ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ ΣΤ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ

 

«Στεκόμαστε δίπλα στον επιχειρηματία που αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα ή θέλει μία ενημέρωση με φυσική παρουσία ειδικών οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι για αυτά τα θέματα»

 

Συνέντευξη τύπου παραχώρησε, την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Στέφανος Γεωργιάδης. Αρχικά ο κ. Γεωργιάδης ενημέρωσε για την προδημοσίευση του προγράμματος για την «Πράσινη Μεταποίηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» και στη συνέχεια ανέλυσε τη βοήθεια που μπορούν να λάβουν τα μέλη του Επιμελητηρίου και ειδικά οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις από το Help Desk. Πρόκειται για το γραφείο που λειτουργεί στο Επιμελητήριο και παρέχει συμβουλές προς τους ενδιαφερόμενους, μέσω δια ζώσης επαφών, σε ένα μεγάλο εύρος θεμάτων.

Ο κ. Γεωργιάδης, μιλώντας στα τοπικά Μ.Μ.Ε., σημείωσε: «Είχαμε την προδημοσίευση του προγράμματος, το οποίο αφορά την “Πράσινη Μεταποίηση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων”. Είναι μία δράση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων προσαρμοσμένη ουσιαστικά στην ενεργειακή αναβάθμιση των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων και με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Αφορά κτίρια, αφορά εξοπλισμούς, αφορά ο,τιδήποτε έχει σχέση με την ενεργειακή εξοικονόμηση και με την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από τις επιχειρήσεις. Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης είναι περίπου στα 700 εκ. ευρώ και μοιράζεται ανάλογα με τις υποδράσεις, οι οποίες περιλαμβάνονται σε αυτό.

Ξεκινάμε ουσιαστικά με ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα, που αφορά το ΕΠΑνΕΚ, το πρόγραμμα της ανταγωνιστικότητας. Είναι πολύ θετικό ότι έχουμε την προδημοσίευση εντός του 2022. Ουσιαστικά η δημοσίευση θα είναι στις αρχές του 2023 με υποβολή των αιτήσεων από τις επιχειρήσεις. Στόχος όλων, εκτός από την εξοικονόμηση ενέργειας, η οποία είναι πλέον υποχρεωτική στην επιχειρηματικότητα, είναι να αυτονομηθούν οι επιχειρήσεις ενεργειακά, λόγω της τεράστιας ενεργειακής κρίσης την οποία θα βιώσουμε δυστυχώς και το 2023. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αξιοποιήσουμε όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα μας δώσει το ΕΣΠΑ, το “Ελλάδα 2.0” και ο Αναπτυξιακός Νόμος, για να βελτιώσουμε κατά πολύ αυτές τις συνθήκες της παραγωγής, για να μπορέσουμε να είμαστε και ανταγωνιστικοί».

Ακόμη, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας επεσήμανε: «Το Επιμελητήριο Δράμας έχει οργανώσει και λειτουργεί γραφείο με την επωνυμία “Help Desk Επιμελητηρίου Δράμας.” Σε αυτό το Help Desk υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης σε μία συνάντηση Β2Β μεταξύ του ενδιαφερόμενου και του στελέχους του Επιμελητηρίου, ώστε να ενημερωθεί πλήρως για τα προγράμματα αυτά. Στο Help Desk κυρίως απευθύνονται μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες δεν έχουν τη δυνατότητα να απευθυνθούν κάπου αλλού. Κι αυτή είναι η μεγάλη προσφορά του φορέα μας στα μέλη μας, που κυρίως αφορά δηλαδή τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.

Ταυτόχρονα στο Help Desk έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε μία διάγνωση ρύθμισης οφειλών είτε στα ασφαλιστικά ταμεία, είτε στις τράπεζες, είτε στο Δημόσιο. Κι αυτό γίνεται μέσω συνεργατών που είναι διαπιστευμένοι διαμεσολαβητές. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, κυρίως πάλι για τον μικρό και τον μικρομεσαίο, διότι θα πρέπει να διαγνώσει τι μπορεί και πως μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα που αντιμετωπίζει.

Το τρίτο που θέλω να επισημάνω είναι ότι έχουμε φυσικά την υπηρεσία “Νόμος Επιχειρείν”. Είναι νομικές συμβουλές, τις οποίες μπορούμε να δώσουμε γραπτώς στα μέλη μας και όλα αυτά έναντι μιας ανταποδοτικότητας της συνδρομής που καταβάλλουν τα μέλη μας, να δώσουμε νομικές συμβουλές για διάφορα ζητήματα που τους απασχολούν. Για παράδειγμα η επαγγελματική στέγη και πολλά άλλα ακόμη, για τα οποία οι μικροί και μικρομεσαίοι επιχειρηματίες δυστυχώς πολλές φορές εγκλωβίζονται, γιατί δεν έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν επακριβώς.

Το Επιμελητήριο Δράμας, επιτελώντας τον ρόλο του, έρχεται και ενισχύει ουσιαστικά τις υπηρεσίες του μέσω αυτού του γραφείου, του Help Desk. Δεν θα μιλήσω μόνο για τη ψηφιακή υπογραφή. Δεν θα μιλήσω μόνο για τις υπόλοιπες ανταποδοτικές υπηρεσίες που δίνει το Επιμελητήριο Δράμας. Το σημαντικότερο είναι ότι στεκόμαστε δίπλα στον επιχειρηματία που αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα ή θέλει μία ενημέρωση. Και αυτό δεν θα γίνεται μόνο ψηφιακά μέσω από το portal. Δεν θα γίνεται μόνο με mail. Δεν θα γίνεται μόνο άυλα, αλλά θα γίνεται και με φυσική παρουσία ειδικών οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι για αυτά τα θέματα».

Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε: «Η χρονιά που έρχεται ουσιαστικά θα είναι μια χρονιά, όπου τα χρηματοδοτικά εργαλεία θα είναι στην πρώτη γραμμή. Είναι μια τεράστια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να τα αξιοποιήσουν. Οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι επιλέξιμες σε αυτά τα εργαλεία. Είτε θα ενταχθούν στα προγράμματα του ΕΣΠΑ, που διαχειρίζεται κεντρικά η κεντρική διοίκηση, είτε στα προγράμματα που θα διαχειριστεί η Περιφέρεια, τα ΠΕΠ. Χρήματα υπάρχουν πάρα πολλά. Είναι πάνω από 70 δις συνολικά το ΕΣΠΑ με το Ταμείο Ανάκαμψης και τον Αναπτυξιακό Νόμο. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι θέμα χρημάτων, αλλά να επισημάνω ότι περισσότερο έχει να κάνει και με τη φιλοσοφία την οποία έχει ο καθένας να επενδύσει. Κι η φιλοσοφία αυτή έγκειται στο γεγονός ουσιαστικά να ακολουθεί τις κατευθύνσεις μιας σύγχρονης οικονομίας, μιας σύγχρονης αγοράς. Εννοώ την κυκλική οικονομία, τη ψηφιακή εξέλιξη, τη βελτίωση των προϊόντων, την πιστοποίηση, τις εμπορικές δραστηριότητες, οι οποίες θα έχουν τα χαρακτηριστικά της ψηφιακής πλέον παρουσίας και επομένως αξιοποιώντας με ένα business plan όλες αυτές τις δυνατότητες, είναι εδώ αυτά τα εργαλεία για να τα χρησιμοποιήσουν οι επιχειρήσεις και να μπορέσουν να επενδύσουν πλέον με νέες μορφές».