Του Captain Νικόλαου Κ. Μεταξά

ATPL

AIRLINE PILOT

B737NG AIRBUS 320

(συνέχεια από το προηγούμενο)

Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών οδήγησης Ταδε Έφη.

Διπλώματα Οδήγησης | Βάλτε ένα STOP στη διαφθορά!

30 Μαρτίου 2021

Τι έγραψε ο Τύπος:

Ανοικτά θέση για την διαφθορά που εξακολουθεί και υφίσταται στην έκδοση διπλωμάτων οδήγησης παίρνει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΣΕΟ), έπειτα από το νέο σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε στην Κατερίνη. Πιο συγκεκριμένα, η ΕΛ.ΑΣ., έπειτα από πολύμηνη επιχείρηση κατάφερε να εξαρθρώσει σπείρα η οποία είχε εκδώσει παράνομα 250 διπλώματα οδήγησης σε πολίτες οι οποίοι δεν είχαν περάσει από τη διαδικασία εξετάσεων, με το ανάλογο τίμημα, βεβαίως, που σύμφωνα με πληροφορίες ήταν 3.000 ευρώ.

Έχουν γίνει ήδη 10 συλλήψεις, ενώ μεταξύ των συλληφθέντων συγκαταλέγονται και υπάλληλοι του Υπουργείου Μεταφορών.

Για το γεγονός αυτό, ο ΠΣΕΟ εξέδωσε την εξής ανακοίνωση: https://bit.ly/2OTsAXv

Έντονη κριτική προς όλους και μια απόλυτη θέση για το τι πρέπει να γίνει με την διαφθορά που εξακολουθεί και υφίσταται στην έκδοση διπλωμάτων οδήγησης παίρνει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΣΕΟ), έπειτα από το νέο σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε πρόσφατα στην Κατερίνη. Πιο συγκεκριμένα, η ΕΛ.ΑΣ., έπειτα από πολύμηνη επιχείρηση κατάφερε να εξαρθρώσει σπείρα η οποία είχε εκδώσει παράνομα 250 διπλώματα οδήγησης σε πολίτες οι οποίοι δεν είχαν περάσει από τη διαδικασία εξετάσεων, με το ανάλογο τίμημα, βεβαίως, που σύμφωνα με πληροφορίες ήταν 3.000 ευρώ… https://bit.ly/3cpUKlR

Ξεσπαθώνουν οι δάσκαλοι οδήγησης: Επιτέλους δώστε ένα τέλος σε αυτά που και εσείς διαπιστώνετε και σταματήστε να μας εμπλέκετε… https://bit.ly/3tUKsQq

Οδηγώντας για µία ώρα σε µια οποιαδήποτε πόλη ή αυτοκινητόδρομο, ο οδηγός έρχεται σε «επαφή» µε εκατοντάδες ή χιλιάδες άλλους οδηγούς οι οποίοι βρίσκονται στον δρόμο για µια τεράστια ποικιλία λόγων.

Κάποιοι βιάζονται, ενώ άλλοι όχι, κάποιοι γνωρίζουν το δρόμο, άλλοι βρίσκονται εκεί για πρώτη φορά, κάποιοι έχουν τεταμένη την προσοχή τους και είναι προσηλωμένοι στο δρόμο, άλλοι μιλάνε στο κινητό τους ή είναι αφηρημένοι και απορροφημένοι στα προβλήματά τους, κάποιοι οδηγούν προκειμένου να φτάσουν στο σπίτι τους, άλλοι οδηγούν για να κάνουν επίδειξη ή για να τραβήξουν την προσοχή, κάποιοι πηγαίνουν στη δουλειά τους, άλλοι γυρίζουν από γλέντι όπου έχουν πιεί, κάποιοι έχουν υπομονή όταν η κυκλοφορία είναι πυκνή άλλοι θυμώνουν και αντιδρούν βίαια, κάποιοι υπακούουν στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, άλλοι σκόπιμα δεν το κάνουν. Η οδήγηση, λοιπόν, φέρνει «αντιμέτωπους» χιλιάδες ανθρώπους οι οποίοι διαφέρουν μεταξύ τους ως προς το φύλο, τη φυλή, την ηλικία, την εκπαίδευση, την εμπειρία, τη φυσική και διανοητική κατάσταση, τη διάθεση, το χαρακτήρα και άλλους παράγοντες, ενώ με το πέρασμα του χρόνου ο αριθμός των αυτοκινήτων αυξάνει και η κυκλοφορία γίνεται πυκνότερη παντού, αυξάνοντας έτσι κατά πολύ τον αριθμό των «επαφών» με άλλους ανθρώπους που βρίσκονται στο δρόμο με αποτέλεσμα να εμφανίζονται φαινόμενα επιθετικής οδηγητικής συμπεριφοράς και οδικής οργής.

