ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ Ν. ΔΡΑΜΑΣ
Στην Ολομέλεια της Βουλής μίλησε την Τρίτη 28 Ιουλίου 2020 η κ. Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής στο πλαίσιο της συζήτησης για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την ιδιωτική εκπαίδευση.
«H Εκπαίδευση είναι ΜΙΑ. Δημόσια ή ιδιωτική, αποτελεί παροχή του δημόσιου αγαθού της Παιδείας, πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας. Σύγκρουση ανάμεσα στη δημόσια και την ιδιωτική εκπαίδευση υπάρχει μόνο στο μυαλό φανατικών μικρονοϊκών. Τα δύο συστήματα είναι εξίσου απαραίτητα, κινούνται παράλληλα και όπου χρειαστεί ενισχύονται μεταξύ τους».
«Μας λένε ότι οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων είναι δυο εκπαιδευτικά έτη πιο μπροστά από τους μαθητές των δημοσίων. Το Υπ. Παιδείας είναι υπερήφανο για αυτά τα αποτελέσματα;» αναρωτήθηκε η Χαρά Κεφαλίδου και πρόσθεσε «Ως Βουλευτής, Τομεάρχης παιδείας, ως εκπρόσωπος του Νομού Δράμας που δεν έχει ούτε ένα ιδιωτικό σχολείο αλλά και ως γονιός, νιώθω ΝΤΡΟΠΗ. Μια τέτοια διαπίστωση λέει ότι εδώ και ένα χρόνο το Υπουργείο δεν έχει καταφέρει ούτε να αντιληφθεί, ούτε να ανταποκριθεί, στην πρωταρχική του αποστολή».
Αναφορικά με τις ρυθμίσεις για τα εργασιακά των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία τις χαρακτήρισε απαράδεκτες. «Πόσο καλά μπορεί να συνεχίσει το εκπαιδευτικό του έργο ένας δάσκαλος μαριονέτα και για πόσο; Η επικράτηση του Easy hire – easy fire δεν απελευθερώνει το ιδιωτικό σχολείο. Απελευθερώνει μόνο τους ιδιοκτήτες».
Επεσήμανε ότι «το νομοσχέδιο δημιουργεί εκπαιδευτικούς διαφορετικών κατηγοριών και ταχυτήτων έτσι η συνταγματική επιταγή για ισότιμη αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών πάει περίπατο». «Τι σχέση μπορεί να έχει η απελευθέρωση και η εύρυθμη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, η διασφάλιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με τον δάσκαλο “Τιραμόλα” που προβλέπει το νομοσχέδιο» αναρωτήθηκε.
Αναφορικά με την αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας τόνισε ότι «το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα εξακολουθεί να στερείται πραγματικών αξιολογικών διαδικασιών γιατί λείπει η τόλμη από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Τόλμη που είχε το Κίνημα Αλλαγής, ο πολιτικός χώρος που εισήγαγε την έννοια της αξιολόγησης και την εφάρμοσε στα Πρότυπα – Πειραματικά».
Απευθυνόμενη στην Υπουργό Παιδείας επέμεινε στην αποσπασματικότητα των ρυθμίσεων στις οποίες προχωρά το Υπουργείο επιλέγοντας σταθερά τη μέθοδο της σαλαμοποίησης με νομοσχέδια μπαλώματα. «Η Παιδεία είναι ο ιδανικότερος “πιλότος” για την Ευρωπαϊκή Σύγκλιση αλλά απαιτεί τη θέληση του Υπ. Παιδείας να ξεφύγει από τα δεσμά του βραχύβιου εντυπωσιασμού».
Και έκλεισε την τοποθέτησή της με τα λόγια της κας Ελένης Γλύκατζη – Αρβελέρ «Η Εκπαίδευση δεν είναι σαλάμι να την κόβουμε και να κάνουμε αλλαγές ανά βαθμίδα» ούτε ανά πάροχο συμπλήρωσε, αναφερόμενη στους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων.