ΥΠΟΓΡΑΦΗΚΕ Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Υπογράφηκε την Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2026 η σύμβαση για την υλοποίηση του έργου «Εκσυγχρονισμός και Αναβάθμιση Πληροφοριακών Συστημάτων για την Εξυπηρέτηση Πολιτών και Μεταναστών». Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο ψηφιακού μετασχηματισμού, το οποίο αναβαθμίζει τον τρόπο λειτουργίας του Δήμου Δράμας και τη σχέση του με τον πολίτη. Τη σύμβαση υπέγραψαν ο Δήμαρχος Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «Υπηρεσίες Ανοικτής Τεχνολογίας Α.Ε. (O.T.S. ΑΕ)» κ. Σπύρος Παμπουκίδης.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 361.410,40 ευρώ (με ΦΠΑ) και χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους του Ταμείου Αλληλεγγύης του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 24 μήνες από την υπογραφή της.

«Απαίτηση των υπαλλήλων και της διοίκησης του Δήμου»

Στις δηλώσεις του ο Δήμαρχος κ. Παπαδόπουλος έκανε λόγο για «σημαντική ημέρα», καθώς ο Δήμος Δράμας «Περνάει στην ψηφιακή μετάβαση σε ό,τι αφορά τον εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών μέσων, τα computer και τα προγράμματα που χρησιμοποιεί. Μια ψηφιακή μετάβαση που ήταν ένα όνειρο, αλλά και μια απαίτηση πλέον που έπρεπε να ξεκινήσει άμεσα. Μια απαίτηση των υπαλλήλων του Δήμου και φυσικά της διοίκησης».

Όπως είπε, «ο Δήμος Δράμας μέχρι τώρα χρησιμοποιεί τρία συστήματα διαφορετικά, τα οποία δεν μπορούν να “συνεργαστούν” μεταξύ τους. Έχει να κάνει με μια μέθοδο η οποία δεν φέρνει οφέλη ούτε στη διοίκηση, αλλά ούτε και στους πολίτες. Αυτό μπαίνει στο περιθώριο. Πάμε να υιοθετήσουμε ένα νέο σύστημα ψηφιακής αναβάθμισης, τουλάχιστον σε τρεις πρώτες διευθύνσεις, αυτές που έχουν και το μεγάλο φορτίο, όπως είναι η διεύθυνση οικονομικών, η διεύθυνση με τα νεκροταφεία και η διεύθυνση της Δημοτικής Αστυνομίας. Με την υπογραφή πάμε να βελτιώσουμε αυτές τις τρεις διευθύνσεις και φυσικά βελτιώνοντας αυτές τις διευθύνσεις, αμέσως τα οφέλη είναι πολλαπλά. Όφελος από το γεγονός ότι οι υπηρεσίες μας λιγοστεύουν τον χρόνο εργασίας. Όφελος προς τον πολίτη και φυσικά όλα αυτά έχουν ένα θετικό αποτύπωμα προς τον έξω κόσμο».

Ακόμη, ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε: «Αυτό, όμως, είναι η πρώτη φάση, η οποία καλύπτει περίπου το 50% των υπηρεσιών του Δήμου. Ευελπιστούμε ότι το επόμενο διάστημα, όπως το έχουμε σχεδιάσει να βρεθούν και τα υπόλοιπα χρήματα, έτσι ώστε να βάλουμε και τη δεύτερη υπογραφή για να πάμε στην απόλυτη ολοκλήρωση αναβάθμισης όλων των συστημάτων του Δήμου. Κάτι που τελικά εμείς ως νέα Δημοτική Αρχή το φέρνουμε εις πέρας, το φέρνουμε με πραγματικά δεδομένα και το πραγματοποιούμε».

