Μπορεί η διαπαραταξιακή επιτροπή του Δήμου Δράμας, μετά από αρκετές συνεδριάσεις της, να κατέληξε με ευρεία πλειοψηφία (Δημοτική Αρχή, «Πόλη και Ζωή», «Project για τη Δράμα», «Αυτοδιοίκηση Πολιτών») σε πρόταση για χωροθέτηση της Λαϊκής Αγοράς του Δήμου Δράμας στην οδό Χελμού, από την «Ποδηλατούπολη» προς το «Δ. Κραχτίδης», συμπεριλαμβανόμενων και των χώρων που χρησιμοποιούνται ως πάρκινγκ βαρέων οχημάτων, όμως ήδη από το πρώτο βήμα της θεσμικής διαδικασίας, μέσω των αρμόδιων οργάνων του Δήμου, παρουσιάστηκαν σημαντικά προβλήματα τα οποία θέτουν στον «αέρα» τη μετεγκατάσταση, τουλάχιστον στον συγκεκριμένο χώρο.

Το απόγευμα της Τετάρτης 20 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση του Συμβουλίου της Κοινότητας Δράμας, όπου στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονταν και η «Έγκριση μετακίνησης της λαϊκής αγοράς του Δήμου Δράμας από την περιοχή της οδού 19ης Μαΐου στην περιοχή της ανάπλασης του χειμάρρου Καλλιφύτου, στους ακάλυπτους χώρους που σήμερα λειτουργούν ατύπως ως χώρος στάθμευσης βαρέων οχημάτων και σε τμήμα της οδού Χελμού και σε καθέτους σε αυτήν, καθώς και του κανονισμού λειτουργίας της λαϊκής αγοράς».

Το Συμβούλιο της Κοινότητας Δράμας ήταν το πρώτο αρμόδιο όργανο, το οποίο έπρεπε να αποφασίσει, για να ακολουθήσει η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου και στο τέλος το θέμα να τεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο. Όμως, πλέον κανείς δεν γνωρίζει αν η διαδικασία αυτή θα ακολουθηθεί τουλάχιστον με τη συγκεκριμένη πρόταση χωροθέτησης.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Συμβουλίου της Κοινότητας Δράμας, η οποία κράτησε πάνω από δύο ώρες, η Πρόεδρος κα Εύη Αθανασιάδου, στην τοποθέτησή της, αναφέρθηκε σε αλληλογραφία υπηρεσιών του Δήμου Δράμας, από το Φεβρουάριο του 2021, με υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας, με τις οποίες ο Δήμος αναζητούσε αν ο ίδιος είναι ιδιοκτήτης των χώρων που χρησιμοποιούνται ως πάρκινγκ βαρέων οχημάτων. Μάλιστα, η κα Αθανασιάδου αναφέρθηκε και σε αλληλογραφία του Δήμου εδώ και περίπου ένα μήνα, στα τέλη Ιουνίου, όπου δίνονται απαντήσεις για το ιδιοκτησιακό καθεστώς από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε. Δράμας. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στα έγγραφα, με βάση διανομή του 1938, ο Δήμος είναι ιδιοκτήτης ενός μέρους του ενός πάρκινγκ, ενώ ένα άλλο μέρος του ίδιου πάρκινγκ ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και ένα άλλο σε ιδιώτη. Στο έτερο πάρκινγκ ο Δήμος δεν είναι ιδιοκτήτης.

Πάντως, το ιδιοκτησιακό καθεστώς ενός χώρου δεν αποτελεί πρόβλημα για τη χωροθέτηση Λαϊκής Αγοράς, καθώς αυτή, σύμφωνα με τη νομοθεσία, μπορεί να γίνει σε οποιαδήποτε δημόσια έκταση. Ζήτημα γεννάται εφόσον ο Δήμος θελήσει να προχωρήσει σε δημιουργία κατασκευών για να εκσυγχρονιστεί η Λαϊκή Αγορά, οπότε αυτές θα πρέπει να γίνουν σε χώρους ιδιοκτησίας τους. «Με την υιοθέτηση της παραπάνω πρότασης από τα αρμόδια όργανα του Δήμου, οι δημοτικές παρατάξεις του Δήμου Δράμας δεσμεύονται να εργαστούν για την ανάπτυξη μιας σύγχρονης στεγασμένης λαϊκής αγοράς στον ακάλυπτο χώρο των βαρέων οχημάτων», αναφέρονταν σχετικά σε ανακοίνωση της διαπαραταξιακής επιτροπής.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η συγκεκριμένη έκταση, στην οποία περιλαμβάνεται το μεγάλο πάρκινγκ των βαρέων οχημάτων, δεν έχει δηλωθεί στο Κτηματολόγιο ούτε από τον Δήμο Δράμας ούτε από το Ελληνικό Δημόσιο. Παραμένει υπό διερεύνηση αν στις δεκαετίες που έχουν μεσολαβήσει με κάποια άλλη διοικητική πράξη η έκταση έχει παραχωρηθεί στον Δήμο.

