Ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θ. Ξανθόπουλος συνυπέγραψε ερώτηση σχετικά με το πρόσφατο πόρισμα-κόλαφο του Συνηγόρου του Πολίτη για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η ερώτηση, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία των Τομεαρχών Παιδείας Νίκου Φίλη και Μερόπης Τζούφη θέτει κρίσιμα ερωτήματα για την Ειδική Αγωγή, καθώς, σύμφωνα με το πόρισμα, διαπιστώθηκαν ανεπάρκεια πόρων και πιστώσεων για την Παράλληλη Στήριξη και τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης, πολύμηνες καθυστερήσεις στην τοποθέτηση του προσωπικού, μη-υλοποίηση αιτημάτων εξειδικευμένης υποστήριξης μαθητών/τριων από ΕΒΠ και Σχολικούς Νοσηλευτές, έλλειψη σταθερών προσώπων αναφοράς λόγω στελέχωσης κυρίως με αναπληρωτές, όπως και αδυναμία κάλυψης κενών σε απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές.
Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπογραμμίζουν πως τα ευρήματα της Ανεξάρτητης Αρχής κατεδαφίζουν τους ισχυρισμούς του Υπουργείου Παιδείας πως η Ειδική Αγωγή αποτελεί κυβερνητική προτεραιότητα. Πιο συγκεκριμένα για την Πρωτοβάθμια, η πλήρης κάλυψη των αναγκών σε Παράλληλη Στήριξη ήταν 39,9%, η μερική κάλυψη 49,9%, ενώ το 8,7% των αιτημάτων δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Αντίστοιχα για τη Δευτεροβάθμια, η παροχή για το σύνολο των ωρών ήταν 47,3%, η μερική κάλυψη 41,1%, ενώ το 11,4% των εγκεκριμένων αιτημάτων δεν ικανοποιήθηκε.
Παρόμοια είναι τα συμπεράσματα για τα Τμήματα Ένταξης όπου η αδυναμία του Υπουργείου Παιδείας να τα στελεχώσει είχε ως αποτέλεσμα να μη λειτουργήσει το 13,5% των τμημάτων στην Πρωτοβάθμια και το 14,8% στη Δευτεροβάθμια. Τέλος, για τους Σχολικούς Νοσηλευτές, το 18,3% των αιτημάτων στην Πρωτοβάθμια δεν καλύφθηκε, όπως και το 40,4% των αιτημάτων στη Δευτεροβάθμια.
Κατόπιν τούτων, οι Βουλευτές, ερωτούν, μεταξύ άλλων, την Υπουργό Παιδείας, αν εξασφάλισε την αναγκαία χρηματοδότηση για την πλήρη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών όλων των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πριν την έναρξη του σχολικού έτους, ποιά είναι τα ποσά που διατίθενται για την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση από τον τακτικό προϋπολογισμό και το ΠΔΕ και
πως σκοπεύει να διασφαλίσει την απαιτούμενη συνέχεια και σταθερότητα στην υποστήριξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και ποιες από τις προτάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη έχει υλοποιήσει ή σκοπεύει να υλοποιήσει;