούν άμεσα. Τώρα για το χρονικό περιθώριο, το πότε θα λυθούν, αναμένουμε και εμείς, κύριε Υπουργέ, και σας εμπιστευόμαστε».
Ο Δήμαρχος Δράμας κ. Παπαδόπουλος δήλωσε: «Να καλωσορίσω τον κ. Υπουργό. Να τον ευχαριστήσω ιδιαίτερα μαζί με τους συνεργάτες του για αυτή την όμορφη κουβέντα που έγινε. Εποικοδομητική πιστεύω. Με ανοιχτές τις πόρτες, να ακούνε όλοι. Να μην υπάρχει τίποτα μεμπτό, φεύγοντας όλοι από εδώ, για το Νοσοκομείο της Δράμας. Ακούσατε τα αποτελέσματα του Νοσοκομείου Δράμας. Πέρα της υποστελέχωσης, πέρα των όποιων προβλημάτων σε ένα ή δύο τμήματα, αν υπάρχει δεύτερο τμήμα, έχουμε αναδείξει κάτι, ότι εδώ υπάρχει στοργή και αγάπη γύρω από αυτούς που έρχονται σε αυτόν τον χώρο. Είναι μεγάλη κουβέντα που πρέπει να ακούγεται. Να λέμε και τα θετικά του Νοσοκομείου Δράμας. Εγώ κρατώ ως Δήμαρχος το γεγονός ότι μπορεί ενδεχομένως τα μπόνους που δίνουμε για τις θέσεις των γιατρών να τα τροποποιήσουμε, αλλά με το δικό μας Υπουργείο. Αυτό προσκόμισα, να έρθουμε με το Υπουργείο Εσωτερικών, πέρα της σίτισης και της στέγασης, καθαρά ως χρηματικό ποσό. Έτσι, να είναι μεγαλύτερη και καλύτερη η προσέλκυση ενδεχομένως σε όποιους γιατρούς θέλουν να έρθουν και πάντα μιλώ για τους παθολόγους».
Ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης κ. Παναγιωτίδης επεσήμανε: «Θέλω να καλωσορίσω τον Υπουργό και να τον ευχαριστήσω που ήρθε στην πόλη μας. Πραγματικά είχαμε μια συζήτηση πολύ σημαντική. Νομίζω ότι θα έχουμε πολύ σύντομα αποτελέσματα. Το θέμα της Παθολογίας δεν ήταν ένα πρόβλημα που ξεκίνησε τον χρόνο που ήταν Υπουργός ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης. Είναι ένα πρόβλημα που έχει πιάσει εικοσαετία. Νομίζω ότι όλοι μαζί σε συνεργασία, Υπουργείο, Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, Δήμος Δράμας και με τη Διοικήτρια του Νοσοκομείου και την 4η ΥΠΕ, θα μπορέσουμε να καταφέρουμε αυτό το δύσκολο εγχείρημα που προσπαθούμε να κάνουμε τώρα και το Νοσοκομείο της Δράμας τα επόμενα χρόνια να είναι ένα από τα καλύτερα νοσοκομεία της Ελλάδας».

«Τα αποτελέσματα από την αξιολόγηση των ασθενών είναι εξαιρετικά καλά»
Τέλος, στις δηλώσεις του, ο Υπουργός Υγείας κ. Γεωργιάδης ανέφερε: «Θερμές ευχαριστίες στον Σύλλογο Ιατρών του Νοσοκομείου Δράμας για την ευγενική του πρόσκληση να έρθω εδώ και να έχουμε αυτήν την ωραία συζήτηση. Γιατί αν δεν μου είχαν κάνει αυτήν την πρόσκληση, δεν θα είχα έρθει. Συγχαρητήρια στη Διοίκηση του Νοσοκομείου και της Υγειονομικής Περιφέρειας γιατί δίνουν μεγάλο αγώνα για το Νοσοκομείο αυτό, μαζί με τους εργαζόμενους προφανώς, και τα αποτελέσματα από την αξιολόγηση των ασθενών είναι εξαιρετικά καλά. Η Δράμα έχει ένα πολύ καλό νοσοκομείο, όπως λένε όσοι νοσηλεύονται εδώ. Και αυτό πρέπει να ακούγεται.
Συμφωνήσαμε σε ένα άμεσο σχέδιο δράσης -όταν λέω άμεσης, μέσα στον Οκτώβριο να είναι η συνολική του εφαρμογή- για να δούμε αν μπορούμε να έχουμε μία μεγαλύτερη επιτυχία στην πρόσκληση μονίμου προσωπικού στην Παθολογική κλινική, που είναι και το πραγματικά μεγάλο πρόβλημα του νοσοκομείου. Το Νοσοκομείο έχει διάφορα προβλήματα, όπως και όλα τα Νοσοκομεία, αλλά το πραγματικά μεγάλο πρόβλημα είναι η Παθολογική κλινική. Είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι με αυτά που συμφωνήσαμε, θα έχουμε πολύ καλύτερο αποτέλεσμα στην επόμενη πρόσκληση.
Τέλος, θέλω ιδιαιτέρως να ευχαριστήσω την Περιφέρεια και τον Δήμο διότι, όπως είδατε, ήρθαμε όλοι μαζί εδώ, γιατί είμαστε μία ομάδα. Συντονισμένα, η πολιτεία σε όλους τους βαθμούς διοίκησης, προκειμένου να λύσουμε ένα πρόβλημα για τον λαό της Δράμας. Γιατί τελικά όλοι εδώ ερχόμαστε για να βρούμε λύσεις».

