
ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ «ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ» ΣΤΗΝ ALFA TV Ο ΠΡ. ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ Κ. ΝΕΥΡΟΚΟΠΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡ. ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΒΩΛΑΚΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΙΓΓΟΣ ΚΑΤΗΓΓΕΙΛΕ ΑΛΑΖΟΝΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΔΗΛΩΣΕ «ΠΑΡΩΝ» ΣΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΤΟΥ ΑΚΡΙΤΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ
Μέσα από μια εκτενή ανασκόπηση της πορείας του και της σημερινής πραγματικότητας στον Δήμο Κ. Νευροκοπίου, ο έμπειρος αυτοδιοικητικός μίλησε για τις προκλήσεις της περιοχής και την ανάγκη για αξιοκρατία και διαφάνεια
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΣΠΥΡΟΣ ΛΑΤΣΑΣ
Σε μια συζήτηση που εξελίχθηκε σε μια βαθιά ανάλυση της αυτοδιοικητικής πραγματικότητας στο Κάτω Νευροκόπι, ο Δημήτρης Σίγγος, ένας άνθρωπος που έχει ταυτίσει το όνομά του με την προσφορά στον Βώλακα και την ευρύτερη περιοχή, κατέθεσε τις απόψεις του στην εκπομπή «Παρά Πέντε» στην ALFA TV. Έχοντας τη δεδομένη εμπειρία που προκύπτει από τα 37 χρόνια συνεχούς παρουσίας στα κοινά, ο πρώην Αντιδήμαρχος και Πρόεδρος της Κοινότητας Βώλακα τοποθετήθηκε για όλα τα φλέγοντα ζητήματα, επιδιώκοντας, όπως τόνισε, να συμβάλει σε έναν υγιή δημόσιο διάλογο. Όπως υπογράμμισε, η κριτική του είναι πάντα θεσμική και έχει ως στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη.
Ουσιαστικά, με τη συνέντευξή του, ο κ. Σίγγος, κατόπιν δικής του επιθυμίας, απάντησε στα όσα είχε αναφέρει σε προηγηθείσα συνέντευξή του ο Δήμαρχος κ. Λευτέρης Ταμπουρίδης. Άλλωστε, ξεκαθάρισε εξ αρχής ότι η παρέμβασή του πηγάζει από την ανάγκη αποκατάστασης της αλήθειας μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του Δημάρχου που εμφάνιζαν την αντιπολίτευση ως καθοδηγούμενη από «εξωσχολικούς» παράγοντες.

Η εμπειρία ως οδηγός για το μέλλον
Ο κ. Σίγγος αναφέρθηκε με συγκίνηση στη μακρά του διαδρομή, από την εποχή του Μελέτη Μαυρίδη και του Βασίλη Γιαννόπουλου, μέχρι τις πρόσφατες θητείες του. Για τον ίδιο, όπως είπε, η αυτοδιοίκηση δεν είναι ένα πεδίο στείρας αντιπαράθεσης, αλλά ένας χώρος όπου η εμπειρία πρέπει να μεταλαμπαδεύεται στις νεότερες γενιές.
«Υπηρέτησα τον τόπο μου από κάθε μετερίζι», σημείωσε, υπενθυμίζοντας πως ακόμα και όταν οι νόμοι άλλαζαν, όπως στην περίπτωση του διαχωρισμού των ψηφοδελτίων των κοινοτήτων, ο ίδιος παρέμεινε πιστός στον Βώλακα με την «Κίνηση Νέων», κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των συγχωριανών του. Αυτή η σχέση εμπιστοσύνης, όπως εξήγησε, παραμένει ζωντανή, παρά την απόφασή του να μην είναι υποψήφιος στις τελευταίες εκλογές του 2023.
Η «σκιά» του Βώλακα και οι εκλογές του ‘23
Ο κ. Σίγγος αναφέρθηκε εκτενώς στην εκλογική αναμέτρηση του 2023, κατά την οποία ο ίδιος επέλεξε να μην είναι υποψήφιος. Παρά την αποχή του, η επιρροή του παραμένει ισχυρή στην κοινότητα του Βώλακα, υποστήριξε. «Αν ήμουν υποψήφιος, ο Βώλακας θα είχε κερδηθεί από την παράταξή μας με μεγάλη διαφορά», τόνισε, σχολιάζοντας το γεγονός ότι η απουσία έμπειρων στελεχών επέτρεψε στη σημερινή διοίκηση να επικρατήσει στην περιοχή μετά από 25 χρόνια.
