Η περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και ειδικότερα η πόλη της Καβάλας αποτέλεσε την καλύτερη επιλογή για μια ελβετική εταιρεία που θέλησε για πρώτη φορά μετά το 1998 (έτος ίδρυσής της) να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στο εξωτερικό.

Ο λόγος για την εταιρεία Boss Info με έδρα την μικρή αγροτική πόλη Φάρνερν, στο καντόνι της Βέρνης στην Ελβετία, που ειδικεύεται στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών ψηφιακής υποστήριξης και μηχανογράφησης για εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο.

Το 2018 ακολουθώντας μια νέα πολιτική εξωστρέφειας ξεκίνησε για την αναζήτηση της νέας χώρας που θα φιλοξενούσε την πρώτη θυγατρική εταιρεία εκτός Ελβετίας. Πολύ γρήγορα κατέληξε στην Ελλάδα και ειδικότερα σε μια μικρή παραθαλάσσια πόλη της ανατολικής Μακεδονίας, την Καβάλα. Εναλλακτικές επιλογές ήταν και γειτονικές χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Τσεχία.

Και μπορεί η Καβάλα να ήταν άγνωστη στην διοίκηση της Boss Ιnfo, και πιο συγκεκριμένα στον ιδιοκτήτη και μεγαλομέτοχο κ. Simon Boss, ήταν όμως πολύ γνωστή στον Ελληνοελβετό οικονομικό διευθυντή της τον κ. Παναγιώτη Φλωριά, με καταγωγή από την Καβάλα.

Έτσι, πριν από έξι χρόνια μπήκαν οι βάσεις για την δημιουργία μιας νέας ανώνυμης εταιρείας, της Boss Info Hellas, με έδρα την Καβάλα και αντικείμενο ίδιο με της μητρική εταιρείας, την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και ψηφιακών προγραμμάτων με την χρήση καινοτόμων τεχνολογιών για την ηλεκτρονική υποστήριξη κάθε είδους επιχειρήσεων. Ο κ. Λευτέρης Μαγιόπουλος ήταν ο άνθρωπος που επωμίστηκε την ευθύνη για τη σύσταση και την οργάνωση της νέας εταιρείας.

Τι βρήκαν οι Ελβετοί στην Καβάλα

Σήμερα, έξι χρόνια μετά, η Boss Info Hellas, είναι μια εταιρεία ελβετικών συμφερόντων, που απασχολεί συνολικά 60 άτομα προσωπικά από τα 330 άτομα που αριθμεί ολόκληρος ο όμιλος. Παρά το γεγονός ότι τις δυο εταιρείες της χωρίζουν χιλιάδες χιλιόμετρα η δουλειά που γίνεται συγκεντρώνει όλες τις αυστηρές προδιαγραφές που θέτει η μητρική εταιρεία.

«Η αλήθεια είναι πως οι Ελβετοί βρήκαν στην Ελλάδα, και εν προκειμένου στην Καβάλα, ότι δυσκολεύονται να βρουν στην Ελβετία, εξειδικευμένο και αξιόλογο προσωπικό», υπογραμμίζει μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Γιάννης Καραδημητρίου υπεύθυνος της εταιρείας στην Καβάλα. «Όταν ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την αναζήτηση περιοχής που θα φιλοξενούσε τη νέα εταιρεία», σημειώνει, «ο στόχος ήταν να βρεθεί μια μικρή κοινότητα και όχι ένα μεγάλο αστικό κέντρο, αφού και η φιλοσοφία της εταιρίας είναι η αποκέντρωση».

Οι δυσκολίες και το ίντερνετ από δορυφόρο

Οι δυσκολίες που έπρεπε να αντιμετωπίσουν στη σύσταση της νέας εταιρείας ήταν πολλές και χρονοβόρες λόγω του ισχύοντος νομικού πλαισίου, δεδομένου ότι η Ελβετία δεν είναι χώρα μέλος της Ε.Ε. Η γραφειοκρατία και η εξεύρεση εγκαταστάσεων για επαγγελματική χρήση, ήταν δυο ακόμη εμπόδια.

Το μεγαλύτερο και σημαντικότερο όμως πρόβλημα που έπρεπε να επιλυθεί ήταν η παροχή ίντερνετ. Ένα απαραίτητο εργαλείο για μια εταιρεία δημιουργίας πληροφοριακών συστημάτων με άμεση επικοινωνία με την Ελβετία. Τελικά και αυτό το πρόβλημα επιλύθηκε με την παροχή γρήγορου και αξιόπιστου ιντερνέτ απευθείας από δορυφόρο, ανεβάζοντας ωστόσο το συνολικό κόστος της συγκεκριμένης επένδυσης.

Ευρωπαϊκές συνθήκες εργασίας

Για τη στελέχωση της νέας Ελβετικής εταιρείας με έδρα την Καβάλα, η διεύθυνση αναζήτησε προσωπικό αρχικά από την πόλη εγκατάστασης και στη συνέχεια από τις όμορες περιοχές Δράμα, Ξάνθη, Σέρρες. Σε oρισμένες περιπτώσεις το προσωπικό που χρειάστηκε βρέθηκε σε πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη και η Κρήτη, ενώ σε μια περίπτωση ένα στέλεχος επέστρεψε από τη Γερμανία όπου είχε φύγει προς αναζήτηση εργασίας, καθώς η νέα εταιρεία του πρόσφερε μιας θέση ακριβώς πάνω στο αντικείμενο των σπουδών του. Το ηλικιακό όριο του προσωπικού κυμαίνεται από 22 μέχρι 41 ετών και μια απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μιλούν άριστα την αγγλική γλώσσα. Οι ειδικότητες που απασχολεί σήμερα η εταιρεία είναι προγραμματιστές, οικονομολόγοι και σύμβουλοι επιχειρήσεων.

