Πραγματοποιήθηκε στις 25 Οκτωβρίου τηλεδιάσκεψη στα πλαίσια του ενταγμένου στο CLLD Leader Έργου Διατοπικής Συνεργασίας με τίτλο «Πάρκο Φιλίππων», το οποίο υλοποιείται από τις Αναπτυξιακές Εταιρείες Καβάλας, Δράμας και Σερρών, και αναφέρεται σε μια περιοχή που εκτείνεται σε δύο Περιφέρειες, τρεις Νομούς και οκτώ Δήμους, δηλαδή στου Δήμους Καβάλας, Παγγαίου, Δράμας, Δοξάτου, Παρανεστίου, Προσοτσάνης, Αμφίπολης και Νέας Ζίχνης. Σκοπός του έργου είναι η ενοποίηση, ερμηνεία και ανάδειξη φυσικών και πολιτιστικών στοιχείων καθώς και η απόδοση κοινής ταυτότητας της περιοχής με τίτλο «Πάρκο Φιλίππων».
Στη τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν οι Μανόλης Χατζόπουλος, Ανδρέας Ιατρίδης, Τάνια Βασιλειάδου από την Αναπτυξιακή Δράμας, οι Νίκος Θωμαΐδης και Αθηνά Ιωαννίδου από την Αναπτυξιακή Καβάλας, οι Ελένη Τριανταφύλλου και Χρήστος Τοπτσής από την Αναπτυξιακή Σερρών, καθώς και η ομάδα έργου του αναδόχου αποτελούμενη από την κα Εύη Τατούλη, εκπρόσωπο της PRAXIS CONSULTING, και τους επίκουρους καθηγητές του Πανεπιστημίου Πειραιώς κα Γεωργία Ζούνη και κ. Σωτήρη Βαρελά.
Το διατοπικό σχέδιο «Πάρκο Φιλίππων» δεν παραμένει σε μελετητικό, θεωρητικό επίπεδο αλλά έχει στόχο, εκτός πολλών άλλων, και τη δημιουργία συγκεκριμένων τουριστικών πακέτων τουριστικής, πολιτιστικής και αγρό-περιβαλλοντικής φύσης, αξιολογημένα και τεκμηριωμένα με κατάλληλο τρόπο. Η τηλεδιάσκεψη αφορούσε ακριβώς το συντονισμό και τη δημιουργία των θεματικών πακέτων η οποία θα υλοποιηθεί μέσα από δύο υποέργα:
Υποέργο 1 – Έρευνα – καταγραφή – τεκμηρίωση του τουριστικού και πολιτιστικού αποθέματος «Πάρκο Φιλίππων» με προσανατολισμό στη δημιουργία θεματικών τουριστικών πακέτων (3 ήμερων, 7 ήμερων, 10 ήμερων), η οποία θα περιλαμβάνει όλα τα σημεία ενδιαφέροντος τουριστικής, πολιτιστικής και αγρό – περιβαλλοντικής φύσης, αξιολογημένα και τεκμηριωμένα με κατάλληλο τρόπο.
Υποέργο 2 – Δράσεις διαβούλευσης με χρήση της μεθοδολογίας του cultural mapping στην τοπική κοινωνία και συσκέψεις εργασίας.
Οι στόχοι του Έργου Διατοπικής Συνεργασίας «Πάρκο Φιλίππων» είναι:
-Η αξιοποίηση του ισχυρού brand name «Φίλιπποι» για τη διασύνδεση πόρων υψηλής αξίας και η δημιουργία τουριστικών προϊόντων και εργαλείων που θα αναδείξουν την περιοχή σε υπερτοπικό επίπεδο,
-Η ενδυνάμωση του τοπικού κοινωνικού κεφαλαίου, μέσα από την συνεργατική διερεύνηση και αναγνώριση των τοπικών πλεονεκτημάτων και ευκαιριών στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και του περιβάλλοντος,
-Η ενδυνάμωση του τοπικού επιχειρηματικού κεφαλαίου μέσα από την ανάπτυξη ικανοτήτων, την μεταφορά εμπειριών και την παροχή κατάρτισης για την επίτευξη επιχειρηματικής εξωστρέφειας, συνεργατικότητας και δικτύωσης σε διατοπικό επίπεδο,
-Η ανάπτυξη πιλοτικών δράσεων εναλλακτικού τουρισμού με έμφαση στην καινοτομία και στην ολιστική προσέγγιση,
-Η προσέλκυση επενδύσεων, η δημιουργία θέσεων εργασίας, η δημιουργία διατοπικής υπεραξίας.
Κατά τη τηλεδιάσκεψη, πέραν της συμφωνίας για την μεθοδολογία εκτέλεσης και το χρονοδιάγραμμα του έργου, αποφασίστηκαν, για το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, συναντήσεις των μελετητών στις περιοχές Δράμας, Καβάλας και Σερρών με φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς φορείς, συλλόγους και φορείς πολιτισμού και βέβαια φορείς και επιχειρηματίες από τον κλάδο του τουρισμού.
Το επόμενο διάστημα οι Αναπτυξιακές Εταιρείες Δράμας, Καβάλας και Σερρών θα ενημερώσουν και κινητοποιήσουν τους τοπικούς φορείς και θα οργανώσουν όλες τις συναντήσεις που θα λάβουν χώρα στη Δράμα στις 9, στις Σέρρες στις 10 και στην Καβάλα στις 11 Νοεμβρίου.