O Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεόφιλος Ξανθόπουλος συνυπέγραψε ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν κατά την εξέταση του μαθήματος «Γραμμικό Σχέδιο» στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022.

Στην ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και Βουλευτή Β’ Πειραιά Γιάννη Ραγκούση και συνυπογράφεται συνολικά από 41 Βουλευτές και Βουλεύτριες του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με δημοσιεύματα και καταγγελίες μαθητών και γονέων, οι ακατάλληλες κόλλες που διανεμήθηκαν, επηρέασαν την ποιότητα των σχεδίων, στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές / τριες, το χρόνο σχεδίασης και την εμφάνιση του γραπτού, τυχόν, δε, διορθώσεις προκαλούσαν μουτζούρες από σβησίματα κλπ. Επιπρόσθετα, η συγκεκριμένη επιλογή κόλλας εξέτασης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προκάλεσε πρόσθετο άγχος στους εξεταζόμενους / νες που βρέθηκαν ξαφνικά σε μια μη αναμενόμενη κατάσταση την ώρα της εξέτασης, γεγονός που είναι δυνατό να επηρεάσει αποφασιστικά τη συνολική τους απόδοση.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με ευθύνη της οποίας καταργήθηκε από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου των ειδικών μαθημάτων «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο», αντί να λάβει υπόψη της τις σοβαρές δυσκολίες που αντιμετώπισε αυτή η γενιά μαθητών / τριων, εξαιτίας των συνθηκών προετοιμασίας τους που έγινε εν μέσω της πανδημίας, δημιουργεί πρόσθετες δυσκολίες και μάλιστα σε ένα μάθημα το οποίο δεν διδάσκεται στα σχολεία κι έχει ειδική Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο. Επιπρόσθετα, δημιουργούνται σοβαρά ερωτήματα σε σχέση με την αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, αφού δεν είναι γνωστό, αν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες διαγωνίστηκαν σε αυτές τις ακατάλληλες κόλλες ή αν υπήρχαν εξεταστικά κέντρα ή υποψήφιοι /ες που διαγωνίστηκαν με κόλλες καλής ποιότητας, τονίζουν οι βουλευτές.

Για τους λόγους αυτούς ζητούν απαντήσεις από την κα Κεραμέως, για τη διαδικασία προμήθειας του υλικού, την ισότιμη αντιμετώπιση των μαθητών και τις πιθανές ενέργειες του Υπουργείου προκειμένου να αξιολογηθούν ορθά κι αντικειμενικά στο «γραμμικό σχέδιο».