Μια σειρά από παράγοντες οδηγικής ασφάλειας και συμπεριφοράς του οδηγού αποτελούν αιτίες ή αφορμές για σοβαρά ατυχήματα ή και δυστυχήματα στην άσφαλτο με αποτέλεσμα κάθε χρόνο βαρύς είναι ο φόρος αίματος που πληρώνουν οι εποχούμενοι στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπάρχουν κάποιες συνήθειες που σχετίζονται άμεσα με την οδηγηκή ασφάλεια και εγκυμονούν πολλούς κινδύνους.

Είναι γνωστό ότι αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί. Ακόμα και μια μικρή ποσότητα αλκοόλ μειώνει τον χρόνο αντίδρασης του οδηγού και ουσιαστικά αυξάνει τις πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα. Το ίδιο συμβαίνει και με την χρήση ναρκωτικών ουσιών. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι ναρκωτικές ουσίες έχουν αρνητικές συνέπειες στην αντίληψη και στην σωστή σκέψη του οδηγού.

Η κόπωση και η υπνηλία μπορεί να έχουν καταστροφικές συνέπειες στην οδήγηση. Ο ανεπαρκής ύπνος επιβραδύνει το χρόνο αντίδρασης και επιφέρει παρατεταμένη διαταραχή προσοχής.

Είναι γνωστό ότι η χρήση ζώνης σώζει ζωές. Είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουν οδηγός και επιβάτες όταν μπαίνουν στο αυτοκίνητο. Άλλωστε είναι ανούσια τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου, αν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν φορούν ζώνες.

Ο οδηγός δεν θα πρέπει να φοράει ακουστικά, καθώς η δυνατή μουσική τον απομονώνει και του περιορίζει την αντίληψή του.

Η περιήγηση στην κεντρική οθόνη αφής κατά τη διάρκεια της οδήγησης μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού για πολλά δευτερόλεπτα, αυξάνοντας τα ποσοστά ατυχήματος.

Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι μια κακιά συνήθεια πολλών οδηγών. Προσέχοντας το κινητό, το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει πολλά μέτρα, χωρίς έλεγχο. Τα τελευταία χρόνια τα κινητά τηλέφωνα αποτελούν βασική αιτία πολλών ατυχημάτων, λόγω απροσεξίας.

Η παρουσία ενός ζώου στο αυτοκίνητο μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα, σχεδόν το 25% από εκείνους που οδηγούν με τα ζώα του στο αυτοκίνητο δηλώνουν ότι έχουν χρησιμοποιήσει τα χέρια τους για να κρατήσουν το σκυλί τους στη θέση του, όταν χρειάστηκε να φρενάρουν απότομα. Αυτό και μόνο επισημαίνει την αναγκαιότητα ειδικού καθίσματος για ζώα.

Οι σύγχρονοι ρυθμοί μετακίνησης και η έλλειψη ελεύθερου χρόνου αναγκάζει πολλούς οδηγούς να τρώνε οδηγώντας. Καλό είναι ο οδηγός να σταθμεύσει για λίγο το αυτοκίνητό του και να απολύσει το γεύμα του.

Τα κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα θέτουν σε κίνδυνο τόσο τη ζωή του οδηγού και των επιβατών, όσο και των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου. Η κακή κατάσταση των ελαστικών και οι κακοσυντηριμένες αναρτήσεις αυξάνουν τις πιθανότητες εμπλοκής σε ένα ατύχημα.