«Μείωση του χρόνου και του κόστους εξυπηρέτησης»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «Υπηρεσίες Ανοικτής Τεχνολογίας Α.Ε. (O.T.S. ΑΕ)» κ. Παμπουκίδης ανέφερε: «Ο Δήμος Δράμας είναι από τους πρώτους Δήμους στην Ελλάδα που υιοθετεί τη σύγχρονη λύση Open One, η οποία είναι web, είναι cloud, αξιοποιεί όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, αυτοματοποιεί διαδικασίες. Θέτει ως βασικό στόχο να δώσει τη δυνατότητα σε όλους τους πολίτες της Δράμας ό,τι συναλλαγές έχουν με την οικονομική υπηρεσία, με τη Δημοτική Αστυνομία ή με το κοιμητήριο, να μπορούν να τις κάνουν από το σπίτι τους. Να μη χρειάζεται να μετακινούνται, να μη χρειάζεται να ταλαιπωρούνται. Αυτός είναι ο βασικός μας στόχος».

Επίσης, ο κ. Παμπουκίδης έθεσε τον στόχο της αυτοματοποίησης. Όπως εξήγησε, «σήμερα ζούμε σε μια άλλη εποχή, όλοι το ξέρετε, όλοι είστε με τα κινητά στα χέρια. Η τεχνολογία υπήρχε. Όταν όμως πριν από λίγα χρόνια λέγαμε ότι θα πληρώνεις με πιστωτική κάρτα από το σπίτι σου, υπήρχε μια δυσκολία. Σήμερα, πλέον, όλα τα πληρώνετε όλοι από το κινητό σας και αυτό θα φέρουμε ως αποτέλεσμα στις συναλλαγές σας με τον Δήμο Δράμας. Θα αυτοματοποιήσουμε τη διαδικασία, γιατί το κράτος έχει πάει μπροστά. Πλέον πολλά πράγματα που τα κάναμε χειρωνακτικά, σήμερα το κράτος παρέχει τη δυνατότητα να αντλούμε στοιχεία από τα κεντρικά συστήματα και να διεκπεραιώνουμε αυτόματα πάρα πολλές διαδικασίες.

Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, ο κ. Παμπουκίδης υπογράμμισε: «Θα μειώσουμε τους χρόνους εξυπηρέτησης και το κόστος εξυπηρέτησης. Αυτός είναι ο στόχος μας».

Τα βασικά στοιχεία του έργου

Το έργο «Εκσυγχρονισμός και Αναβάθμιση Πληροφοριακών Συστημάτων για την Εξυπηρέτηση Πολιτών και Μεταναστών» αποσκοπεί:

-στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών, προσφύγων και μεταναστών,

-στη μείωση της γραφειοκρατίας,

-στη διαφάνεια και επιτάχυνση των διοικητικών διαδικασιών,

-και στην ολοκληρωμένη ψηφιακή αναβάθμιση των δημοτικών υπηρεσιών.

Πρόκειται για την προμήθεια και λειτουργία ενός σύγχρονου, διαδικτυακού και cloud-based πληροφοριακού συστήματος, το οποίο καλύπτει το σύνολο των βασικών επιχειρησιακών λειτουργιών του Δήμου, όπως:

-ηλεκτρονική υποβολή και διαχείριση αιτημάτων πολιτών,

-ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων και ψηφιακές υπογραφές,

-οικονομική διαχείριση και δημοτικά έσοδα,

-διαχείριση αδειών, κοιμητηρίων, δημοτικής αστυνομίας, καθαριότητας, ηλεκτροφωτισμού και ακίνητης περιουσίας,

-ηλεκτρονικές πληρωμές και ηλεκτρονική τιμολόγηση.

Το έργο συνοδεύεται από υπηρεσίες εγκατάστασης, παραμετροποίησης, μετάπτωσης δεδομένων, εκπαίδευσης προσωπικού, καθώς και συντήρησης και υποστήριξης για δύο έτη.

Παρουσίαση του έργου στους υπαλλήλους του Δήμου Δράμας

Μετά την υπογραφή της σύμβασης ακολούθησε αναλυτική παρουσίαση του έργου και των νέων πληροφοριακών συστημάτων στους υπαλλήλους του Δήμου Δράμας, με στόχο την ενημέρωση, την εξοικείωση και την ομαλή μετάβαση στο νέο ψηφιακό περιβάλλον εργασίας. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης αναδείχθηκαν οι βασικές λειτουργίες του συστήματος, τα οφέλη για την καθημερινή εργασία των υπηρεσιών και ο ρόλος των δημοτικών υπαλλήλων στην επιτυχή υλοποίηση του έργου.