ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΜΑΣ
Σε ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών Δράμας αναφέρονται τα εξής:
Τα μέτρα που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας για το άνοιγμα το σχολείων μετά τις γιορτές προκαλούν την οργή και το θυμό μαθητών και εκπαιδευτικών, συνολικά όλης της κοινωνίας. Το άνοιγμα των σχολείων με το «μέτρο» του ενός τεστ επιπλέον για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας τους, τη στιγμή που η πανδημία με τη νέα μετάλλαξη έχει φουντώσει, το δημόσιο σύστημα υγείας έχει πρακτικά καταρρεύσει, αποτελεί κοροϊδία και εμπαιγμό.
Την πρώτη ημέρα ανοίγματος των σχολείων, πάνω από 15.500 μαθητές απουσίασαν λόγω νόσησης ή επαφής ενώ ιδιαίτερα στις μικρότερες τάξεις στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία ένα ποσοστό 20% με 30% δεν προσήλθε στα σχολεία γενικότερα. Σε καμία περίπτωση αυτό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κανονικότητα.
Οι όροι λειτουργίας των σχολείων, τα ανύπαρκτα μέτρα προστασίας, τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορωνοϊού, το απαράδεκτο 50% +1, για να κλείσει ένα τμήμα, το αίσχος της 5νθήμερης καραντίνας, που θα οδηγεί τους νοσούντες να προσέρχονται κανονικά στην εργασία, τα self-test, που σε πολλές περιπτώσεις δε γίνονται και δε δηλώνονται με τον σωστό τρόπο, θα εκτινάξουν τα κρούσματα.
Η τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ ότι τα κενά που θα προκύπτουν από τους εκπαιδευτικούς που θα νοσούν «θα καλύπτονται εκ των ενόντων» πέρα από κυνική είναι και παραδοχή ότι τους είναι πλήρως αδιάφορο το πώς θα εξελίσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Τα χιλιάδες έκτακτα κενά έρχονται να προστεθούν στα πάνω από 5.500 λειτουργικά κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στα πάνω από 3.500 χιλιάδες στη Δευτεροβάθμια, που δεν έχουν καλυφθεί μέχρι στιγμής. Οι αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες δε θα μπορέσουν να καλυφθούν ούτε με τις προσλήψεις τώρα, μέσα Γενάρη, για τις οποίες κομπάζει το Υπουργείο.
Είναι τραγικό να διαλύεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, να κλείνουν ολοήμερα, να καταργούνται διδακτικές ώρες, εκπαιδευτικοί σε τμήματα ΖΕΠ ή παράλληλης στήριξης να καλούνται να αναλαμβάνουν τάξεις αφήνοντας αστήριχτους τους μαθητές τους.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας, ήδη την πρώτη μέρα είχαμε απουσία, λόγω Covid, 20 εκπαιδευτικών και 50 μαθητών στην Πρωτοβάθμια και 24 και 125, χωρίς να έχουν καταγραφεί τα εσπερινά τμήματα, στη Δευτεροβάθμια. Επίσης από φόβο για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί λόγω της αυξημένης μετάδοσης και της έλλειψης ουσιαστικών μέτρων, πολλοί γονείς προληπτικά κράτησαν τους μικρούς μαθητές στο σπίτι.
Από την πρώτη μέρα αποδεικνύεται ότι τα πρωτόκολλά τους είναι κυριολεκτικά υπερμετάδοσης, αφού συνάδελφοι που είναι θετικοί, μετά τις 5 μέρες καραντίνας πρέπει να επιστρέψουν στο σχολείο. Σε περίπτωση που μετά το πενθήμερο υπάρχουν θετικότητα στο τεστ ή συμπτώματα μπορούν να παραμείνουν σπίτι μόνο με γνωμάτευση γιατρού και με χρήση της αναρρωτικής τους άδειας. Μεγάλος κίνδυνος προκύπτει από τη μη ύπαρξη ιχνηλάτησης και την παραμονή στο σχολείο όσων εμβολιασμένων έχουν επιβεβαιωμένη επαφή με κρούσμα. Δεν υφίσταται άδεια ειδικού σκοπού για γονείς , αν δεν πιαστεί το όριο του αντιεπιστημονικού πρωτοκόλλου «υπερμετάδοσης», 50% +1 νοσούντων ανά τμήμα. Παραμένει, επίσης, προβληματική κι επικίνδυνη η μετακίνηση των μαθητών στα σχολεία της Δράμας με λεωφορεία, όπου κυριολεκτικά στοιβάζονται.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας είναι εγκληματικές. Αρνείται πεισματικά να υλοποιήσει έστω και στοιχειωδώς τα αιτήματα για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, γιατί τα θεωρεί «κόστος» και γιατί δεν της «καίγεται καρφί» για τη μόρφωση των μαθητών μας.
Όσο η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας συνεχίζουν να κωφεύουν απέναντι στις δίκαιες και αυτονόητες διεκδικήσεις μας τόσο η κατάσταση στα σχολεία θα χειροτερεύει, θα διαμορφώνεται μια διαλυτική εικόνα, θα οξύνονται ακόμα περισσότερο οι μορφωτικές ανισότητες ιδιαίτερα για τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών.
Είναι αναγκαίο, με την κοινή μας δράση εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, όλοι οι εργαζόμενοι, να διεκδικήσουμε άμεσα:
· Να ληφθούν έστω και τώρα μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Δήμων. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων.
· Να πραγματοποιούνται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία σταθερά και περιοδικά και στοχευμένα εκτάκτως όπου υπάρχει συρροή κρουσμάτων. Όλα τα απαραίτητα τεστ (rapid, PCR, κ.τ.λ.) να είναι δωρεάν για όλο τον πληθυσμό.
· Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας , για να μην σμπαραλιάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων.
· Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την παροχή, δωρεάν, όλων των μέσων αυξημένης ατομικής προστασίας (π.χ. μάσκες ΚΝ95) σε όλο το προσωπικό στα σχολεία.
· Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσοι νόσησαν.
· Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας.
· Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.
· Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που βγαίνουν θετικοί ή νοσούν (10 ημερών), σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους.
· Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και διάθεση όλων των αναγκαίων ωρών σε φροντιστηριακά μαθήματα. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης.
· Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων τύπου PISA σε ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου.
· Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.
Εδώ και τώρα ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας και των μορφωτικών δικαιωμάτων!