Η υπερβολικά υψηλή ταχύτητα αποτελεί τη βασική αιτία ατυχημάτων. Η συμμόρφωση των οδηγών με τα όρια ταχύτητας στους δρόμους θα μειώσει αισθητά τα ατυχήματα.

Τα νεύρα κατά την οδήγηση δεν βοηθούν. Ο νευριασμένος οδηγός θέτει σε κίνδυνο και τους υπόλοιπους χρήστες, καθώς δεν λειτουργεί λογικά, προβαίνει σε απότομα φρεναρίσματα ή πατάει απότομα στο γκάζι, αντιμετωπίζοντας τους υπόλοιπους χρήστες ως εχθρούς του.

Η τοποθέτηση των ποδιών στο ταμπλό απαγορεύεται αυστηρά. Σε περίπτωση μιας σύγκρουσης και αν ανοίξουν οι αερόσακοι, τα πόδια θα τιναχτούν προς τα πίσω, τραυματίζοντας σοβαρά τον συνοδηγό.

Τέλος, ποτέ δεν βάζουμε μικρά παιδιά να κάθονται στα μπροστινά καθίσματα, αλλά και ούτε πίσω χωρίς να έχουν ειδικά καθίσματα. Πάντα θα πρέπει να είναι δεμένα με τη ζώνη ασφαλείας.

Οι «κακοί» οδηγοί υπάρχουν και είναι αρκετοί. Για την ακρίβεια, ο χαρακτηρισμός «κακός οδηγός» έχει να κάνει κυρίως με το πόσο συχνά κάποιος παραβιάζει τον Κ.Ο.Κ., καθώς και με το πόσο συχνά «μπλέκει» σε τροχαία ατυχήματα. Γενικότερα, ένα στυλ οδήγησης που φέρνει… μπελάδες. Αλλά σε τι οφείλεται η κακή οδήγηση; Σε ανεπαρκή εκπαίδευση του οδηγού ή μήπως στα πρότυπα που έχει,

Κινητό, καβγάδες και παραβάσεις του KOK είναι το τρίπτυχο του Έλληνα οδηγού στο τιμόνι του αυτοκινήτου.

Σε μάστιγα της εποχής μας τείνει να γίνει ΚΑΙ η οδήγηση κάθε μέσου χωρίς δίπλωμα και μάλιστα με τραγικά αποτελέσματα είτε για τους ίδιους τους οδηγούς είτε για τρίτα πρόσωπα.

Ανήλικοι αλλά και ενήλικοι να οδηγούν χωρίς δίπλωμα οι οποίοι δεν είναι λίγες οι φορές που προκαλούν στην καλύτερη των περιπτώσεων ατυχήματα με υλικές ζημιές και στην χειρότερη με την απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Το φαινόμενο αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο που κάνει τώρα την εμφάνισή του. Η οδήγηση χωρίς δίπλωμα, είναι καθεστώς στην επαρχία, αλλά και σε πολλές μεγάλες πόλεις.

Η οδήγηση χωρίς άδεια αποτελεί σοβαρό ζήτημα καθώς επηρεάζει την οδική ασφάλεια αλλά και την κοινωνία. Ωστόσο παρά τις αυστηρές νομοθετικές ρυθμίσεις παρατηρείται ένας σημαντικός αριθμός οδηγών που επιλέγουν να οδηγούν χωρίς άδεια.

Για να μάθει κανείς να οδηγεί καλά, απαιτεί χρόνο και πρακτική. Δεν υπάρχει κάποιο μαγικό ραβδί που θα σας χαρίσει τον τίτλο του «καλού οδηγού» καλλιεργώντας την εμπιστοσύνη προς τον εαυτό σας. Υπάρχουν όμως απλά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε ώστε με τον καιρό να βελτιώσετε τις οδηγικές σας ικανότητες και να αυξήσετε την αυτοπεποίθησή σας κατά την οδήγηση.

 

Πηγές

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