«Βασική πολιτική της εταιρείας είναι να επενδύει στον ανθρώπινο δυναμικό», υπογραμμίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Καραδημητρίου και συνεχίζει «αυτό σημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού που προσλήφθηκε δεν είχε καμία πρότερη εργασιακή εμπειρία. Όλα τα άτομα χρειάστηκε μα περάσουν μια δίμηνη εκπαίδευση – κατάρτιση στην Ελβετία και στην συνέχεια, σταδιακά, εφάρμοσαν τα πρότυπα εργασία της εταιρείας. Γενικότερα η εταιρεία επιδιώκει τις σταθερές και μακροχρόνιες σχέσεις με τους εργαζόμενους».

«Στόχος είναι», συνεχίζει ο κ. Καραδημητρίου, «ο εργαζόμενος να αποκτήσει εμπειρία, γνώσεις και να γίνεται κάθε μέρα όσο καλύτερος μπορεί πάνω στον τομέα του. Θα σας έλεγα ότι οι Έλληνες που εργάζονται σήμερα σε αυτή την Ελβετική εταιρεία βρήκαν ευρωπαϊκές συνθήκες δουλειάς μέσα σε ένα ευρωπαϊκό περιβάλλον εργασίας. Οπότε και οι μισθολογικές απολαβές είναι καλύτερες. Υπάρχει μισθολογική και ιεραρχική εξέλιξη, υπάρχουν διάφορες παροχές αλλά και δράσεις κοινωνικής ευθύνης που διευκολύνουν τις συνθήκες ζωής των εργαζομένων».

Ομαδικό πνεύμα και εργασία εξ αποστάσεως

Η Boss Info Hellas είναι μια σύγχρονη εταιρεία πληροφορικής, αποκεντρωμένη από τους πελάτες της, οι οποίοι βρίσκονται σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Όχι όμως και στην Ελλάδα, καθώς η μητρική εταιρεία δεν έχει κάνει ακόμα άνοιγμα για την εμπορική προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών της στην ελληνική αγορά.

Η πανδημία του κορωνοϊού όπως ήταν αναμενόμενο έφερε την εργασία εξ αποστάσεως χωρίς ωστόσο να επηρεάσει ιδιαίτερα την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας η οποία έχει επιλέξει πλέον και την τηλεργασία. «Σήμερα, ένας εργαζόμενος», σημειώνει ο κ. Καραδημητρίου, «μπορεί να επιλέξει κάποιες μέρες να εργάζεται από το σπίτι και κάποιες με φυσική παρουσία στους χώρους της εταιρείας. Αυτό είναι ένα μοντέλο που το έχουμε υιοθετήσει και αποδίδει απόλυτα.

«Η ομαδικότητα», υπογραμμίζει ο υπεύθυνος της Boss Info Hellas «αποτελεί ένα πολύ σημαντικό συστατικό για μια επιτυχημένη συνεργασία. Για το λόγω αυτό όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να διακατέχονται από ομαδικό πνεύμα. Επίσης, στην πλειονότητά τους, οι ομάδες εργασίας στα πρότζεκτ που δουλεύουμε είναι μικτές, δηλαδή αποτελούνται με εργαζόμενους από την Ελλάδα και την Ελβετία».

Πρόσφατα, στην εταιρεία της Καβάλας, δημιουργήθηκε και μια ομάδα τεχνικής υποστήριξης που εργάζεται σε βάρδιες ολόκληρο το 24ωρο, στοχεύοντας στην άμεση και βέλτιστη εξυπηρέτηση των πελατών σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο σε μια προσπάθεια να συνδέσει την παραγωγή με την εκπαίδευση, ξεκίνησε να δέχεται φοιτητές από το ΔΙΠΑΕ, το ΔΠΘ και το ΑΠΘ για πρακτική εξάσκηση στις εγκαταστάσεις της στην Καβάλα, ενώ στελέχη της πραγματοποιούν και διαλέξεις σε τμήματά φοιτητών του ΔΙΠΑΕ.

Οι βασικοί πυλώνες της επιτυχίας

Η μέχρι σήμερα ιδιαίτερα πετυχημένη πορεία της Ελβετικής εταιρείας στηρίζεται σε τέσσερεις βασικούς πυλώνες: 1. Δικαιοσύνη. 2. Διαχρονικότητα στις σχέσεις. 3. Εξειδίκευση και 4. Συνέπεια λόγων και έργων. Αυτά είναι τα βασικά γνωρίσματα τα οποία καλλιεργούνται σε όλους του εργαζόμενους και μέσα από τα οποία επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή ανάπτυξη της εταιρείας σε όλους τους τομείς.

Οι αποκλειστικές συνεργασίες που έχει αναπτύξει με την Microsoft και την Oracle και οι μακροπρόθεσμες επιχειρηματικές σχέσεις που έχει συνάψει, σε συνδυασμό με την χρήση καινοτόμων τεχνολογιών και συμβουλευτικών λύσεων, την έχουν καταστήσει μια από τις ανερχόμενες εταιρείες του κλάδου.

Μέσα στα επόμενα σχέδια της εταιρείας είναι η επέκτασή στην Καβάλα, εφόσον υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις γι’ αυτό, ίσως και η δημιουργία μιας νέας εταιρείας σε γειτονική περιοχή.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ / Βασίλης Λωλίδης