Παράλληλα, υπενθύμισε τη στενή και παραγωγική συνεργασία που είχε στο παρελθόν με τον πρώην Δήμαρχο Γιάννη Κυριακίδη, σημειώνοντας ότι η δική του στάση ήταν πάντα υπέρ της ενότητας και της δημιουργίας, σε αντίθεση με το κλίμα διχασμού που βλέπει να καλλιεργείται σήμερα.
«Λάφυρο πολέμου» ο Δήμος
Ένα σημείο που προκάλεσε μεγαλύτερη αίσθηση ήταν η αναφορά του κ. Σίγγου στον τρόπο με τον οποίο διοικείται σήμερα ο Δήμος Κάτω Νευροκοπίου. «Οι σημερινοί διοικούντες θεωρούν τον Δήμο λάφυρο πολέμου», δήλωσε χαρακτηριστικά, καταγγέλλοντας μια νοοτροπία αλαζονείας που, όπως υποστήριξε, πλήττει τη λειτουργία των υπηρεσιών.
Ένα μέρος της συνέντευξης αφορούσε τις ισορροπίες του Δήμου. Ο κ. Σίγγος εξέφρασε τον προβληματισμό του για τον τρόπο διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, τονίζοντας ότι οι υπάλληλοι του Δήμου αποτελούν το πολυτιμότερο εργαλείο για την ανάπτυξη της περιοχής.
«Ο Δήμος πρέπει να λειτουργεί ως μια καλοκουρδισμένη μηχανή, όπου ο κάθε υπάλληλος νιώθει ότι η προσφορά του εκτιμάται μακριά από πολιτικές σκοπιμότητες», ανέφερε. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι συχνές μετακινήσεις προσωπικού χωρίς σαφές υπηρεσιακό πλάνο μπορεί να δημιουργήσουν δυσλειτουργίες που τελικά αντανακλώνται στην εξυπηρέτηση του δημότη. Για τον κ. Σίγγο, η διοίκηση οφείλει να εμπνέει ασφάλεια και να λειτουργεί με αυστηρά αξιοκρατικά κριτήρια.
Η ανάγκη για διαφανή και γραπτή ενημέρωση
Συνεχίζοντας την τοποθέτησή του, ο πρώην Αντιδήμαρχος στάθηκε στην ανάγκη για απόλυτη διαφάνεια στις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Επισήμανε ότι οι πολίτες και η αντιπολίτευση δικαιούνται σαφείς, έγγραφες απαντήσεις για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον τόπο. «Ο δημόσιος λόγος έχει αξία όταν συνοδεύεται από στοιχεία και έγγραφα που ο καθένας μπορεί να ελέγξει», τόνισε, ζητώντας μια πιο ανοιχτή και τεκμηριωμένη επικοινωνία από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής. Όπως είπε, «ζήτησα εγγράφως απαντήσεις για συγκεκριμένα ζητήματα και ακόμα περιμένω. Η διαφάνεια δεν είναι προαιρετική, είναι υποχρέωση».
Κάλεσμα σε εποικοδομητικό διάλογο
Κλείνοντας, ο Δημήτρης Σίγγος δεν δίστασε να απευθύνει πρόσκληση για μια ανοιχτή συζήτηση με τη συμμετοχή όλων των πλευρών. Δηλώνοντας «παρών» στις εξελίξεις, εξέφρασε την επιθυμία του για μια συνάντηση όπου, με επιχειρήματα και αποδείξεις, θα τεθούν επί τάπητος τα προβλήματα του Νευροκοπίου.
«Δεν φοβόμαστε τη σύγκριση, γιατί ο στόχος μας είναι κοινός: το καλό αυτού του ακριτικού τόπου», δήλωσε χαρακτηριστικά. Με τη φράση «το Νευροκόπι είναι η αρχή της Ελλάδας», ο κ. Σίγγος έστειλε το δικό του μήνυμα, υπενθυμίζοντας ότι η δύναμη της αυτοδιοίκησης κρύβεται στη σύνθεση των απόψεων και στον σεβασμό προς τον πολίτη. Άλλωστε, παρά το γεγονός ότι δεν κατέχει πλέον θεσμική θέση, παραμένει ένας ισχυρός πόλος κριτικής και παρέμβασης. Με τη συνέντευξή του έδειξε ότι θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά τα δρώμενα και θα παρεμβαίνει όποτε θεωρεί ότι πρέπει να τοποθετηθεί.