Βέβαια, σύμφωνα με τη διανομή του 1938, στην επίμαχη έκταση περιλαμβάνονται και χώροι στους οποίους ο Δήμος έχει προχωρήσει σε παρεμβάσεις, όπως με την ασφαλτόστρωση σε μέρος του πάρκινγκ βαρέων οχημάτων, την τοποθέτηση οργάνων γυμναστικής ή τη δημιουργία γηπέδων τένις. Μάλιστα στην έκταση περιλαμβάνεται και μέρος της «Ποδηλατούπολης», αλλά ακόμη και τμήμα της οδού Χελμού το οποίο αναπλάστηκε!

Το ιδιοκτησιακό της έκτασης ήταν αυτό που κυριάρχησε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου της Κοινότητας Δράμας. Παρόντες ήταν ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος του Δήμου Δράμας κ. Μιχάλης Τάσσου, υπηρεσιακός παράγοντας από την αρμόδια υπηρεσία, αλλά και εκπρόσωποι του σωματείου μικροπωλητών, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην οδό Χελμού.

Με βάση τα έγγραφα, η κα Αθανασιάδου κατηγόρησε τη Δημοτική Αρχή ότι αποκρύπτει στοιχεία και έκανε λόγο για «κατρακύλα, κοροϊδία και εμπαιγμό». Απαντώντας ο κ. Τάσσου, έκανε λόγο για «πολιτικό σόου, φασαρία, νταβαντούρι και άγρα ευαρέσκειας». Μάλιστα, σχολιάζοντας τη στάση της κυρίας Αθανασιάδου είπε πως «τέτοια πολιτική ανηθικότητα δεν έχω ξανασυναντήσει».

Τελικά, μετά από τοποθετήσεις όλων των μελών του Συμβουλίου της Κοινότητας, το σώμα ψήφισε κατά πλειοψηφία αρνητικά στο θέμα. Μάλιστα, οι 8 αρνητικές ψήφοι προήλθαν από μέλη τα οποία εκλέχτηκαν με 4 διαφορετικές παρατάξεις («Ενώνουμε τη Δράμα», «Πόλη και Ζωή», «Project για τη Δράμα» και «Δράμα Πρωταγωνίστρια»). Μειοψήφησε ο κ. Αλέξανδρος Ράδος από την παράταξη «Ενώνουμε τη Δράμα», ο οποίος ζήτησε την αναβολή του θέματος.

Πλέον γεννώνται σοβαρά ερωτήματα για το πώς θα εξελιχθεί η διαδικασία της χωροθέτησης της Λαϊκής Αγοράς. Ήδη ο Δήμαρχος Δράμας κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος έχει καλέσει τη διαπαραταξιακή επιτροπή να συνεδριάσει υπό τα νέα δεδομένα. Πάντως, παραμένει άγνωστο αν θα συμμετάσχουν όλα τα μέλη σε αυτήν και αν θα συνεχίσουν να έχουν την ίδια στάση στο θέμα, καθώς ήδη μια παράταξη, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να έχει αρνηθεί τη συμμετοχή της, επικαλούμενη την έλλειψη ενημέρωσης με όλα τα στοιχεία. Άγνωστο παραμένει πώς θα αντιδράσουν και οι υπόλοιπες παρατάξεις. Εξάλλου, για να ψηφιστεί το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο απαιτούνται ευρείες συναινέσεις, καθώς δεν αρκούν μόνο οι ψήφοι των Δημοτικών Συμβούλων της Δημοτικής Αρχής.

Πάντως, η λειτουργία των παράλληλων αγορών, κάθε Πέμπτη στη Δράμα, στην οδό 19ης Μαΐου και στην οδό Χελμού, βρίσκεται εκτός των δυνατοτήτων που είχαν τεθεί με τις διατάξεις προστασίας από τον Covid-19, οι οποίες έληξαν στις 31 Μαρτίου. Επίσης, αν και τίθεται στο δημόσιο διάλογο ζήτημα παράτασης για το θέμα της χωροθέτησης των Λαϊκών Αγορών όλης της χώρας μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, ο κ. Τάσσου ενημέρωσε το Συμβούλιο της Κοινότητας πως μετά από επικοινωνία των υπηρεσιών του Δήμου με το αρμόδιο Υπουργείο τέτοιο ΦΕΚ δεν έχει εκδοθεί.